Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ulkoinen kovalevy Xbox Oneen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja teoq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

teoq

New Member
Morjes!

Adminit saa siirtää aiheen oikeaan paikkaan jos tarvetta.

Olen miettimässä uuden ulkoisen kovon ostoa (1TB väh.) Ja kysynkin täältä, että omistaako täällä jotkut jo ulkoisia kovoja Xbox Oneensa - jos omistaa niin mikä ja onko toiminut hyvin?

Tähän voisi ehdotella mulle jotain sopivia hinta-laatusuhteeltaan olevia kovoja. Rupee toi Boxin sisäinen kovo vähän köhimään jo hapenpuutteesta..

Kiitos :)

Vastaus: Ulkoinen kovalevy Xbox One

Olen miettimässä uuden ulkoisen kovon ostoa (1TB väh.) Ja kysynkin täältä, että omistaako täällä jotkut jo ulkoisia kovoja Xbox Oneensa - jos omistaa niin mikä ja onko toiminut hyvin?

Itselläni on käytössä tällainen Seagaten 4 TB malli joka on toiminut ongelmattomasti. Tämä ei nyt ole mikään erityinen suositus juuri tuota mallia kohtaan (Seagate ei välttämättä ole maineeltaan se paras kiintolevyvalmistaja) muuten kuin että tuota on aina välillä saanut hyvään hintaan CDOnista, parhaimmillaan alle satasella.

Omasta levystäni on nykyisellään jo neljännes täynnä, joten kannattanee ainakin harkita yhtä teratavua jykevämpää mallia, varsinkin kun hieman tilavammilla levyillä tallennustilan kilohinta laskee mukavasti.

Oli merkki mikä hyvänsä, suosittelen ulkoisella virtalähteellä varustettua laitetta ihan toimintavarmuuden takia. Konsoli osaa sammuttaa ulkoisen kiintolevyn samalla kun se itse sammuu, joten iäti valmiustilassa pyörähtelevästä tallennusvälineestäkään ei tarvitse murehtia. (Tämä automaattinen sammutustoiminto pitää erikseen ottaa käyttöön konsolin tallennustila-asetuksista.)

Ja tietty kannattaa varmistaa, että levy on USB 3.0-mallia, muuten latausnopeudet kärsivät. USB3-liitäntä on sen verran sutjakka, että ulkoiselta levyltä pelit latautuvat jopa nopeammin kuin sisäiseltä.

Mulla on teranen Transcend Storejet 25m3. Mallimerkinnästään huolimatta on pienikokoinen, ottaa virrat suoraan USB3 liittimen kautta, ja hyvin on ainakin toistaiseksi pelannut.
Tila on riittänyt hyvin, koska Onelle ei tule hankittua juurikaan muita kuin yksinoikeuksia + "ilmaiset" Gold pelit.

Mulla on teranen Transcend Storejet 25m3. Mallimerkinnästään huolimatta on pienikokoinen, ottaa virrat suoraan USB3 liittimen kautta, ja hyvin on ainakin toistaiseksi pelannut.
Mä oonki kattellut tota kovoa jonkun verran. Ihan hyvä lisänä tuo Jenkkien armeijan pudotustestit. Toisaalta, nyt kun rupee miettimään niin tuo lisävirta olisi kiva ihan vain toimivuuden turvaamiseksi. Mutta jos sulla toiminut moitteetta niin mikäs siinä. Onko sulla kauan ollut tuo?

Vastaus: Ulkoinen kovalevy Xbox Oneen

Itse tilasin täältä 1.5 terasen kovon: http://store.westerndigital.com/sto...100/categoryID.60680000/WD_Outlet/Recertified
4 arkipäivää meni että paketti oli postilaatikossa. Postikulut kuuluvat hintaan.

Mietinki tässä ite http://store.westerndigital.com/store/wdeu/en_IE/DisplayAccesoryProductDetailsPage/ThemeID.22586100/WD_Outlet/WD_Elements_Portable_1.5TB_Recertified/productID.310563400/categoryId.60680000 tätä. Onkohan nämä todennäköisesti yhteensopivia Xboxin kanssa? Meinaan aika hyviä alennuksia tuolla..

Vastaus: Ulkoinen kovalevy Xbox Oneen

Itsellä on tuo sama kovalevy ja toimii kuin unelma...On todella pienikokoinen, eikä tarvitse ulkoista virtalähdettä.
Muistaa vaan kytkeä kovalevyn konsolin takana sijaitsevaan USB porttiin.

Oli merkki mikä hyvänsä, suosittelen ulkoisella virtalähteellä varustettua laitetta ihan toimintavarmuuden takia.

Onko tälle jotain ihan faktaa olemassa että nuo on varmempia vai mutuilua?
Pikku hiljaa pitäisi alkaa lisää tilaa hommaamaan. Kattelin eri levyjä,niin 2TB näyttää pääsevän ilman lisävirtaa ja siitä eteen päin alkaa olemaan omalla virtalähteellä.

Oletan että tulisin toimeen tommosella 2teran levyllä. :D

Pikku hiljaa pitäisi alkaa lisää tilaa hommaamaan. Kattelin eri levyjä,niin 2TB näyttää pääsevän ilman lisävirtaa ja siitä eteen päin alkaa olemaan omalla virtalähteellä.

Oletan että tulisin toimeen tommosella 2teran levyllä. :D

Aivan hyvin toimii ilman ulkoista virtaa.

Pikemminkin faktana kuin mutuiluna voinee pitää USB-spesifikaatiota, joka määrittelee mm. miten isäntälaitteen täytyy antaa virtaa kytketyille USB-laitteille. USB-piirillä on jaettavanaan eri porttien kesken tietty kokonaismäärä sähköä, josta USB-laitteet voivat pyytää tarvitsemansa määrän. Mikäli isäntälaitteeseen on kytketty useampia USB-laitteita, ei ole takeita siitä että joka laitteelle pystytään antamaan niiden pyytämä määrä sähköä. Erityisesti nopeilla ulkoisilla kiintolevyillä saatetaan mennä kapasiteetin ylärajoilla ja jos muiden laitteiden tarvitsema virtamäärä vaihtelee käyttötilanteessa, kiintolevylle ei välttämättä riitä joka hetki täyttä virtaa.

Wikipedian tiivistelmä aiheesta:
http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Power

Kun taas käytetään ulkoista muuntajaa, saatu virta on vakio eikä se ole riippuvainen muiden laitteiden toiminnasta. Tämän nyt pitäisi olla varsin selvä asia.

(Onhan tietysti mahdollista vaarantaa myös omalla virtalähteellään varustetun kiintolevyn virransaanti saamalla sulakkeet paukkumaan esim. omilla sähköviritelmillä, mutta tällöin toleranssit ovat aika lailla isompia kuin USB:n mittakaavassa...)

Mikäli isäntälaitteeseen on kytketty useampia USB-laitteita, ei ole takeita siitä että USB-laitteelle pystytään antamaan tarvittu määrä virtaa. Erityisesti nopeilla ulkoisilla kiintolevyillä saatetaan mennä kapasiteetin ylärajoilla ja jos muiden laitteiden tarvitsema virtamäärä vaihtelee käyttötilanteessa, kiintolevylle ei välttämättä riitä täyttä virtaa.

Eli ton perusteella mä tulen pärjäämään hyvin ilman ulkoista virtalähdettä olevalla,koska mitään muuta mulla ei ole kiini X1 usb porteissa. Niin silloin kaiken järjen mukaan virta riittää?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Eli ton perusteella mä tulen pärjäämään hyvin ilman ulkoista virtalähdettä olevalla,koska mitään muuta mulla ei ole kiini X1 usb porteissa. Niin silloin kaiken järjen mukaan virta riittää?

Jos valitsemasi levyn vaatimukset mahtuvat noihin Wikipediassakin annettuihin lukemiin eikä sulla ole muita virtasyöppöjä USB-laitteita kiinni (kuten toista kiintolevyä tai vaikka tärinäefektillä varustettua langallista ohjainta), niin käytännössä tuskin tulee minkäänlaisia ongelmia. Eiköhän noiden pienempien levyjen virrankäyttö ole mallissa kuin mallissa suunniteltu hyvinkin mahtumaan sallittuihin rajoihin (ehkä kaikkein roisimpia Kiinan-ihmeitä lukuun ottamatta).

Jos kiintolevyn virrankäyttö on USB-speksin ylärajoilla, riskiä voi pienentää käyttämällä Y-kaapelia, joka ottaa virtaa kahdesta USB-portista (vaikka speksin mukaanhan näin ei saisi tehdä...)

Vastaus: Xbox One

Kuinka monella täällä on käytössä Onessa ulkoinen kovalevy? Tässä rupeaa hiljalleen 500 gigaa loppumaan kesken ja olisi aika siirtyä ulkoiseen tallentavaan mediaan. Onko mitään erityistä mitä pitäisi suosia ja/tai välttää ulkoisten kovalevyjen suhteen? USB 3.0 pitäisi varmaan olla mikäli haluaa päästä edes kohtuullisiin luku/kirjoitusnopeuksiin?

Vastaus: Xbox One

Kuinka monella täällä on käytössä Onessa ulkoinen kovalevy? Tässä rupeaa hiljalleen 500 gigaa loppumaan kesken ja olisi aika siirtyä ulkoiseen tallentavaan mediaan. Onko mitään erityistä mitä pitäisi suosia ja/tai välttää ulkoisten kovalevyjen suhteen? USB 3.0 pitäisi varmaan olla mikäli haluaa päästä edes kohtuullisiin luku/kirjoitusnopeuksiin?
Löytyy varmaan pitempiäkin sepustuksia aiheesta, mutta tämän huomasin itte viime viikolla. Ei omakohtaista kokemusta.

Ylös Bottom