Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tietokoneongelmia (PC)

Ihan windowsin omalla virustorjunnalla mennään. Lämpöjä tutkin myös, mutta ei ollut mitään hälyyttävä sillä saralla. Unohtui mainita tämä.
 
Osaakos joku sanoa, että miksi kaikkien launchereiden kanssa lataukset kestää aivan älyttömän kauan.

Esim GTA V kun uusiksi latailin steamista, niin meni melkein kaks päivää. Nyt eilen päivästä asti ollut Originista BFV latauksessa ja 70% vasta tullut.
Sama juttu epic storessa, Rockstarin launchereissa, kuin myös sillä Xbox ohjelmalla/MS Storessa.

Jokainen näyttää latausnopeudeksi 1-2megaa sekunnissa, mutta silti kestää noin kauan.
Mutta jos lataan ihan selaimella, niin latautuu aivan järkyttävän nopeasti kaikki, eli juuri sitä vauhtia kuin kuidulla kuuluukin.
Samoin Speedtest näyttää oikeita nopeuksia. Eli itse netti toimii oikein, mutta noi launcherit ei.

Sit taas ne missä voi ladata useampaa samaan aikaan, niin kaksi latausta yhdestä tulee nopeammin kuin yhdet lataukset kahdesta paikasta.

En ymmärrä, kun pleikka lataa jonkun RDR2 sadan gigan yön aikana ja tämä ei saa 45 gigan peliä parissa päivässä.
 
Verkkokortin asetuksista laitat full duplex.
En tiiä auttaako.
Sekä kato ettei lauchereissa ole mitään rajotusta päällä.
 
Verkkokortin asetuksista laitat full duplex.
En tiiä auttaako.
Sekä kato ettei lauchereissa ole mitään rajotusta päällä.
Laitoin tuon päälle, katsotaan auttaako. Rajoitukset on pois ja kun se on jokaisella alustalla sama, ainoastaan selain toimii kuten kuuluu.
Ja vanha kunnon pause ja käynnistys auttaa joskus
Tätä kyllä yritetty monen monta kertaa. :/ konekin tässä välissä ollu sammutettuna muutaman kerran.
 
No eipä auttanut full duplex.
BfV ollut latauksessa nyt noin 30h ja 80% valmiina. Samassa ajassa pleikalla olisin ladannut varmaan neljästi bäfän.
 
Ihan windowsin omalla virustorjunnalla mennään. Lämpöjä tutkin myös, mutta ei ollut mitään hälyyttävä sillä saralla. Unohtui mainita tämä.
Itsellä kun kone kaatuili usein huomasin että hwinfossa virtual memory usage oli tapissaan.
Chrome tuppas välilehtineen syömään kaiken käytössä olevan muistin. Chromen sulkeminen pelatessa auttoi alkuun. Sitten hommasin muistia lisää ja nykyään saa pitää taas mielin määrin välilehtiä auki taustalla.
 
Itsellä kun kone kaatuili usein huomasin että hwinfossa virtual memory usage oli tapissaan.
Chrome tuppas välilehtineen syömään kaiken käytössä olevan muistin. Chromen sulkeminen pelatessa auttoi alkuun. Sitten hommasin muistia lisää ja nykyään saa pitää taas mielin määrin välilehtiä auki taustalla.

Ei tarvise olla chrome edes auki että kaatuu. Ei näytä mitenkään hälyyttävältä muistin käyttö myöskään pelatessa.
 
Tää meni taas hyvin. Viikon ehti olla kone toiminnassa, kunnes hajosi 2tb hdd jonka olin ottanut vanhasta verkkolevystä. No se pitikin sellaista ääntä et oli vain ajankysymys.

Mutta olin tehnyt virheen ja asentanut winukan m.2:lle siten, että hdd oli myös kiinni koneessa. Silloin se asentaa väkisin myös sinne jotain tiedostoja ja Windows ei enää käynnistynyt. Luonnollisesti mitään palautus imagea mulla ei ollut ja nyt meni koko Windows uusiksi.

Nyt kun yritän latailla kaikkea ajuria jne, niin yritin tallentaa ne pleikan vanhalle kiintolevylle joka mulla myös on koneessa kii. Sitä en ole vielä ehtinyt aikaisemmin käyttämään. Windows löytää siitä virheitä kokoajan vaikka se mukamas korjaa ne, eli sekin on rikki..

1tb m.2 on jo ihan piukassa, joten lisätilaa täytyy tilata. :/
 
Osaakos joku sanoa että mitä on tehtävissä, kun prossun tuulettimen säädöt resetoituu aika ajoin.
Ei joka käynnistyksellä, mutta ehkä 1-2 kertaa viikossa.

Olen MSI Command Centerissä tallentanut tuon profiilin, mutta jos laitan load ja valitsen profiilin, niin se buuttaa koko tietokoneen. Joudun siis aina käsin asettelemaan sen profiilin haluamakseni.

Jostain syystä ihan alussa tämä ongelma oli joka käynnistyksellä, nyt tosiaan vain silloin tällöin. Ärsyttävää siitä huolimatta.
 
Osaakos joku sanoa että mitä on tehtävissä, kun prossun tuulettimen säädöt resetoituu aika ajoin.
Ei joka käynnistyksellä, mutta ehkä 1-2 kertaa viikossa.

Olen MSI Command Centerissä tallentanut tuon profiilin, mutta jos laitan load ja valitsen profiilin, niin se buuttaa koko tietokoneen. Joudun siis aina käsin asettelemaan sen profiilin haluamakseni.

Jostain syystä ihan alussa tämä ongelma oli joka käynnistyksellä, nyt tosiaan vain silloin tällöin. Ärsyttävää siitä huolimatta.

Biosista säätää niin pitäis jäädä.
 
Ostin nelisen vuotta sitten nykyisen tietokoneeni ja siinä on alusta asti ollut tälläinen pikku vika kuin, että kun käynnistät koneen niin ihan joka kerta ei näyttö käynnisty. Ilmoittaa, että ei saa signaalia. Tähän auttaa aina se kun ottaa virtajohdot hetkeksi irti seinästä. Mikähän tuon aiheuttaa kun on ollut uudesta asti tuo vika, ei se nyt voi olla mikään hälyttävän suuri vika kun on kuitenkin kone edelleen vuosienkin jälkeen käytössä.

Edit: Eli tuo tapahtuu joskus myös kun valitset Windowsin virta valikosta, käynnistä uudelleen.
 
Nyt olisi jollekkin tietokoneista ymmärtävälle kysymys, elikkä mitäköhän tämä tarkoittaa "Error loading WARP configuration KeyringError (WindowsVaultError)"?

Yritin testata Cloudflaren WARP softaa Windows 10:ssä ja tuo ei yhdistä ollenkaan ja logeissa on tuommoinen teksti. Cloudflaren tuesta ei ole mitään apua, kun käskevät vain asentaa uudelleen (olen yrittänyt)
 
Ylös Bottom