Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Taken: miniserie

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jouko Luhtala
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jouko Luhtala

New Member
Niih, itse en ole tuosta ikuna kuullutkaan ennen DVD-boxin ilmestymistä. hintaa on semmoiset 45-60:a, vähän paikasti riippuen ja sarjan perusidea kiinnostaa tämmöistä X-Filesiin täysin hurahtanutta miestä. Ja kun Spielbergin edellinenkin minisarja Band of Brothers iski ja kovaa niin ajattelin tuon ostaa.

Olen nähnyt tuosta oikeastaan vain hyviä arvosteluja ja IMDB:ssä tuo on myös saanut ihan hyvät pisteet mutta sitten Hohto-lehti menee antamaan tuolle vähemmän mairittelevat kaksi tähteä.

Joten, onko tuo rahansa arvoinen ostos?

Vastaus: Taken: miniserie

Canalillahan kyseinen on pyörinyt jo useamman kuukauden ajan, tosin itse en ole kuin pari jaksoa nähnyt kyseistä (Oisko ensimmäinen ja joku kuudes). Itse en hirveämmin innostunut kyseistä kohtaan, mutta osasyynä oli myös tuo jakso/viikko -tahti, jota vihaan yli kaiken. Kyllä tällaiset pitää katsoa siinä tahdissa kuin itse huvittaa.

Niin, mutta itse asiaan. Toistaiseksi aattelin odotella josko tuo hinta laskisi joskus sopiviin tienoihin tai kunnes näen kertaalleen läpi kyseisen sarjan. Ihan sokkona en kehtaa kuitenkaan mennä ostamaan, juurikin noiden näkemieni jaksojen takia.

-Pjork

Ihan ok sarja tuo minusta oli, mutta en kyllä rahojanoi siihen upottais, varsinkin kun tuli canalilta tuo kokonaisuudessaan katsottua. Roswell ja salaliitot alkaa olla jotenkin puhkikuluneita ufo juttuja.

Itse en sarjaa ole nähnyt mutta aika ristiriitaisia kommentteja olen juurikin kuullut, jotkut tykännyt kun taas toiset ovat kyllästyneet jo tuohon Roswell meininkiin etc. Kyllähän niitä X-Files DVD:eitä odottelee vielä jonkun aikaa :)

Canal+ tosiaan sitä näytti, mutta vaikea kommentoida, kummemmin , koska en nähnyt kuin muutaman jakson. Vähän aikaa sitten jaksot näytettiin melkein putkeen, eli kahtena arkipäivänä päiväaikaan viisi jaksoa per päivä. En vaan saanut niitä tellennettua silloinkaan. Näkkemäni perusteella kuitenkin varsin mielenkiintoinen sarja kyseessä.

Katsoin tuon Takenin, kun se tuli Canal +:lta ns. maratoonina koko sarja. Itsekin hirveänä X-files fanina odotin sarjalta paljon, mutta petyin kyllä hieman. Tarinahan kertoo kolmen perheen tapahtumia n.60 vuoden ajalta, joten paikat, henkilöt yms. vaihtuu moneen kertaan. Ehkä tämä toimisi paremmin juuri dvd:ltä katsottuna, mutta kun jätin jakson pari välistä, niin olin jo aivan sekaisin kuka on kenenkin lapsi ja lapsenlapsi yms. Eli paljon tarkkaavaisuutta ja keskittymistä vaativa juoni. Eniten ärsytti, että juuri kun samastui ja alkoi pitämään jostain henkilöstä, tämä otti ja kuoli. :rolleyes:
Ihan ok sarja kaikenkaikkiaan, jos jaksaa tiirustaa tarkasti alusta loppuun ja on valmis sietämään tietynlaisen "jenkkimeiningin". Parempiakin sarjoja saa kyllä dvd-boksina tuohon hintaan, kuten Alias. :D

Makuunista vuokrasin boxin maanantaina ja nyt on viimeistä edellinen jakso alkamassa. Ekat kaksi jakso ovat vähän tylsiä ja hidastempoisia, mutta jatkossa tarina imaisee pirun hyvin mukaansa. 8/10 jaksosta takana ja vähän harmittaa että enää 2 jäljellä katsomatta.
Taken ei siis ole mitään scfi-actionia vaan enemmänkin mielenkiintoista draamaa, jossa eri henkilöiden tiet ja menneisyydet ristiävät mielenkiintoisella tavalla. En tiedä ostaisinko omaksi, mutta ehdottomasti näkemisen arvoinen tämä on.

Ylös Bottom