Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JTahti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    3ds

JTahti

Well-Known Member
Julkaisupäivä: 13.2.2015
Konsolifin pelisivu

B9Y0BuQCYAETLaA.png:large

Käynnistä Nintendo #eShop Nintendo #3DS:llä ja lataa The Legend of #Zelda: Majora's Mask 3D -pelin uusi 3D-traileri!
Nintendo Suomi Twitter

Kuvassa on joku kuvakoodi. Täytyy kokeilla tähtää koodia 3DS:n kameralla.

NPD top3, helmikuu:
  1. The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D (3DS) (515,000 copies sold digitally and physically)
  2. Evolve (Xbox One, PS4, PC)
  3. Dying Light (PS4, Xbox One, PC)
Venturebeat

Ai tämä on noin suosittu! Olisi pitänyt hoksata tehdä ketju aiemmin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

NPD top3, helmikuu:
  1. The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D (3DS) (515,000 copies sold digitally and physically)
  2. Evolve (Xbox One, PS4, PC)
  3. Dying Light (PS4, Xbox One, PC)
Venturebeat

Ai tämä on noin suosittu!

Majora's Mask -päivityksen suosio on tosiaan ollut jossain määrin yllättävää. Toisaalta, tämä näyttää että kun oikeasti hyvästä Zelda-pelistä tehdään kunnon päivitys, niin kyllä pelaajia yhä kiinnostaa. Majora's Maskhan on pitkään "kuplinut pinnan alla" kulttiklassikkona, joka on kerännyt enemmän suosiota kuin mihin alkuperäisen julkaisun rahkeet riittivät. Erityisesti Wiin Virtuaalikonsolissa Majora's Mask on usein ollut myydyimpien pelien listalla. Kenties tämä suosio kannusti Nintendoa ottamaan Majora's Maskin remake-käsittelyyn. Aikanaan myös esimerkiksi Sin & Punishment 2 tehtiin erityisesti siksi, että ykkösosan menekki Virtuaalikonsolissa yllätti Nintendon.

Tätä ennen Majora's Maskilla ei kuitenkaan ole ollut sitä definitiivistä fyysistä julkaisua: N64-versio julkaistiin myöhään laitteen elinkaaressa, se vaati vähänkäytetyn expansion pak -lisämuistin ja silti pelin ulkoasu ei ollut oikein edukseen N64:n suttuisilla grafiikoilla. Gamecuben Zelda Collector's Edition sisälsi muuten pätevän porttauksen pelistä, mutta sitä vaivasivat pahat kaatumisbugit ja kokoelma ei ollut yleisesti saatavilla. Wiillä oli tähän mennessä paras versio pelistä digitaalisena latauspelinä Virtuaalikonsolissa, siistimmällä kuvanlaadulla ja ilman kaatumisongelmia, mutta nyt 2DS/3DS-julkaisun myötä tämä versio Majora's Maskista lienee se paras versio. Toisaalta TV-pelaamista suosivat tämä asettaa hankalaan valinta-asemaan: alkuperäinen versio on yhä pelattavissa Wiin Virtuaalikonsolin kautta isoilla TV-ruuduilla, mutta olisihan se ollut mukavaa saada tämä päivitysversio myös kotikonsolijulkaisuna.
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Hieno peli, joka tuli aikanaan läpäistyä niin tehokkaasti jo kerralla (kaikki maskit keräten), etten valitettavasti sitten koskaan aloittanut peliä uudestaan. Uniikki tekele, jonka kokeminen uudestaan on aina välillä roikkunut mielessä, mutta 3DS:ää en tämän vuoksi vielä osta.

Erinomainen kirjoitus pelin tiimoilta: http://www.escapistmagazine.com/art...ibility-Would-Doom-An-N64-Majora-s-Mask-Today
 
Vastaus: The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D

Tähän remakeen tehdyt muutokset olivat ihan mukavia: Notebookkiin kirjautuu kaikki hyödyllinen tieto pienistäkin sivutehtävistä, pari uutta aluetta kalastamiseen ja Bosseja on muutettu radikaalisti paremmiksi esim. taistelu Gyorgia vastaan on jaettu kahteen osioon ja pidin tuosta ratkaisusta paljon.

Audivisuaalisesti peli on myös 3DS:än näteimpiä.
 
Kirjoitellaanpas tänne vähän kun tämä ollut nyt rauhallisen pelailun alla pidempään. Pikku hiljaa aina mennyt rauhassa eteenpäin, pelihetki siellä ja toinen täällä. Juuri niitä 3DS:n loistavia ominaisuuksia.

Lähinnä tarkoitus nyt kommentoida että tuo viimeisin/viimeinen "dungeon" on kyllä vähän ärsyttävä. Täytyy sitä venkslausta turhan monesti tehdä ja sen jälkeen aina tehdä muitakin asioita toistamiseen - näin siis ilman spoilereita puhuen. Idea on toki hyvä mutta vähän tosiaan tympäisee toteutuksen aiheuttama ajoittain työläys pelaamisen osalta.

Näin ohi mennen, kun tuntuu että vesitemppeleitä aina kritisoidaan, niin tässä pelissä en kokenut että se olisi ollut erityisen ärsyttävä tai muutakaan. Tämä viimeinen on turhauttanut tietyissä kohdin enemmän. Tuntuu myös oudon sekavalta vaikka karttaa katsoessa olettaisi ja voisi luulla että on aika selkeä. Mitä tavallaan onkin mutta sitten kun menet sinne käytännössä seikkailemaan niin on aika äkkiä hukassa/sekaisin.

Yleisesti mikä on vaivannut, niin kamera on välillä todella turhauttava. Varsinkin taisteluissa. Erityisesti lukittautuminen vihulaisiin tuntuu toimivan miten sattuu. Välillä ottaa kiinni ja välillä ei. En oikein ymmärrä mikä se logiikka siinä on että katsooko eteenpäin lukittautumatta vai liimautuuko vihulaiseen joka on edessä. Toki kun ottaa huomioon minkä ajan tuote kyseessä niin jopa aikaansa edellä.
 
Ylös Bottom