Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Survivor

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muumendaalen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Muumendaalen

New Member
Aamulehden Valo-liitteestä bongasin:


Selviäisitkö maanjäristyksestä?

Pelaajille tarjoutuu kohta tilaisuus kokea historian karmeimmat katastrofit paikan päällä Survivor-pelissä. Jokainen voi itse päättää, näkeekö tälläisen "todellisuuspelaamisen" pelien luonnollisena kehitysaskeleena vai hyvän maun täydellisenä hylkäämisenä ja uhrien kärsimyksillä rahastamisena. Pelaajan henkiinjäämiskykyjä koetellaan joka tapauksessa esimerkiksi Titanic-laivalla, Meksikon maanjäristyksessä ja luonnollisesti World Trade Centerin terrori-iskussa. Saksalaisen Replay Studios-yhtiön kehittämän pelin julkaisupäivä ei ole vielä tiedossa.

Ainakin minun kiinnostukseni heräsi.
 
Vastaus: Survivor

Ihan mielenkiintoinen idea. PS2:lta muistan jonkun surkean samantyypisen pelin, jossa oltiin jossain sillalla joka oli lysähtämässä tms.

Luulenpa, että aika heikko tuotos tuosta tulee. Uusia ideoita tosin pelimaailma tarvitsee, joten hyvä, että tällaista tehdään. Toivotaan, että jenkit nielevät ylpeytensä ja antavat pelin ilmestyä.
 
Vastaus: Survivor

Kuulostaa todella hyvältä. Ideana. Miten selvitä Titanicilta tai WTC:ltä. Todella kiinnostavan kuuloinen idea, mutta koska tuosta on äärimmäisen vaikea tehdä hyvä peli, uskoisin tämän kusevan kintuille. Miten toteuttaa Titanic ja WTC? Paikkojen tulisi olla isoja ja muisti loppuu kesken. Ehkä seuraavan sukupolven koneissa voisi jopa toimiakin, mutta PS2 yskii tuossa vuoren varmasti, samoin varmaan XB ja GC, joskaan ei niin selvästi. Miten toteuttaa katastrofi? Sen pitäisi tuntua hyvältä sohvalle asti. No, odotetaan lisää tietoa asiasta, minun kiinnostukseni heräsi.
 
Vastaus: Survivor

Ja onkohan tuosta tulossa avoin seikkailupeli vai putkimainen interaktiivinen elokuva? Ongelmaahan ei ole, jos juoni kulkee yhtä putkea ilman mitään variaatiota. Jos taas vaihtoehtoisia etenemistapoja on useita ja alueet oikeasti laajoja ja suhteellsien vapaita, tulee pelistä mielenkiintoinen.
 
Vastaus: Survivor

Knight sanoi:
Ja onkohan tuosta tulossa avoin seikkailupeli vai putkimainen interaktiivinen elokuva? Ongelmaahan ei ole, jos juoni kulkee yhtä putkea ilman mitään variaatiota. Jos taas vaihtoehtoisia etenemistapoja on useita ja alueet oikeasti laajoja ja suhteellsien vapaita, tulee pelistä mielenkiintoinen.

Minua ei ainakaan kiinnosta peli jonka eteneminen tapahtuu putkimaisesti.
-Chapter b: Juokse raput alas rämpyttämällä X:ä
-Chapter c: Yritä päästä pelastusveneeseen

Avointa seikkailua, vaihtoehtoja ym. peli tarvitsee. Olihan PSX:lle se peli Incredible Crisis tms. joka ei kyllä jaksanut pahemmin kiinnostaa.
 
Vastaus: Survivor

Knight sanoi:
Ihan mielenkiintoinen idea. PS2:lta muistan jonkun surkean samantyypisen pelin, jossa oltiin jossain sillalla joka oli lysähtämässä tms.

SOS the final escape (yhdysvalloissa Disaster Report) ?

Tuo peli löytyy hyllystä ja ihan keskitasoa parempi pelikokemus on, vaikkakin on lyhyehkö ja omistaa karun grafiikkamaailman..

Ja tuota uutta peliä odotan mielenkiinnolla.
 
Vastaus: Survivor

-Peli on 3rd person
-Suunnitellaan tietokoneelle ja kaikille konsoleille
-Todella interaktiiviset kentät
-Voit pelastaa toisia ihmisiä kuolemalta
-Dynaamiset maalipainoitteiset tehtävärakenteet (:rolleyes: )
-Elokuvamaiset visuaali- ja äänieffektit
-Perinteiset pelielementit, kuten adrenaline-shock-mode (?)
-Skenaariot:
1992: Hurricane Andrew
1912: Titanic
2001: 9/11
2004: Paraguay: Fire In Shopping Mall
1985: Earthquake In Mexico City
1945: Hiroshima

Yritetään nyt sitten herättää epätoivoisesti keskustelua...
 
Vastaus: Survivor

Olisin toivonut yhtä suurta tuhoa kuvaavaa peliä, jossa olisi ollut läpi pelin etenevä tarina. Nykyään pelit ovat liiaksi tehtäväpohjaisia, vaikka juoni olisikin jollain tapaa yhtenäinen. No, tämä ratkaisu oli kyllä odotettavissa.

Survivor näyttää ihan komealta. Mietityttää vain, että kuinka hyvin eri aikakausien erot on saatu peliin toimivaksi. Onko ongelmissa otettu huomioon aikakausien ja paikkojen rajoitukset ja erikoisominaisuudet?

Pitää vielä sanoa, että olen iloisesti yllättynyt WTC on päätymässä lopulliseen versioon. Joku alkaa sentään jo toipua.

EDIT: Toivon kovasti, että tästä tulee ug-klassikko, ja minusta yksi harvoista pelin omistajista. Jotenkin tuntuu siltä, että suuren massan tietoisuuteen ei ole asiaa.

Kaiken keskellä pitää katsoa tosiasioita silmiin ja uskoa hyvällä, että tekele on kaikella todennäköisyydellä surkea.
 
Ylös Bottom