Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Takuu asioista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SamiS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

SamiS

New Member
Soittelin tuossa Agerexille ja kyselin suostuvatko he tekemään takuu huollon jos ostan Cubeni EU:n sisältä esim. Saksasta ja se menee takuu aikana rikki. Tähän he tokaisivat, että eivät tee sitä ilmaiseksi vaikka takuu olisi voimassa kun sitä ei ole ostettu suomesta. Esim. Sony taasen suostuu huoltamaan EU:n sisältä ostetun konsolin takuu aikana ilmaiseksi.

Eli onko tämä sitten firma kohtaista, että miten menetellään EU:n laajuisten takuiden kanssa?

Itse muistelen kuitenkin, että kuluttajansuoja laissa olisi maininta, että toisesta EU maasta ostetun elektroniikka laitteen pitäisi saada takuu aikana huollattaa ilmaiseksi myös toisessa EU maassa.

Nyt tulee vastaus vähän lonkalta mutta olisikohan kyse siitä että Agerex on vain maahantuoja eikä varsinainen valmistaja niin kuin Sony? Pitäisi varmaan tiedustella asiaa suoraan Nintendolta niin pistävät jälleemyyjänsä ruotuun. Sinänsähän kai Agerexin pitäisi olla Suomessa ikään kuin Nintendo itse eikä kuluttajalle pitäisi syntyä mitään ylimääräistä hässäkkää, tapahtuuko näin kuitenkaan käytännössä on sitten eri asia.

Eli luulen että kyseessä on Agerexin ja Nintendon välinen kärhämä (Nintendon pitäisi maksaa Agerexille huollattamisesta) jota Agerex ei halua vaivoikseen vaan kylmästi tarjoaa "ei-oota".

Sanotaanko tässä nyt vaikka näin perinteisesti, että jos haluat takuupuolen pelaavan, OSTA SUOMESTA.

Tämä ei kyllä kuulu tähän eiheesen mutta en oikein löytänyt parempaa.

Koska star fox andventures julkaistaan euroopassa?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw
Sanotaanko tässä nyt vaikka näin perinteisesti, että jos haluat takuupuolen pelaavan, OSTA SUOMESTA.

Älä nyt hermostu. Mielestäni tässä käytiin varsin järkevää keskustelua. Onhan tuollainen varsin mukava tietää, jos tulee vaikka Saksan matkalta GC hankittua muutaman euron säästön takia.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Outlaw

No ei ne takuuhuollot aina suomesta ostetuista laitteissakaan ongelmitta suju.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl

Älä nyt hermostu.

En tietenkään:)
Pointti oli vain se, että jos takuu todellakin on niin tärkeä asia niin minä ainakin hankkisin koneen suoraan Suomesta, jolloin se puoli taatusti toimii paremmin kuin ulkomailta hankittujen mankeleiden kanssa. Etenkään, kun ei se Cube Suomessakaan käytännössä paljoa maksa.

)
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Drizl

Onhan tuollainen varsin mukava tietää, jos tulee vaikka Saksan matkalta GC hankittua muutaman euron säästön takia.

Heh kuten minulla. Lauantaina lähden saksaan ja olisi tarkoitus ostaa Cubet itselle ja kaverilleni! Ostin pleikkarinkin aikoinaan Espanjasta ja kun se meni hajalle(yllätys, yllätys:p) niin takuuasiat pelasivat todella hyvin. Joten luulin että Cuben kohdalla olisi sama homma mutta tuo Agerexin homma kyllä nyt rupes huolestuttamaan... Shit! Mutta eipä kai se Cube hajoa. Ei oo ennenkään Nintendon vehkeet hajonnu!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Peoplez
)

Heh kuten minulla. Lauantaina lähden saksaan ja olisi tarkoitus ostaa Cubet itselle ja kaverilleni! Ostin pleikkarinkin aikoinaan Espanjasta ja kun se meni hajalle(yllätys, yllätys:p) niin takuuasiat pelasivat todella hyvin. Joten luulin että Cuben kohdalla olisi sama homma mutta tuo Agerexin homma kyllä nyt rupes huolestuttamaan... Shit! Mutta eipä kai se Cube hajoa. Ei oo ennenkään Nintendon vehkeet hajonnu!
Siis jos jostain syystä GCni menisi rikki , eikä takuu auttaisi, niin maksaisin mielelläni agerexille kympin tai pari siitä että pistäisivät kuntoon. Kyllä se on mulle tärkeintä että kone pyörii.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Lancer1117
Siis jos jostain syystä GCni menisi rikki , eikä takuu auttaisi, niin maksaisin mielelläni agerexille kympin tai pari siitä että pistäisivät kuntoon. Kyllä se on mulle tärkeintä että kone pyörii.

Ei taida ihan parikympillä onnistua about 50 - 100 :tä sanoisin.

Gigantti

Tuli tästä takuukeskustelusta vaan mieleeni, että aika mukavan diilin saa Gigantista - nimittäin, noin 240 hintaan saa Cuben varustettuna Gigantin _kolmen_ vuoden takuulla, joka kattaa suurinpiirtein kaiken (eli vaikka itse jotenkin moheltaisi laitteen hajalle niin kaikki korvataan).

Ajattelin vaan mainita, itse meinasin odottaa että Cubelle tulee lisää pelejä mutta ko. Gigantin tarjoomus oli niin houkutteleva että periksihän se oli annettava. Ensimmäinen Nintendo-konsolini - huraa! :)

Re: Gigantti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tommi
Tuli tästä takuukeskustelusta vaan mieleeni, että aika mukavan diilin saa Gigantista - nimittäin, noin 240 hintaan saa Cuben varustettuna Gigantin _kolmen_ vuoden takuulla, joka kattaa suurinpiirtein kaiken (eli vaikka itse jotenkin moheltaisi laitteen hajalle niin kaikki korvataan).

Ajattelin vaan mainita, itse meinasin odottaa että Cubelle tulee lisää pelejä mutta ko. Gigantin tarjoomus oli niin houkutteleva että periksihän se oli annettava. Ensimmäinen Nintendo-konsolini - huraa! :)

Kas kas tuohan kuulostaa hyvältä kun normaali takuu on vain vaivaiset 6 kk. Nappasitko Vantaan Gigantista vai mistä?

Re: Re: Gigantti

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan SamiS

Kas kas tuohan kuulostaa hyvältä kun normaali takuu on vain vaivaiset 6 kk. Nappasitko Vantaan Gigantista vai mistä?

Ihan täältä koto-Tampereelta. Luulisin että tuon 3 v takuun saa kaikista Giganteista. Normaalilla takuulla hinta oli muuten 220.

...ja ei, en ole Gigantissa töissä tai muutenkaan heidän lahjuslistallaan :)

olisikohan kyse siitä että Agerex on vain maahantuoja eikä varsinainen valmistaja niin kuin Sony?
Itseasiassa PS2stakin edustaa suomessa vain maahantuoja eli Egmont eikä itse Sony, vaikka Sonylla onkin edustus suomessa. (Sony Finland)

Ylös Bottom