Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uskaltaako sitä ostaakaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matolaatikko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Matolaatikko

New Member
Täälläkin on ollut keskustelua aiheesta, mutta kysytäänpä nyt suoraan, että uskaltaako tuota hilavitkutinta edes hankkia? Hajoaako se ihan satavarmasti päivä tai viimeistään kaksi päivää takuuajan umpeutumisen jälkeen? Olen kuullut, että nuo uudet pienemmät versiot hajoaisivat vielä vanhempia malleja helpommin. (Onkos noissa uusissa laihdutetuissa malleissa muuta oleellista vikaa?) Jos hankkii käytettynä, niin onko eri versioiden välillä toimivuuseroja?

No entä se hinta? Jos ostan huomenna, niin ylihuomenna hinta putoaa puoleen? Pitääkö odottaa PS3:a? Ei sillä, että olisi sitten kuitenkaan rahaa ostaa sitä... eikä se tekniikka ole niin oleellista. Lähinnä mietin, että pysähtyykö PS2:n pelien ilmestyminen joskus loppuvuodesta kuin seinään?

Ja sitten ehkä kaikkein oleellisin: löytyykö konsolille riittävän pitkäikäisiä tasoloikkia? Olen lukenut arvosteluja, joissa kaikissa peliajaksi todetaan noin 15 tuntia. En halua hassata rahojani peliin, josta on iloa vain yhdeksi tai kahdeksi illaksi.

Kiitän.

Vastaus: Uskaltaako sitä ostaakaan?

Tämä on potentiaalinen konsolisota-aihe, mutta menköön:

Oma koneeni on hankittu käytettynä vuosia sitten ja toimii täysin ongelmitta. Henkilökohtaisesti en tunne ketään, joka olisi saanut koneensa rikki. PlayStation 3:n varaan ei mielestäni kannata tässä vaiheessa hirveästi laskea; se tulee kun on tullakseen. Pelejä nykyiselle laitteelle ilmestynee vielä todella pitkään ja vanhat pelit ovat säilyttäneet pelattavuutensa poikkeuksellisen hyvin.

Pleikkarilla on maailman parhaat tasoloikat (on Cubellakin hyviä, muttei yhtä paljon) ja pelkästään niiden määrä varmistaa sen, ettei pelattava ainakaan lähivuosina lopu. Sitä paitsi vanhojen pelien hinnat - etenkin käytettyjen - ovat mukavan edullisia.

Jos ei ole ihan hätä ostaa voi olla ihan järkevää odotella toukokuun E3-messuja. PS2:n hinnassa on pudottamisen varaa ja noilla messuilla on yleensä ilmoituksia hinnan pudotuksista.

Keskustelufoorumeilla voi saada väärän kuvan koneiden kestävyydestä. Kyllähän koneita joskus hajoaa, mutta kuitenkin aika harvoin.

3D-tasoloikat ovat ainakin itselle aikamoista kertakäyttöviihdettä. Voi tietysti olla, että joku niitä jaksaa pidempäänkin tahkota. Ehkä olen vähän huono asiaa edes kommentoimaan, kun koko genre nykyään kyllästyttää.

Matolaatikko sanoi:
Lähinnä mietin, että pysähtyykö PS2:n pelien ilmestyminen joskus loppuvuodesta kuin seinään?
Tuskinpa vain, eikö ensimmäiselle Playstationillekin ilmesty vielä uusia pelejä? Hyvänä puolena katsos se, että ne pyörivät myös PS2:lla, joten laitekannassa ainakin riittää.

Mitä hinnanalennuksiin tulee, niin konsoli maksaa tällä hetkellä ehkä jotain 150 euroa, missä ei varmaan enää hirveästi pudottamisvaraa ole. Itse maksoin omastani (no okei, vaimo maksoi kun se osti pleikan mulle joululahjaksi) puolitoista vuotta sitten jotain kaksisataa, silver satin kahdella ohjaimella plus muistikortti. Siinä siis esimerkkiä hintakehityksestä.

Ylös Bottom