Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

uskotko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mikko
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mikko

New Member
luettuani Paavi88 aloittaman rippileiri keskustelun jalkeen minun on aivan pakko laittaa uusi keskustelu pystyyn.. eli uskotko jumalaan ja jos uskot niin mihin uskontoon?
Itse en henkilokohtaisesti usko jumalaan millaan tasolla mutta en valita jos joku uskoo (siihen pisteeseen saakka kunnes he rupeavat kaantamaan minua uskoonsa) ja vaittely uskovaisen kanssa jumalasta on turmaan-tuomittu ensi sanoista lahtien..

Riippuu pääasiassa tilanteesta.. Kyllähän sitä joskus tulee itsekkin mietittyä, ja ehkä vähän toivottuakin, että sielä ylhäällä olis joku antelias partaveikko valvomassa ja että kuoltua pääsee jonnekkin valoisaan paratiisiin... Mutta, mutta, Sitähän ei koskaan tiedä...

niin paljon pahaa kun tapahtuu maailmassa niin on vaikea uskoa etta olis jumala olemassa mutta ei tekis mitaan asialle

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
niin paljon pahaa kun tapahtuu maailmassa niin on vaikea uskoa etta olis jumala olemassa mutta ei tekis mitaan asialle
Niin. Jumalan täytyisi olla täysi sadisti. Kuka sellaista kaipaa?

Ei minun mailmankuvaan mitään jumalia sovi, ei sitten mitenkään. Uskonnot ovat kyllä aika kaksipiipuinen juttu, niistä löytyy kyllä paljon hyvää, mutta niillä tehdään kyllä hirveästi pahaakin. Hyvähän se on jos joku epätoivoinen ihminen tuntee saavansa apua, joltain suuremmalta voimalta. Mutta onko se oikein, että suuret johtajat tapattavat ihmisiä perustellen niitä uskonkannalta oikeiksi? Ei minusta. Eikä minusta ole oikein sekään, että uskontoja tyrkytetään väkisin ihmisille joilla on vaikeaa, tai ovat siinä iässä jolloin ottavat tuollaiset asiat helposti vastaan totena. Nämä asiat pitää saada itse löytää ja todeta. Eikä saa unohtaa kriittisyyttä, mihinkään ei saa uskoa sokeasti, mutta ei kyllä kannata suorilta tuomitakkaan.

Täytyy myöntää että kuulun kirkkoon, vaikken sitä kannatakkaan, enkä siihen uskokkaan. Olen vain ollut niin laiska, etten ole jaksanut vaivautua sinne asti.

Heikot uskoo johonkin suurempaan.

Minun puolesta jokainen saa uskoa ihan mihintahansa, vaikka tennissukkaan, mutta kuhan ei rupea minullle siitä vuohottamaan taikka käännyttämään siihen uskoon. Eikä pidä muita väärä uskoisena tai huonompina ihmisinä sen takia kun ei usko samaan mihin itse uskoo. Itse kuulun kirkkoon enkä siitä meinaa erotakkaan, mutta en yhtään sen enempää ole miettinyt näitä uskon asioita. Minulle se on ihan sama. Se että ihmiset, eläimet ja kasvit ovat syntyneet sormia napsauttamalla, niin sitä en sulata vaikka voissa paistas :)

Se uskon tyrkytys ja uskon nojalla tehdyt vääryydet ovat useimmiten ihmisen itsensä oma vika. Jumalan teitä ei voi tietää, kukaan ei pysty tajuamaan Jumalan suunnitelmia. Niin, ja itsekin uskon.

Kristinuskosta voisin sanoa, että joko Jeesus on ollut ihan tärähtänyt, iso kusettaja tai Jumalalla on todella sairas mieli. Itse en kuulu kirkkoon (varmaan arvasitte).

En usko mihinkään jumaliin, ennemmin vaikka reinkarnaatioon (hieno sana) tai Matrixiin.

En osaa sanoa uskonko vai enkö usko. En kuitenkaan ainakaan usko Jumalaan parrakkaana heppuna jossain pilvilinnojen takana. Enkä myöskään jaksa kovin paljoa miettiä, kuka/mikä maailman loi. Loppupeleissä aika yhdentekevää.

Itseäni kuitenkin häiritsee suunnattomasti kiihkouskoiset ja kiihkoepäuskoiset. Siis ne jotka tulevat vouhottamaan uskonnosta ja ne ketkä nauravat uskoville. Kukaan tuskin vielä tietää onko Jumala olemassa vai ei. Päähän myös ottaa ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta samaan aikaan julistavat, kuinka eivät usko tippaakaan Jumalaan (*kröhöm* Jiz...) Itse en ainakaan voi kuvitella kuuluvani mihinkään järjestöön, jonka aatteita vastaan olen täysin.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Itse en ainakaan voi kuvitella kuuluvani mihinkään järjestöön, jonka aatteita vastaan olen täysin.
Tuskin kovinkaan moni ihminen on täysin mitään vastaan. Tämä uskontokysymys on vain monille yhdentekevä. Ja kun valtaosa suomalaisista kastetaan pentuna niin monikaan ei viitti erota myöhemmin kun on kaikenmaailman kummiutta ja kirkkohäitä mahollisesti tiedossa.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jiz
Heikot uskoo johonkin suurempaan.

Se että ihmiset, eläimet ja kasvit ovat syntyneet sormia napsauttamalla, niin sitä en sulata vaikka voissa paistas :)

Kukahan sinulle on väittänyt, että ihmiset, eläimet ja kasvit ovat tänne sormia napsauttamalla syntyneet?

En usko jumalaan, enkä halua olla edes sen perinteisen suomalaisen syyn takia kirkossa "kun nyt satuttiin syntymässä kastamaan".
Tänään kävin eroamassa kirkosta.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Shaban
Päähän myös ottaa ihmiset, jotka kuuluvat kirkkoon, mutta samaan aikaan julistavat, kuinka eivät usko tippaakaan Jumalaan (*kröhöm* Jiz...)

Tuota tuota.....

Mielestäni en ole missään vaiheessa väittänyt että olen mitään aatteita vastaan täysin, enkä myöskään nää mitään syytä erota kirkosta.

Uskonnosta ei pitäisi koskaan keskustella :)

Little Girl: Uskonnon opettaja?

Edit: en muuten enää kirjoita tähän topicciin :p

Ylös Bottom