Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ulkomaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 4127
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
P

Poistettu jäsen 4127

Guest
Itseäni on tässä jonkin aikaa himottannut päästä ulkomaille elämään. Luultavasti opiskelun muodossa tai suoraan töihin. Tällä hetkellä ammattikoulua käyn ja ensi kesänä (2010) valmistun eli sillon olisi mahdollisuus lähteä ellen armeijaan heti mene. Hyvin voisin olla vuoden ulkomailla, eikä koti-ikävää tulisi.
Ammattikoulun puolesta Hollantiin, Unkariin ja Itävaltaan ainakin voisi olla mahdollisuus päästä, mutta itseäni kiinnostaa enemmän vähän kauempana olevat maat.

Oletteko te konsolifinläiset olleet missään ulkomailla opiskelun/työn merkeissä? Kertomuksia, ohjeita tai kaikkea hyödyllistä saa sanoa!

Vastaus: Ulkomaille?

juuri olin 7 kuukautta ranskassa hommissa, yli huomenna lähden taas saksa, luxemburg, ranska reissulle, matkusteleminen on ihan mukavaa, paitsi siinä pirun tuubissa istuminen (lentokone) menoksi vaan niin näkee muutakin kuin suomea, hieno paikka tämä tosin asua on.

Itse en ole ulkomaille töihin päässyt, mutta parilta kaverilta olen kuullut erittäin positiivisia kokemuksia. Amiksen kautta ovat just olleet tuollaisilla 1-5kk reissuilla mm. venäjällä, briteissä, espanjassa ja hollannissa. Jos käy hyvä säkä, niin sillä reissulla voi olla oppilaita myös muista maista. Niin vois kunnolla tutustua erillaisiin ihmisiin ja saada kavereita. Ja työharjoittelun kannalta aika ollennaista on luultavasti myös maa ja kaupunki mihin menet. Koulussahan nämä matkat tunnetaan nimellä "ryyppy reissut" Mutta jos olet tunnollinen kaveri ja paheet pysyy kurissa, niin mikäs siinä sitten. Itseäni ainakin mietityttäisi lähteä amsterdamiin.. saattas vaikka lähteä mopo käsistä :)

Lähteminen jännittää tottakai, niinhän melkein jokainen uusi asia. Mutta aina kun oon reissun jälkeen kavereilta kysynyt että kannattiko, niin kuulemma ehdottomasti.

Jos joku on muuten menossa Osakaan päin niin voin suositella sielta edullista paikkaa missä pystyy asumaan pidemmänkin aikaa. Joten jos oot oikeasti lähössä sinne päin ja haluaa tietää lisää niin voit privata.

Ylös Bottom