FelisLeo
Gamereactor

PC:llä debytoinut Supreme Commander oli todellinen hardcore-strategianaksu, jonka erityispiirteinä olivat typerä tarina, suuri mech-robotti komentoyksikkönä ja SUURI mittakaava taisteluissa. Peli loisti ennen kaikkea moninpelinä muita ihmisiä vastaan kampanjan jäädessä ylipitkän tutoriaalin asemaan. Konsolikäännös sen sijaan oli täysi mahalasku epäonnistuneiden kontrollien takia.
Jatko-osa suoraviivaistaa pelaamista nopeammaksi, mutta aimo annos strategiaa ja ennen kaikkea vaihtoehtoja on edelleenkin läsnä. Konsolikäännös on myös oppinut virheistään, sillä mallia on haettu huolella Halo Warsista. Olen nyt pelaillut boksin versiota kolmisen tehtävää UEF:n leirissä ja toistaiseksi meno on ollut oikein mukavaa onnistuneiden kontrollien ansiosta. Kaikkia valintoja en vieläkään hallitse, sillä mietittävää piisaa. Moninpeliin en vielä ole uskaltanut koskea, mutta senkin aika on tuleva.
Ajatuksia Supreme Commander 2:sta.