Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Ulkomailta tuodut pelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jontz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Jontz

New Member
Olen lähdössä jonku ajan kuluttua thaimaaseen. Ajettelin ostaa pinkan pelejä sieltä jos on paljonkin halvempaa. Toimiiko kaikki sieltä ostetut pelit? Mitä nää PAL ja sun muut merkinnät tarkottaa , jotain olennaista tähän aiheeseen? Kertokaa kaikki tärkeä etten turhaa ostele pelejä sieltä : )

Vastaus: Ulkomailta tuodut pelit

PAL tarkoittaa euroopan koodausmenetelmää, eli pelin on oltava PAL, että se toimii konsolissa tai sitten jonkin muun (esim. NTSC, NTSC-J) koodausmenetelmän peli, joka on aluevapaa, eli Region free. Region free -pelit toimivat siis jokaisen alueen konsoleissa. NTSC:tä käytetään Pohjois-Amerikassa ja NTSC-J:tä Japanissa.

Kuitenkin, siis pelin pitää olla joko PAL, tai Region free.

Vähän vaikea pukea sanoiksi kun ei tiedä termejä. Thaimaassa tuskin myydään PAL-pelejä.

Thaimaassa ei välttämättä myydä lainkaan mitään XO:n pelejä, paitsi toki piraatteja. Ja jos alkuperäisiä löytää ne ovat toki noita aasiaversioita. Siitä huolimatta että ovat PALeja eivät silti toimi muuta kuin aasialaisessa konsolissa.

ookke , pitää kattoo jos löytäis pari tommosta alue vapaata ja koittais toimisko ne..

keiu sanoi:
Siitä huolimatta että ovat PALeja eivät silti toimi muuta kuin aasialaisessa konsolissa.
Jos ne ovat "PAL", niin ne toimivat PAL-konsoleissa eli myös eurooppalaisissa.

Esim. Intiasta tuodut/tilatut PAL pelit, mm. region suojattu Forza 2 toimii täysin OK (löytyy omasta hyllystä).

XO:n regionithan ovat rajoitettu kolmeen;
- NTSC-U/C (USA/Canada)
- NTSC-J (Japani, johon kuuluu muukin aasia, esim Kiina ja Korea)
- PAL (Eurooppa, Australia, Intia, jne)

Toinen juttu onkin sitten onko peleissä englanninkieliset subit/ äänet vaikka saatkin ne toimii...

Itse olin thaimaassa joulun alla, ja sen verran voin sanoa ettei siellä aitojen pelien hinta poikennut mitenkään suomesta ostetuista peleistä. Pelejä oli muutenkin harvassa sillä siellä ps2 oli "uusi juttu" käsikonsoleille pelejä sieltä kyllä löyty ja toimivat moiteettomasta.

Ylös Bottom