Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi CD-soitin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tonppa

KonsoliFIN Alumni
Kotiteatterini kaipailisi uutta CD-soitinta. Yamahan malleja tsekkailin (koska laite näyttäisi hyvältä Yamaha-vahvistimeni kanssa) mutta eipä oikein sopivaa tarttunut koukkuun.

Haluan yleispätevän ja kestävän koneen. Hintaluokka ehkä tuossa 200 - 300 euroa. Saako sillä mitään?

Seuraavia kaipailisin:
* CD-text-toiminto
* CD-R/RW
* soittaa myös kopiointisuojatut levyt
* optinen tai koaksaalinen digiulostulo
* mahdollisesti MP3/OGG-toisto

Hyvä näyttö ja kapula olisivat plussaa.

CD -textistä ei ole mitään kokemuksia, mutta monilla levyilläni se löytyy. Olisi kiva päästä nauttimaan siitäkin. Onko sen suhteen jotain, mitä minun pitäisi tietää? Onko eri laitteissa erilaiset näyttökoot/-tavat noille biisien nimille jne.?

Jeesatkaa! :)

Vastaus: Uusi CD-soitin

CD-soitin? Mikä se on? :cool:
Mulla jäi tuo vanha jo vähän reistaileva CD-vimpain pölyttymään uuden DVD-soittimen hankinnan jälkeen. Pioneer DV-2650 tunnistaa soitettavan levyn vikkelään ja soundinkin piisaa sunnuntaihifistille. MP3-tiedostotkin toistuvat vaikka randomisti, tosin suosittelen käyttämään vaikkapa MP3Gainia äänenvoimakkuuden tasaamiseksi.
Aluekooditon tuo ei lähtöasetelmissa ole, mutta muuten soittolistalta puuttuvat vain pienet pyöreät näkkileivät.

En ole hankkimassa DVD-soitinta CD-soittimeksi. Haluan ihan CD-soittimen. :)

:confused: Minen vaan tajuu, jos kotiteattarissa pitää olla CD-soitin erikseen, kun ei kyseessä ole edes yli tuhannen euron hifi-soitin.:confused:
Noh, ainakin tuo CD-text on Sonyn viritelmiä, joten ko. firman laitteista luulisi sille löytyvän parhaiten tukea.

Itse olen viime syksystä käyttänyt Marantzin CD5400:sta. Ostin testimenestyksen perusteella (ja koska Marantzit miellyttävät), kun en ole niin kultakorva, että pystisin soittimien äänen eroa testaamaan. Kiva vehje on ollut. Löytyy mainitsemasi ominaisuudet lukuun ottamatta MP3-toistoa ja on hiljainen. Voisin kyllä vielä RW-toiston varmistaa, jos on tarpeen. Ainoa mikä ärsyttää on levykelkan automaattinen sulkeutuminen aika pian. On niin tottunut ottamaan edellisen levyn pois ja vasta sitten etsimään hyllystä soitettavaa, että siinä ajassa kelkka menee usein kiinni. Tuota cd-textiä tuetaan vieläkin tosi heikosta. Siitä on kunnolla hyötyä vain poltetuilla levyillä.

Minulle ainakin erillinen CD-soitin vielä puolustaa paikkaansa. Pelkällä DVD-soittimella saisi olla useammin vaihtamassa levyä ja käyttö on muutenkin yksinkertaisempaa ja ripeämpää. Ja se tieto, että hifi-miehet sanovat erillisten soittimien kuulostavan paremmalta kuin DVD-soitin, ei ainakaan haittaa, vaikka itse en eroa ole lähtenyt etsimäänkään.

Sony RCD-W100 näyttäisi pätevälle. CD-text, CD-tallennin (tupladekki), MP3-toisto ja ihan jämerän näköinenkin vielä.

En vain löytänyt mistään siitä kunnon arvosteluja. Uskaltaisikohan sitä tuollaisen ostaa?... Kaipa sitä jossain pääsisi kokeilemaan ja kuuntelemaan.

Ylös Bottom