Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TeleWell EA-200 modeemi

Silmälasipelle

New Member
Ajattelin hommata ton TeleWellin EA-200 modeemin, mutta ensiksi pari kysymystä?

Tuossa modeemissahan on USB ja Ethernet (RJ-45) portit, niin onko mahdollista, että vetäisin modeemista USB-johdon tietokoneen USB porttiin ja modeemista RJ-45 piuhan Xboxin taakse kun kerta noita molempia portteja voi käyttää samanaikaisesti?

Toimiiko tämä ilman, että minun tarvitsisi jakaa yhteyttä Boxin ja PC:n välillä???

Kaikki kenellä on tuo EA-200 niin jelppikäähän, että pääsen mahdollisimman nopeasti pelaamaan...

Minulla on tuollainen TW-EA200 modeemi ja niinhän se menee kuten kuvailit: eli USB tietokoneeseen ja Ethernet Xboxiin. Eikä tarvitse jakaa yhteyttä sillä xboxin yhteys ei ole missään tekemisissä tietokoneen kanssa. Tietokonetta ei tarvitse pitää päällä Livessä pelatessa.

Multa löytyy myös ja noinhan se on. Useastikin ollu molemmat yhtä aikaa käytössä eikä mitään ongelmia. Eikä edes asetuksia tarvi säädellä, kaikki on aluksi jo tuota varten oikein. Kunhan vain yhteydentarjoajaltas heruu kaksi ip:tä :)

Minulla ainakin on Tw-ea200 ja siitä reitittimeen (dl-604). tuo on sen takia koska toiseen ip:hen olisi tullut 15 lisää kuukausimaksuja.

Kai nyt Soneralta heruu useampia IP-osoitteita, vai?? Joutuuko niistä maksamaan ylimääräistä? Tuleeko esim. kaksi IP-osoitetta automaattisesti vai pitääkö ylimääräistä kysyä palveluntarjoajalta????

Normaaliin Soneran ADSL linjaan kuuluu...muistaakseni 5 IP:tä...ainakin useampi kuin yksi.
Ja mulla ainakin PC ja Xbox hakee ihan automaattisesti omat IP:t.

Joo kiitoksia vaan kaikille vastauksistanne! Vielä ois pari kysymystä...

1) Pärjääkö Soneran 256:lla Livessä? Onko paljon lagia tms.?? Vai olisiko syytä hankkia 512???

2) Tuleeko ton EA-200 modeemin mukana USB- ja RJ-45 johdot??

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Silmälasipelle
1) Pärjääkö Soneran 256:lla Livessä? Onko paljon lagia tms.?? Vai olisiko syytä hankkia 512???

Kyllä sillä pärjää, ite olen 256/256-yhteydellä Livettänyt eikä mitään ongelmaa mikäli tietokoneella ei kukaan surhvaa samaan aikaan. MotoGP:ssä muutaman pelaajan pelejä hostailee ihan hyvin.

2) Tuleeko ton EA-200 modeemin mukana USB- ja RJ-45 johdot??
USB-johto tulee kyllä sekä muistaakseni metrin pätkä RJ-45-johtoa, joka ei riitä mihinkään joten kannattaa tinkiä sopiva johto mukaan modeemin ostopaikasta.

Mulla on nyt toi Sonera 256 niin maksaako se mitään jos mä haluaisin muuttaa sen 512:ksi??? Soneran sivuilta oli tällänen toiminpidemaksut luettelo ja siinä luki, että "nopeusluokan muutos" 0.00 euroa. Tarkoittaako tämä, ettei minun tarvitse maksaa mitään uusia liittymänavausmaksuja tai muuta vastaavaa?????

Eli siis minun ei tarvitsisi maksaa muuta kuin hieman isommat kuukausimaksut tuosta ADSL:stä. Olenko ymmärtänyt oikein???????

Mulla on nyt toi Sonera 256 niin maksaako se mitään jos mä haluaisin muuttaa sen 512:ksi??? Soneran sivuilta oli tällänen toiminpidemaksut luettelo ja siinä luki, että "nopeusluokan muutos" 0.00 euroa. Tarkoittaako tämä, ettei minun tarvitse maksaa mitään uusia liittymänavausmaksuja tai muuta vastaavaa?????

Eli siis minun ei tarvitsisi maksaa muuta kuin hieman isommat kuukausimaksut tuosta ADSL:stä. Olenko ymmärtänyt oikein???????

Olet.Linjanopeuden vaihto ei maksa.
PS.Soneralla on maksuton puh.palvelu josta nää asiat selviää.

Ei tarvitse maksaa sitäkään mikäli kuulut Soneran nopeusluokan tuplauskampanjan "toiseen aaltoon". Itse en hyötynyt ollenkaan siitä ensimmäisestä, koska se tuli voimaan vain noilla suurimmilla asutuskeskuksilla mutta pari päivää sitten tupsahti lappu postilaatikkoon notta onneks olkoon, nopeusluokkasi tuplautuu tammikuun 2004 loppuun mennessä. Täällä se astuu voimaan jo joulukuun alusta! Pääseepähän hostaamaankin motogp:ssä..

Kannattaa tiirata niitä Soneran sivuja asiaa koskien jos vaikka kuuluisit siihen tuplausalueeseen. Siitä tosin pitäisi tulla erillinen ilmoitus.

Itse kyllä ennemmin ostaisin EA 400sen kuin EA 200sen kun näyttävät olevan samanhintaisia. EA 400ssa ei ole USB liitäntää, mutta sen sijaan 4 x RJ-45. Muuten laitteet lienevät samanlaiset.

Joo, aion nyt hommata tuon EA-200:n, mutta minulla kun on nyt tuollainen sisäinen ADSL-kortti, niin tarviiko minun tehdä muuta kun repiä se irti ja laittaa ulkoisen modeemin USB-portista johto PC:n USB-porttiin??? Eli osaaako uusi modeemi etsiä automaattisesti tarvittavat tiedot (vai tarvitaanko niitä ylipäätänsä?)

Ja eihän minun tarvitse mitään uusia liittymiä avata, vaikka modeemi vaihtuukin?????

Joo, aion nyt hommata tuon EA-200:n, mutta minulla kun on nyt tuollainen sisäinen ADSL-kortti, niin tarviiko minun tehdä muuta kun repiä se irti ja laittaa ulkoisen modeemin USB-portista johto PC:n USB-porttiin??? Eli osaaako uusi modeemi etsiä automaattisesti tarvittavat tiedot (vai tarvitaanko niitä ylipäätänsä?)

Ja eihän minun tarvitse mitään uusia liittymiä avata, vaikka modeemi vaihtuukin?????

No poistat vaan kortin,sekä kantsii poistaa myös tuon kortin ajurit.

Tuon EA-200:sen asennus on helppo.Tarkemmat ohjeet tulee kyllä mukana.

Jos tosta EA-200 ethernet portista vetää piuhan xboxiin niin pitääkö käytää suoraan- vai ristiinkytkettyä piuhaa???

Kumpi tulee modeemin mukana?

ristiinkytketty ja se tulee mukana mutta se on tosi lyhyt...jotain 50-100cm. Itse jouduin hakeen 5 metrisen kaupasta. =)

Ylös Bottom