Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uusi konsolisukupolvi/tietokoneet ja simulaattoripelit

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mage_016
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mage_016

Member
Haluaisin saada tänne keskustelua molemmilta kansakunnilta (konsolit ja tietokoneet:
- uuden konsolisukupolven tehosta tai tehottomuudesta pelata oikeita lento- ja ajosimulaattoreita.
- laitteiston riittävyydestä (tikut, ratit yms)
- ohjelmointiin (kääntämiseen) liittyvät asiat

PC:lle tulevan lentosimulaattorin foorumilla eräs keskustelija yritti kysellä olisiko teknisesti mahdollista kääntää peliä toimivaksi paketiksi uuden sukupolven konsoleille. Keskustelu kääntyi kuitenkin kummalliseksi juupas eipäs väittelyksi (myönnän osallistuin siihen myös itse), että faktat jäivät varjoon.

Itse uskoisin, että tehot riittävät ja konsoleillahan on se etu, että kehittäjillä on tavallaan takuu siitä mitkä tehot laitteessa on käytettävissä. Tämä taas toisaalta aiheuttaa sen, että PC-puoli pelkää simulaattorien yksinkertaistuvan liikaa ja pelien kehitystä jouduttaisiin jarruttamaan konsolien takia.
Lisälaitteiden tukeahan varmastikin kokoajan konsoleillekin lisätään eli tuskin ainakaan tikuista ja rateista jää kiinni.
Sehän on myös tärkeää, että onko konsoleilla edes potentiaalista asiakaskuntaa tarpeeksi.
 
Vastaus: Uusi konsolisukupolvi/tietokoneet ja simulaattoripelit

Kyse on myös paljon julkaisijoista. Simut on aina marginaaliporukan pelejä, joten halutaan ennemmin puolisimuja, koska asiakasmäärät kasvaa heti eri luokkaan.

Tällä hetkellä ainakin PS4:lla on todella iso ongelma siinä, ettei ratteja tueta laisinkaan.

En kuitenkaan usko, että jatkossakaan konsoleilla täysverisiä simuja tullaan valitettavasti näkemään, enkä usko että siinä on alkuunkaan syynä raudan tehot.
 
Ylös Bottom