Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

The Texas Chain Saw Massacre

Gimble

Well-Known Member
1686589876511.png


Julkaisupäivä: PC: 18.8.2023
Kehittäjä: Sumo Nottingham
Julkaisija: Gun Interactive
Moottori: Unreal Engine 4
Lajityyppi: Selviytyminen - 3 vs 3 moninpeli
Alusta: PC, PS5, Xbox Series X/S, Xbox One, PS4
Muuta: Game Pass Day 1 (Myös PC)
Crossplay: Kyllä: https://www.txchainsawgame.com/hub/crossplay-explained
Kotisivu: https://www.txchainsawgame.com


Se on varmaan aika töräyttää ketjua tulille kun julkaisu häämöttää jo tuossa runsaan parin kuukauden päässä.

Supersuosittu 1 vs 4 selvitymispeli Dead by Daylight on saamassa jälleen haastajan. Haastajia on tullut ja mennyt, DbD pysynyt kiistattomana ykkösenä tässä genressä. Se on omissakin kirjoissa Survivorina pelatessa yksi kuumottavin kokemus, joita voi videopelissä saavuttaa. Nyt näyttää vähintäänkin lupaavalta, että tässä voitaisiin päästä samoille kuumotusleveleille?

Se mitä tässä on nyt merkittävä ero muihin on, että killereitä on peräti kolme. Kun yleensä on näissä on vain yksi, kuulostaa aika hurjalta ja näyttääkin ihan käytännössä oheiselta videolta. Ei sieltä niin vaan poistutakkaan tiluksilta hengissä. Positiivisena asiana, että Killerinä pelatessa ei ole niin yksinäistä kun voi taktikoida jne. muiden hullujen kanssa.

Eli Tecnical Test jakso oli ja meni viime kuussa, josta siis oheinen sisältö on napattu. Voidaan todeta, että yllättävän hyvässä tikissä on jo tuolloin ollut ja eiköhän sieltä putkahda aika valmiin oloinen tekele elokuussa. Peli on ehkä aika raaka ja väkivaltainen, ei tämäkään varmaan ihan kaikille sovi.

Millains, huvittaako lähteä kokeilemaan miten pakoon luikkiminen onnistuu ilman mitään aseita altavastaajan asemassa viekkaudella? Vai onko saalistaminen enempi oma juttu. Henk. koht. varmaankin molemmat roolit maistuu. Victim rooli varmastikin tarjoaa aikalailla "tunteikkamman" kokemuksen tässäkin pelissä.



 
Viimeksi muokattu:
Oho! Pre-Install kohtalaisen ajoissa saatavilla, 23.75 G. En tie olisiko siellä jokin closed Beta sitten meneillään tai muuta vastaavaa.
 
Julkaisu häämöttää jo parin viikon päässä. Tästä vähän niksipirkkaa hulluilla pelaamiseen.

 
Uusia tiedonjyväsiä, mappeja on lähteissä tosiaan vain kolme kappaletta, jokaisesta mapista on sentään kaksi eri vuorokaudenaika-varianttia.

Tekniikkapuolesta selvinnyt, että Xbox Series X ja PS5 valittavissa Performance mode, 60 FPS pienemmällä resolla tai Quality mode, 30 FPS. Edellisen genin koneilla on vain 30 FPS tila. Series S myös pelkästään Quality mode tarjolla, mutta en tiedä sitten näyttääkö se paremmalta kuin Xbox One/PS4 koneilla, luulisi ehkäpä niin. Noh, vajaan parin viikon päästä sitten nähdään. Hienolta näyttää jokatapauksessa, onhan tämä hivenen eri näköinen eläin kuin 7 vuotta vanha F13 Game.

Kylkeen vielä pari niksipirkka-videota, jotka koin hyödyllisiksi. Kyllähän tässä jo vähän sormet syyhyää, että pääsisi paniikissa räpläämään lukkoja auki yms. :D







 
Viimeksi muokattu:
Paskat housussa TJ alle Viikko! :D

Siitä vähän tylsään hetkeen tipsvideota, niin ehkä ei olla aivan niin kuutamolla sitten. Noh_varmastikin kyllä ollaan siltikin. Tästä tulee mielenkiintoista! Ihan hetkiseen ei olla nähty mitään tämän tyyppistä konsoleilla varsinkaan.

 
Viimeksi muokattu:
Ärsyttävän pimeä peli kyllä ja vielä vähemmän näet yhtään mitään kun vihulainen on lähellä kun ruudun reunat sykkii ja vilkkuu pienentäen näköaluetta todella rajusti
 
Muutama rundi kans täällä Texasii takana ja ihan hauska idea on kyllä pelissä ja antaa mukavan jännityksen kun piileksii leatherfacelta.
 
Kokeiltiin eilen neljällä konsolilla tätä porukalla ja ompahan huikean kuumottava! Aika mahtavasti on tuotu tunnelma peliin. :eek:

Toimii kuin Buickki, oikeastaan olin jopa aika yllättynyt kun kaikki toimii, F13 julkaisukatastrooffi muistissa. Tietsikalla vissiin on jotain hässäkkää ollut, mutta boksiversio julkaisu yllätti positiivisesti myös laadultaan.

Meillä oli 3 X Series X ja 1 X Series S, pikkasella ei kai pitänyt olla kuin 30 FPS tila, mutta siellä oli sittenkin Performance mode ja näytti pyörivän melkki samallalailla kuin muilla. Tässä Genressä haastaa itseään Dead by Daylightia kyllä jossain määrin jo näillä näytöillä. Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ei yhtään esim. lisäkartat olisi pahitteeksi, mutta kyllä noissakin nyt aluksi purtavaa riittää. Aivan kuutamolla siellä nyt vielä toistaiseksi, mutta eiköhän se siitä.
 
Viimeksi muokattu:
Onkos porukka tätä vielä julkkarin jälkeen pelaillut? Itsellä noussut itseasiassa nyt viime viikkoina ihan pelatuimpien nettipelien joukkoon. Yleisesti en ole tämän tyyppisten pelien ystävä, tai sanotaanko että en tykkää koskaan pelata selviytyjillä :D Ja sitten jos tappajalla tykkää pelata, niin se moninpeli muuttuu hyvin yksinäiseksi näissä yleensä. Siinäpä itselle ollut se Texasin isoin vahvuus, eli voidaan jahdata teinityttöjä porukalla! Toki pienehkö kolmen kopla mahtuu kerralla vain remmiin, mutta silti enemmän kuin se tyypillinen sooloura mitä näissä on aikaisemmin saanut harrastaa. Pelitunteja nyt kuitenkin aika maltillisesti, perstuntumalta arvioisin että jotain 20-25h luokkaa. Kaikilla tappajilla tykännyt pelailla, mutta Leatherface ja Hitchhiker muodostunut omiksi suosikeikseni. Huomenna saadaan ekat kosmeettiset DLC:t peliin:

1698071816689.png

Leatherfacen "nicoterero" skini ihan siisti, mutta aika hintavahan se on. Noi muut nyt ei sitäkään vähää, kun näyttävät liian paljon samoilta mitä default skinit. Kyynisempi voisi jopa sanoa että samat rytkyt eri värillä laitettu myyntiin. Eli ei nyt vielä mitään uusia hahmoja tai mappeja ole tulossa, eikä tiettävästi mitään spesiaalia halloween teemaista kamaa. Vähän pettymys tämän osalta.

Levu taitaa olla jotain 30 luokkaa tällä hetkellä, eli sen puolesta itsellä on ainakin vielä "uutuudenviehätystä" tallella. Varmaan niillä jotka on tahkonnut 99 levulle ittensä, nii saattaa tursuta jo korvista samat kentät ja hahmot, ja olisi toivottu jotain ihan "oikeaa" kontenttia. Devit julkaisseet myös vähän hintataulukkoa mikä tulee tulevaisuudessa maksamaan ja mikä ei.

1698072591607.png

Itsellä helposti unohtuu että tämähän ei ole oikeasti mikään ilmaispeli, vaikka gamepassista sitä itse "ilmaiseksi" pelaankin. Mutta oli hintapolitiikasta mitä mieltä tahansa, niin pelatessa on ollut hauskaa :cool: Keikkuu myös tällä hetkellä xboxin pelaituimpien pelien listalla sijalla 22, eli kyllä tätä jotkut pelaa vaikkei täällä hirveästi olekaan kirjoiteltu ;)
 
Nythän saatiin alkuviikosta uusi kenttä ja 2 uutta hahmoa! Hahmot 10e tsipale, mutta kenttä ilmainen kaikille. Mainostivat myös 250 fixiä / parannusta, eli kohtuu iso update saatiin. Puheissa oli myös että seuraavaksi olisi luvassa isompi update missä päivitellään ja muokkaillaan vähän perkkejä. Nykysellään tuntuu että tosi iso osa niistä on vaan iha puhtaasti huonoja, ja sama varsinkin koskee niitä "grandpa perkkejä", voissa on siis 2 hyvää ja ne muut on iha roskiskamaa.

Tässä patch notet jos joku haluaa tiirailla: https://www.txchainsawgame.com/hub/patch-notes-nov-28
Paljon hyvää ja paljon sellaista mistä en edes tiennyt mitään, mutta varmaan iha hyvää päviitystä silti. Ainoa negatiivinen asia että johnyä nerfattiin hyvin rankalla kädellä, tuntuu että hahmo pysähtyy kun lyö. Vaikea jahdata.

Ostin itse sen uuden tappajan "nancyn". Vähän huonosti kerennnyt nyt pelailemaan, ehkä vasta n. 5 peliä alla mutta vaikuttaa ihan pätevälle. Piikkilankojahan muori lykkää oviaukkoihin ja ryömintäaukkoihin, mikä siis toimii periaatteessa samalla tavalla mitä hitchhikerin ansat. Eli jäät kiinni ja damagea. Omat voi näistä rynniä kans läpi, ja sitten se lanka pitää uudelleen viritellä siihen. Sama tietty myös jos joku onneton selviytyjä sotkee itsensä siihen. Uutta karttaa pelannut vasta pari kertaa, vaikuttaa aika sekavalta, mutta niin ne kaikki kentät vaikutti alkuun. Eiköhän se tästä ala pikkuhiljaa hahmottumaan. Tämä noussut itsellä muuten ihan ykkösnettipeliksi nytten. 83h playtime näyttää boxi.
 
@janneus kirjotteles nyt jottain kun kumminkin tiedät juttuja_ehkä? :) Itsellä tämä jäänyt, koska ketään kaveria ei nabostele ja yksin ihan boring. On varmaankin maturisoitunut aika merkittävästi julkkarista?
 
Jäänyt nyt vähemmällä Texasin pelailu. Ehkä alkoi tämän kanssa olla vähän burnouttia, kun kuitenkin max lvl saavutetu jo aikaa sitten. Nyt ihan tässä kuukauden sisään tuli kaikille ilmainen mappi ja uusi victim hahmo, kykynään heittää "sokeuttava pilvi" murhaajien päälle. Mappi edelleen vähän sekava itselle, mutta uusi hahmo on vaikuttanut oikein pätevälle. Pieniä balanssikorjauksia ja bugeja korjailevat suunnilleen kerran kuussa, ja ihan uutta sisältä on tullut julkkarin jälkeen 2 mappia, 2 victimiä, 1 murhaaja + kasa kosmeettisia kilkkeitä. Tippunut boxin top 50 listoilta, missä keikkui kuitenkin aika pitkään. Toki tässä on cross play ihan kaikkien alustojen kesken, eli kyllä sieltä on vielä pelaajia löytänyt. Mutta mitä nyt reddittiäkin selannut, niin tuntuu että aika monella meinannut olla vähän sitä samaa burnouttia havaittavissa, eli varmaan ihan kuvastavaa se top listoilta tippuminen. Nyt tulee ensi tiistaina taas pientä patchia millä yritetään estää porukan lobbyista kokoajan liivailu. "Joo en pelaa tota vastaan gg moi". Tulee 3min jäähy aina lähdöstä, niin ei saa kaikkien nirsoimmat ja hätäisemmat pelaajat uutta hakua heti päälle. Toki itse pelistä lähtemisetä ei edelleenkä rangaista mitenkään, että voi olla että ongelma siirtyy sitten vaan sinne, ja muuttuu jopa pahemmaksi :D Joku tätä kysyi redditistä ja Devien kommentti oli tasoa että tuskin kukaan niin tekisi. Sure...

Tääkin on sillee vähän jännässä paikassa, eli pieni studio tekee oikeesti leffoille aika uskollista epäsymmetristä PvP-peliä, ja sen kyllä huomaa että ei olla oikein ehkä vieläkää löydetty sitä omaa polkua mitä yritetään tehdä. Peli on täynnä kykyjä/asioita/esineitä mitkä tavallaan temaattisesti sopii ja kuulostaa hyvälle, mutta niistä ihan 1% on oikeasti käyttökelpoisia jos mietitään sitä voittamista. Ja tietysti mitään ranked systeemiä ei ole, eli siellä on kaikki dexter-tason sarjamurhaajat ja kauhuleffojen ekana kuolevat teinit usein samassa lobbyssa :D Erittäin kyseenalaisia balanssi ja ihan vaan pelisuunnitteluratkaisuja tehty välillä (looking at u Danny...). Toki siis epäsymmetrinen PvP on varmaan vaikein mahdollinen genre balansoida, mutta tuntuu että usein ei oikein tiedetä halutaanko tätä suunnitella tosi kasuaaleille vai mlg pro pelaajille.

Loppukateettina sanoisin että ihan kelpo peli siis edelleen, mutta alkaa sisältö tavallaan loppua enemmän pelaavilta ja balanssi on vähän kyseenlainen hyvien pelaajien käsissä.

Laitetaas muutama klippi vaikka tähän loppuun:





E: en tiedä miten toi klipit sais upotettua tähän sivulle itsessääm, ennen on mielestäni toiminut ihan vaa kun linkin kopsannut
 
Ai tämäkin peli on vielä hengissä? Pelimaailma hahmoineen on kiinnostava, mutta muutaman pelivideon tästä nähneenä tämä nimenomaan näyttää hienolta, mutta jotenkin näkemäni perusteella vaikuttaa rasittavalta pelata. Tieto tuosta tiimien heikosta tasapainottamisesta ei ainakaan heikennä tätä mielikuvaa. Kyllä tämän varmaan alle kympillä voisi poimia talteen, mutta eipä juuri muuten.
 
Jäänyt nyt vähemmällä Texasin pelailu.

Kiitos updatesta, tämä auttoi paljon. Kuulostaa vähän siltä, että jos haluaa murhailla, tai olla murhattavana, niin onko sitten järkevämpää investoida se peliaika wanhan kunnon Dead By Daylight parissa. Ehkä on. Se on kyllä aikas kova, ja sitten kun siinä on se Skill Based matchmaking ja kymmenien tuhansien pelaajapopulaatio minä tahansa hetkenä, niin ainakin teoriassa pitäisi tulla järkevän tasaista matsia.

DbD on vaan ikävä kyllä sama issukka kuin tässä ollut aina, ketään "omasta verkostosta" ei pelaa sitä ikinä. Crossplay toki siinäkin on ja paljon Suomalaisia varmasti tykittää sitä vakkariin varsinkin PC, tarvisi vain löytää pelikavereita jostain Discordista tai muualta jos haluaa saada kunnolla irti siitä. Voisi olla kyllä aika ottaa siitä savut pitkästä aikaa.
 
Ylös Bottom