Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tales of Eternia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja danholo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

danholo

Member
Hui! Selailinpa juuri Verkkokauppa.com:in PSP sivustoa ja huomasin, että siellä on Tales of Eternia ennakkotilauksessa! En tiennytkään tämän saapufan tänne kotosuomeen! Aika mahtava juttu. Enpä odottaisi. Ostan itse vaikka en usko tämän olevan mikään myyntihitti.

Vastaus: Tales of Eternia

Ennakkotilasin kyseisen pelin Verkkokauppa.comista. Mutta Euroopanjulkaisu näyttää myöhästyvän aikalailla. Nyt olen sitten harkinnut ostaa jonkun toisen RPG-pelin ulkomailta.. Saa nyt nähdä :)

Tulihan tuo ostettua Japani versiona kevään lopulla kun ei löytänyt halvalla alkuperäistä PS1 versiota.
Mitään ihmeempiä eroja vanhaan PS1 versioon ei ole, mutta jotain pientä sentään:
- Eli grafiikat on skaalattu alkuperäisistä 320x224 grafiikoista ja hieman filtteröity.
- Video animaatiot näyttävät myös olevan skaalattuja, mutta ovat silti ovat hieman paremman näköiset kuin PS1:llä, koska MPEG-4:ssä ei esiinny PS1:n MJPEG koodekista aiheutuneita pakkausartifakteja.

Jos hyllystä löytyy jo Tales of Phantasia (SNES, PS1, GBA) ja Tales of Destiny (PS1), mutta Tales of Eternia (PS1, PSP) on jäänyt väliin niin PSP versiolla voi paikata tämän puutteen. Eli tämä julkaisu on suunnattu lähinnä retroilijoille.

Tales of Eternia julkaistiin jenkeissä ps1 nimellä Tales of Destiny II.

Muttah japanissa se on Tales of Eternia

ja virallinen Tales of Destiny 2 japanissa on jatkoa ps1 Tales of Destinylle

Olen vain iloinen, että Tales of... peli julkaistaan englanninkielisenä (niitähän ei ole montaa - vain ToD, ToE ja ToS) ja saapuu Suomeen! Minulla ei satu olemaan alkuperäistä Destinyä tai Eterniaa. En vain lainkaan odottanut tätä tapahtuvan.... J-RPG:t kun ei vain kiehdo suomalaista asiakaskuntaa, jotka pelaavat lähinnä ekskulsiivisesti ralli/urheily/FPS pelejä. Onhan minulla noita Tales ofeja Japaniksi (ToP, ToR, ToL, ToS, ToD2j), mutta onhan RPG peleissä se tarinallinenkin puoli joka kiehtoo. Eihän Tales of pelit yleensä ole tarinallisesti erityisen mahtavia, mutta joku jää puuttumaan kun taistelet vihollista vastaan, mutta et oikein tiedä miksi. :D... Toivon vain, että tämä ei lopu tähän. Seuraava Japanissa julkaistava on ... the Abyss joka vaikuttaa paljon paremmalta kuin Legendia, johon kyllästyin aika nopeasti.

Katsotaan milloin euro versio julkaistaan, muuten hankin US version.

Tales of Eterniassa saisi kyllä olla He-Man mukana. Ei se muuten mikään Eternia ole!

feldon sanoi:
Tales of Eterniassa saisi kyllä olla He-Man mukana. Ei se muuten mikään Eternia ole!

Samaa olen miettinyt. Ensiksi luulin että kyseessä oli Masters of the Universe peli.... Mukana saisi kyllä olla Teela ja vaikka Evil-Lyn ja ja... Niin, ja maailma nyysitty DCn MotUsta.

SamiS sanoi:
En tiedä oletko jo huomannut, mutta myös Tales sarjan ensimmäinen peli Tales of Phantasia on tulossa Eurooppaan (ja varmaan suomeenkin) GBA:lle: http://www.rpgfan.com/news/2005/2028.html

Juu. Huomasin tuon aikanaan. Eniten kaipaisin PSX versiota, mutta GBA versio kelpaa mainiosti. Itse olen jäänyt jumiin Moria galleryn lisäleveliin GBA versiossa. En tiedä lainkaan mitä siellä pitää tehdä.

Vähäisessä on nuo pelit PSP:lle mitä tulee pelattua. Yksi hyvä peli lisää olisikin jo paikallaan.

Odotellaan mitä tuleman pitää. Tällä hetkellä armottoman moukarin alla PSP:ssä oikeestaan ainoastaan pyörii BoF3 (JAP).

Hankin tuon Legends of Heroesin saman tien kun se ilmestyi. "Vihdoinkin RPG PSP:lle." Onpa surkea tekele. Peli on kökkö ja englanninkielinen käännös kaamea. En oikein ymmärrä miten ne tuollaisen edes sai lähetettyä kaupan hyllylle.

Odotan ToE:ta innolla. Se on, Destinyn ja sen jatko-osan kanssa, ainoa Tales, jota en ole pelannut. Tietysti on Abyss, mutta sitä pääsen pelaamaan parin päivän päästä kun tulen takaisin Suomeen!

Nyt sitä saa... nimittäin playsta. Ja Breath of Fire 3:sta myös. Tilanneet nakatkaa tunnelmia kunhan saapuu.

Zoukka sanoi:
Nyt sitä saa... nimittäin playsta. Ja Breath of Fire 3:sta myös. Tilanneet nakatkaa tunnelmia kunhan saapuu.

Paikalliseen pelikaupaankin oli saapunut tänään, eli saanee ainakin asiantuntevimmista paikoista Suomenmaalla...

-PV-

Nyt on nelisen tuntia alla ja kyllä peli toimii. Tässä on nyt se ensimmäinen hyvä RPG PSP:lle eikä mitään narinan aiheita ole tullut vastaan. Grafiikka on kaunista ja tarkkaa eikä peli lataile lähes ollenkaan. Ääninäyttelyäkin jopa kuuntelee !!1

Taistelusysteemi on sama kuin kaikissa muissakin Taleseissa paitsi, että nyt mätetään yhdellä planella mättöpeli-tyyliin. Taistelut ovat todella nopeita ja hauskoja koska hahmoaan saa täysin vapaasti ohjata ja liikkeitä ja spessuja voi ketjutella. Juonen mukaan tulossa ovat vielä epälineaarinen taikasysteemi ja summon-olennot :eek:

Tarinasta on vielä paha sanoa mitään, mutta maailmaahan tässä tietenkin pelastetaan. Päähenkilö on vaihteeksi jotain muuta kuin traaginen teini ja mukana roikkuva posse vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta.

Eli toisinsanoen suosittelen.

Danzig sanoi:
Onko englannin- vai japaninkielinen dialogi?

Englannin kielistä, en ainakaan ole löytänyt mahdollisuutta vaihtaa japaniin :(

Ihan mukavalta peliltä tämä tuntuu.

Onko tästä helppo alottaa jos ei ole ennen pelannut rpg-pelejä?

Nostetaampas vanhaa aihetta.
Mites toimiiko tuo ToE:n US versio firmware 1.5:llä? Euro versiohan ilmeisesti vaatii 2.0 mutta mites tuo Us versio? Onko kukaan kokeillut?

Ylös Bottom