Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

TLC televisio 55DP6600 ja Xbox One X, 4K ongelma Dolby Visual

MikaCa

New Member
Moikka,

Kävin ostamassa tänään 55DP6600 TCL:n television, Xbox one X:n ja RDR2-pelin.
En saa 4K:ta toimimaan.

Tässä asiat joita olen tässä 10 tunnin aikana kokeillut ja oppinut.

* HDMI1 ja HDMI2 portteihin kun asettaa kaapelin, niin kuva näkyy, mutta kun itse peli käynnistyy Xbox Sanoo että ei signaalia -> Television asetuksista laitettu HDMI2 - vaihtoehto päälle kuten netti käskee. Alla linkki kyseiseen ohjeeseen.
https://support.tclusa.com/20272-roku/268433-will-my-xbox-one-x-play-in-4k-60hz

* Yllämainituilla porteilla kun yritän Xboxin valikosta hyväksyä 4K:n päälle, sanoo ettei ole Dolby Vision tukea.
* HDMI3 - portti taas pyörittää peliä, mutta näin ei saa tuota HDMI2 - manuaalivaihtoehtoa asetettua eikä 4K tai HDR-hommelit toimi
* HDMI3 - portilla tosin saa laitettua Xboxin kautta 4K:n päälle, mutta ruutu muuttuu vialliseksi eli rakeinen ja rikkinäinen. Äänet ei kuulu.
* Soitin TCL:n Amerikan tukipuhelimeen, josta sanottiin että säädöt pitää tehdä xboxista, että soitappa poika xboxin tukeen. Xboxin tuki ei ole nyt auki.

Väsyttää, kiukuttaa. Osaako kukaan auttaa?
 
Huomenta,

Tai kertokaa ystävällisesti joku sivusto, josta saan välittömästi kokeneen ihmisen apua? Kaikki Intialaiset ja muut kelpaa, ei ole ongelma maksaa palvelusta. Turhautumisaste tällä hetkellä katossa.
 
Oletko koittanut päivittää telkkarin? Eli jos siinä on wlan, niin yhdistää wlaniin ja etsii jostain asetuksista update-namiskan.

Itsellä on joku vanhempi Thomsonin (=TCL) 4k töllötin ja siinä on kyllä 4k toiminut ilman suurempia hampaiden kiristyksiä. Ellen aivan väärin muista, niin alkoi toimimaan vasta tv:n firmiksen päivityksen jälkeen.

Toiseksi, kokeile ottaa xboksista pikakäynnistys pois (jos se on päällä). Sitten käynnistä xbox vasta, kun tv on täysin päällä ja oikea input-channel valittuna. Jostain syystä pikakäynnistys tai boksin avaaminen ennen/yhtä aikaa tv:n kanssa voi aiheuttaa ongelmia signaalin kanssa.
 
Moro Stammy,

Olen päivittänyt telkkarin ja xboxin molemmat. Tällä hetkellä yritän kirjoittaa Xboxin - forumille itkuvirttä, mutta kun painan nappia "submit", niin lataa ja lataa, eikä mitään tapahdu. Jotenkin nyt tuntuu liian raskaalta jo.

Yhteenvetona:

HDMI 1 ja 2 - portit näyttävät Xbox valikon, mutta kun yritän käynnistää pelin, menee telkkari tilaan "ei signaalia"

Muokkaus: Minulla ei ole pikakäynnistys päällä xboxin asetuksissa
 
Viimeksi muokattu:
Helpot keinot vaikuttavat olevan käytetty. Ymmärrän harmistuksen! Tosi ikävä juttu, kun uudet laitteet eivät pelitä. Itse en ole mitenkään ammattilainen näiden kanssa, joten en varmaan osaa auttaa.

Pyöriikö valikko 4k tarkkuudessa? Ainakin omassa telkussa näkee kuvan tarkemnat speksit, kun painaa kaukosäätimen i - nappulaa. Mitä jos otat konsolin asetuksista hdr:n pois? HDR ei ole päällä valikossa, mutta kuva yrittänee muuttua hdr:ksi, kun lyöt RDR:n päälle. Jos siinä on vikaa, niin voisi selittää tuon, miksi kuva häviää pelin käynnistäessä.
 
Vaihdoin xboxin mukana tulleen HDMI - piuhan vanhan xboxin HDMI - piuhaan ja nyt saan laitettua 4K:n päälle.
Silti valittaa että Dolby Vision ei toimi, enkä ole varma onko 1080P:n ja 4K:n välillä mitään eroa kuvanlaadussa.

Pitäisikö niissä olla selvä ero vai pieni ero?
 
Vaihdoin xboxin mukana tulleen HDMI - piuhan vanhan xboxin HDMI - piuhaan ja nyt saan laitettua 4K:n päälle.
Silti valittaa että Dolby Vision ei toimi, enkä ole varma onko 1080P:n ja 4K:n välillä mitään eroa kuvanlaadussa.

Pitäisikö niissä olla selvä ero vai pieni ero?
Kyllä ainakin itse näin aikanaan heti eron. Mm. valikoissa pitäisi olla helppo huomata tekstin tarkkuudessa ero. Tv:ssä pitäisi olla keino tarkistaa, millä resoluutiolla ja virkistystaajuudella kuva pyörii. Thomsonin kaukosäätimessä on ainakin sellainen "i" - painike, jolla kuvan speksit saa näkyviin.
 
Tähän kohtaan täytyy sanoa näinkin pitkän ajan jälkeen että jos ette halua näitä ongelmia Xbox One X:n kanssa tai vaikkapa kilpailijan Pro mallin kanssa niin älkää hyvät ihmiset ostako TCL merkkistä TV:tä ovat todellakin huono laatuisia ja niissä on puutteelliset ominaisuudet. Jos on tiukka budjetti niin Samsungilta ja LG:ltä löytyy 4K telkut huokeaankin hintaan (349 € ja 379 €) ja näiltä ongelmilta välttyy.
 
Ylös Bottom