Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Tilisiirrot ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nem
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Nem

Jäsen
Vaikka kysymys ei nyt varsinaisesti liitykään Dreamcastiin, halusin kysymykseni kuitenkin laittaa tälle boardille, koska täällä vierailee varmasti asiasta vihkiytyneitä henkilöitä.

Eli kysymys kuuluu: miten tilisiirrot onnistuvat ulkoimaille, mitä ne maksavat ja tarvitseeko käydä pankissa vai voiko siirron tehdä esim. solo-tunnuksilla webissä?

Onnistuu sekä netin että pankin kautta, riippuu vähän mihin olet sitä siirtämässä. Maksaa kyllä sen verran että mieluummin lähetän käteistä, ainakin Hong Kongiin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
Maksaa kyllä sen verran että mieluummin lähetän käteistä, ainakin Hong Kongiin.
Juu, niin olen tehnyt itsekin pari kertaa, mutta silloin on ollut kyseessä alle 100e rahasummat. Esim. 300e rahamääriä ei oikein tee mieli lähettää postikuoressa maailmalle, vaikka periaatteessa vaara kuoren häviämisestä onkin pieni.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Juu, niin olen tehnyt itsekin pari kertaa, mutta silloin on ollut kyseessä alle 100e rahasummat. Esim. 300e rahamääriä ei oikein tee mieli lähettää postikuoressa maailmalle, vaikka periaatteessa vaara kuoren häviämisestä onkin pieni.

300 olen kerran lähettänyt japaniin :p ei hukkunut.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Nem
Eli kysymys kuuluu: miten tilisiirrot onnistuvat ulkoimaille, mitä ne maksavat ja tarvitseeko käydä pankissa vai voiko siirron tehdä esim. solo-tunnuksilla webissä?

englantiin maksoi 6,75e siirto jos oikein muistan

Minä olen siirrellyt rahaa muutamia kertoja Samposta maailmalle ja kustannukset ovat olleet luokkaa 15-20e/kerta. Tämä on johtunut siitä, ettei vastaanottaja ole kyennyt kertomaan kaikkia detaljeja, joita Sampon halvin (olikohan se Eurooppa-maksu) tarvitsee. Jos tiedot olisivat, olisi säästynyt joitakin euroja. Nordeasta en ole siirtänyt rahaa ulkomaille kertaakaan.

Useimmiten olen lähettänyt kirjatussa kirjeessä rahaa, kustannukset 5e euroopassa ja ainakin toistaiseksi kaikki (n. 5 kpl) ovat menneet perille. Silti paljon helpompaa on käyttää Paypalia tai vastaavaa palvelua. Tai lainata luottokorttia kaverilta ;)

-=Pacdam=-

Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan keiu
300 olen kerran lähettänyt japaniin :p ei hukkunut.
Joo, eihän tuossa periaatteessa mitään vaaraa ole, kun kirjeiden katoamisprosentti on suhteellisen olematon. Kunhan vain käärii rahat johonkin pahviin (jotta joku kiinnostunut postinvirkailija ei saa selville mitä kirjekuoressa on) ja lähettää kirjeen kirjattuna, niin eiköhän ne rahat perillä pääse.

Katsotaan nyt mitä itse teen (jos joku muuten tietää mitä rahojen lähetys Nordeasta Hong Kongissa olevaan pankkiin maksaa, niin kertokaa).

Ylös Bottom