Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Da Vinci Code

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Oliver

KonsoliFIN Alumni
<NewsFlash>

The Da Vinci Code -pelin ensimmäiset kuvat 08.02.2006

2K Games on paljastanut ensimmäiset kuvat The Collectiven kehittämästä The Da Vinci Code -pelistä, joka on tarkoitus julkaista toukokuussa PlayStation 2:lle, Xboxille ja GameCubelle. Tosin Cube-version tulevaisuus on joidenkin lähteiden mukaan hyvin epävarma.

The Da Vinci Code -peli perustuu Ron Howardin elokuvaan, joka puolestaan perustuu Dan Brownin samannimiseen menestysromaaniin. Elokuvan pääosassa nähdään Tom Hanks, mutta tietoa tähden, tai muiden elokuvan näyttelijöiden, mahdollisesta osallistumisesta peliin ei ole vielä paljastettu.


Kuvat uutisissa: http://www.konsolifin.net/uutiset.p...&searchtime=db&searchfield=aihe&keyword=vinci
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Voi ei...

Alkaa kuulostamaan pahasti legendan raiskaukselta, sitä paitsi en voi ymmärtää miten tuosta saisi hyvän pelin tehtyä...:confused:
Leffa on varmasti mahtava, ja sitä olen odottanutkin jo kauemman aikaa, mutta en kuitenkaan ymmärrä että miksi tästäkin täytyy tehdä peli?
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Solide18 sanoi:
en kuitenkaan ymmärrä että miksi tästäkin täytyy tehdä peli?

Legenda? Ei kai nyt sentään, vaikka kirjasta pidinkin. Mutta tästä tehdään peli koska ihmiset ostavat usein tuotteita pelkästään nimen perusteella tai näin ainakin pelifirmat/osakkeenomistajat uskovat. Lisenssipelejä on tehty jo kaaaaaaauan.

Pelistähän voisi tulla varsin hyväkin jos se olisi lähempänä perinteisiä seikkailupelejä vahvoilla puzzle-elementeillä., ehkä jonkinlainen Broken Sword 3:sen ja Fahrenheitin sekoitus. Tosin koska se perustuu nimenomaan elokuvaan eikä kirjaan äktiön saatetaan törkätä etualalle. Ja tottakai Tom Hanksin naama digitoidaan peliin.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

En tiedä... voi olla että ei ole paha veto.
Näyttää jonkinlaiselta ongelmanratkonnalta àla resident evil.
Voi hyvinkin toimia kirjan hengessä.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Olisikohan kyseessä puhdasverinen point 'n clickeri (tai konsoleiden tapauksessa walk 'n press a button ;) )...voisi toimia hyvin. Toisaalta en tiedä miten jaksaa mielenkiinto pysyä, kun lopputulos on tiedossa. Kyllähän sitä tietty on mukava komeita maisemia katsella klikuttelun ohella, kun graffa puoli näyttää olevan melko kohdillaan :D
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Kuten leffa, niin pelinkin pitäisi saapua tällä viikolla. IGN:n previkka kehuu peliä ja kertoo mielenkiintoisia yksityiskohtia.

Ilmeisesti aikoinaan spekuloimani Broken Sword 3/Fahrenheit -hybridi osui aika lähelle, mutta onneksi olin väärässä Tom Hanksin naamasta. :D
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Joo. Nelisen tuntia meni pelin äärellä aika äkkiä, tuli samanlainen reaktio kuin kirjan kanssa - ei millään viitsisi lopettaa kun on alkuun päässyt. :D Puzzlet ovat aika ovelia, ainakin itselleni juuri sopivan vaikeita, että niitä joutuu vähän miettimään mutta ei turhaudu ja sitä kautta turvaudu huijaamiseen. Ainakin näin tähän mennessä. Useassa puzzlessa saa vieläpä halutessaan vihjeen, joka yleensä joko kertoo mistä ratkaisua tulisi etsiä tai salakirjoitettujen viestien tapauksessa saattaa kertoa yhden sanan kokonaan. Ei siis helpota liikaa eikä tule huono omatunto sen käytöstä.

Pelin "Visual Database" on mainio. Kaikki saamasi tai ratkaisemasi vihjeet tallentuvat sinne, josta niitä on sitten helppo tutkia, peräti samanaikaisesti puzzlea ratkaistaessa. Tietokanta täytyy muustakin tavarasta, kuten vaikka Rooman mytologiasta tai tiettyjen maalauksien historiasta, jotka toimivat taustatietona mutta niistä ei (kai?) löydy puzzlejen kannalta tärkeää tietoa.

Tarinankuljetus oli ainakin alussa vähän töks-töks-töks. Kirjan lukeneena se ei paljoa haitannut kun tiesi mitä tapahtuu, mutta jos joku tutustuu Da Vinci -Koodin vain pelin kautta niin voi kyllä ihmetellä tarinan saamaa julkisuutta. Tosin kukapa tätä ostaisi ellei peli (tai elokuva) olisi jo ennestään tuttu.

Hahmot liikkuvat välillä vähän tönkösti, ei juuri haittaa. Taistelu sen sijaan on täysin turhaa ja sen olisi voinut jättää pelistä kokonaan pois. Stealth Attackilla ja Wall Ambushilla saa vihulaiset lakoon yhdellä iskulla. Heppuja voi myös väistellä hyvin helposti eikä heillä ole tekoälystä tietoakaan. Vähän kun juoksee kauemmaksi ja menee muka piiloon niin sitten voikin jo hiipiä täysin vapaasti vihollisen taakse. Optioneista saa taisteluille vieläpä valita vaikeustason Easy-Normal-Hard -tasoista. Ja tuo ylläkirjoittamani on pelattu kaikki Normalilla.

Mutta joo, seikkailupeli-faneille suosittelen. Puzzlet ovat kohdallaan ja ilmeisesti niitä (+ muuta bonustauhkaa) saa vielä avattua lisää kun löytää tasoista piilotettuja esineitä.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Ja näin äkkiä saatiin peli loppuun asti, peliaikaa meni se 7-8 tuntia. Vähän liian helppo siis, alussa vain sopivasti suuntaa-antava vinkkisysteemi auttoi muutaman kerran turhankin paljon. Eihän sitä pakko ole käyttää mutta kun ihminen on niin heikko ja apu on yhden napinpainalluksen takana...

Tappelut ovat todellakin pelin heikoin lenkki. Huono tuuri jos käy ja viholliset voittavat niin silloin palataan edelliseen tarkistuspisteeseen (ja tilanne palautuu siihen millainen se tarkistuspisteeseen saapuessa oli) vaikka kuinka olisi tallentanut. Muutenkin pelin "vapaa" tallennus toimii kehnosti, koska käytännössä ainoastaan tarkistuspisteillä kannattaa tallentaa kun siihen tilanteeseen peliä ladattaessa kuitenkin palataan. Perus konsoli-checkpoint -systeemi, siis.

Helppoutta lukuunottamatta puzzlet olivat hyvin suunniteltuja. Kaikki esine-puzzlejen osat löytyivät yleensä samasta huoneesta tai korkeintaan kahden huoneen päästä niin rasittavaa edes-takas -juoksua ei tule aikaan. Yhden ainoan puzzlen logiikka jäi täysin hämäräksi ja se menikin lopulta vahingossa läpi.

Tarinankuljetus pomppi kuin kumipallo. Paikasta toiseen lennetään ilman sen kummempia selityksiä miksi juuri sinne on siirrytty. Monta kertaa tarinassa tuli "aukkoja" ja olisin varmasti ollut pihalla kuin lumiukko jos en kirjaa olisi lukenut. Esineitäkin ilmaantui inventaarioon kuin taikaiskusta.

Muutamia bugeja/suunnitteluvirheitä tuli vastaan. Visual Databasen mukaan en ikinä saanut yhtä tärkeää esinettä käsiini ja sen puzzlea ratkaistessani hahmot puhuivat lapusta jota en ollut ikinä nähnytkään. Useamman kerran vinkit (hahmot siis itse kertovat ajatuksiaan näissä) viittasivat asioihin joita pelihahmot eivät voineet tietää - kuten vaikka toisesta huoneesta löytyvään informaation kun kyseisessä huoneessa ei ole vielä edes käyty.

Läpipeluun jälkeen...

pelaaja pääsee rauhassa tutkimaan Louvrea, jossa on paaaaljon lisää salakirjoituspuzzleja eikä niihin saa vinkkejä ollenkaan. Taulujakin voi ihastella. :D

Kyllähän peli otteessaan piti niin kauan kuin se kesti, ei siinä mitään. Arvosanaksi antaisin silti vain 6½, tarinankerronan ongelmien, taistelun kömpelyyden ja turhan helpon vaikeustason takia. Yhden tai parhaimmillaan kahden illan peli.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Onko muuten myös PS2:lla toteutettu tuollaisella letterbox-näkymällä? Tuli noukittua tänään PC-versio, jossa asian laita on näin. Maksimi reso on kuitenkin 1024x768, joten edes laajakuvanäytöllä ei saa koko ruudun kuvaa.

Toinen pieni pettymys PC-versiossa on AA:n puuttuminen (ei pysty edes pakottamaan päälle).
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Legge sanoi:
Onko muuten myös PS2:lla toteutettu tuollaisella letterbox-näkymällä? Tuli noukittua tänään PC-versio, jossa asian laita on näin. Maksimi reso on kuitenkin 1024x768, joten edes laajakuvanäytöllä ei saa koko ruudun kuvaa.

On joo, tästä piti mainita mutta unohdin. Hiukan tyhmää jättää noin paljon tilaa käyttämättä.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Joo. Nelisen tuntia meni pelin äärellä aika äkkiä, tuli samanlainen reaktio kuin kirjan kanssa - ei millään viitsisi lopettaa kun on alkuun päässyt. :D Puzzlet ovat aika ovelia, ainakin itselleni juuri sopivan vaikeita, että niitä joutuu vähän miettimään mutta ei turhaudu ja sitä kautta turvaudu huijaamiseen. Ainakin näin tähän mennessä. Useassa puzzlessa saa vieläpä halutessaan vihjeen, joka yleensä joko kertoo mistä ratkaisua tulisi etsiä tai salakirjoitettujen viestien tapauksessa saattaa kertoa yhden sanan kokonaan. Ei siis helpota liikaa eikä tule huono omatunto sen käytöstä.

Aloitin vasta pelaamaan ja nyt olen jumissa Saint Sulpicen kirkossa, antaisitko hieman vinkkiä. Olen löytänyt kaksi patsasta jotka sopivat niihin "pylväisiin", sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Olen lukenut kirjan kuusi kertaa, mutta nyt siitä ei ole apua. Auttajaa joku!:confused:
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Ninamiini sanoi:
Aloitin vasta pelaamaan ja nyt olen jumissa Saint Sulpicen kirkossa, antaisitko hieman vinkkiä. Olen löytänyt kaksi patsasta jotka sopivat niihin "pylväisiin", sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Olen lukenut kirjan kuusi kertaa, mutta nyt siitä ei ole apua. Auttajaa joku!:confused:

Spoilerissa ei ole suoraa vastausta vaan vinkki, mutta siltä varalta jos joku ei sitäkään halua nähdä...
Ne patsaat pitää laittaa oikeisiin pylväisiin. Toinen niistä oli selkeä, mutta toinen meni mielestäni aika kummaan paikkaan.
 
Vastaus: The Da Vinci Code

Kryptisesti: Äeflggäiä cryv, zhggn baarxfv ylulg. Wbf clfglg yhxrznna gäzäa, cryv ba fvahyyr yvvna uryccb.

Lyhyesti: harvoin pelin arvostelussa menee viikko vain siksi, että peli alkaa parin tunnin pelailun jälkeen nyppiä tosi pahasti. Täytyi siis hajauttaa peli useammalle illalle. Ghegs on omissa arvioissaan aika oikeassa.

Pidempi arvostelu: http://www.konsolifin.net/arvostelu.php?site=ps2&id=541

Kunniamaininta pelissä täytyy antaa sille, että kameran pystyohjausta ei tosiaan saa invertoitua. Siinä on oikein viimeinen niitti muutenkin juosten kustulle rykäisylle.

Miksi tällaisia pelejä tehdään?
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Ghegs sanoi:
Yhden ainoan puzzlen logiikka jäi täysin hämäräksi ja se menikin lopulta vahingossa läpi.
Tulinen pentagrammi, kenties? Itse en tajunnut sitä ainakaan ollenkaan.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

jryi sanoi:
Tulinen pentagrammi, kenties? Itse en tajunnut sitä ainakaan ollenkaan.

Juurikin se. Reilut kymmenisen minuuttia taisin siinä juoksennella ennen kuin vahingossa onnistuin. Vilkaisin juuri GameFaqsin tekstejä, niissäkin kerrotaan vain oikea ratkaisu mutta ei selitetä puzzlen logiikkaa.
 
Vastaus: The Da Vinci Code [Hype]

Ghegs sanoi:
Ja näin äkkiä saatiin peli loppuun asti, peliaikaa meni se 7-8 tuntia. Vähän liian helppo siis, alussa vain sopivasti suuntaa-antava vinkkisysteemi auttoi muutaman kerran turhankin paljon. Eihän sitä pakko ole käyttää mutta kun ihminen on niin heikko ja apu on yhden napinpainalluksen takana...

Taas olen puzzlen kanssa hermoromahduksen partaalla...:eek: Tauon jälkeen peli luisti taas hyvin, mutta nyt ollaan oltu Templen kirkossa jo monta päivää. Ritari juttu menee yli hilseen, en tajua mitä siihen pitää saada tekstiksi? Onko siitä kilvestä hyötyä? Auttaisitko taasen tyhmempää? :D
 
Vastaus: The Da Vinci Code

Olin pitkään jumissa pelissä! kääk! Mutta onneksi löysin vastauksen ongelmaani täältä
Näiltä sivuilta löytyy apua peliin kuin peliin!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom