Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Uutta tv:tä hankkimassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brutal Monkey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Brutal Monkey

New Member
Tarvitsisin uuden telkkarin, sillä tuon 20 vuotta vanhan n. 24" kuplan muotoisella kuvaputkella varustetun Luxor:in kuvanlaatu on... no er... heikohko. ;)

Eli uusi telkkari pitäisi todellakin saada. Itse olen ajatellut jompaa kumpaa näistä:

--------------

Sony KV-28LS 28" laajakuvatelevisio

http://www.expert.fi/dynamic/image.php/977/sonykv_2.jpg

Teräväkuvainen FD Trinitron -kuvaputki

- helppo käyttöönotto
- laadukas äänentoisto
- suomenkielinen kuvaruutunäyttö
- teksti-tv 10 sivun muistilla
- 2 Scart-liitäntää
- monimerkki-kaukosäädin ohjaa myös VHS-nauhuria ja DVD-soitinta
- hintaan sisältyy design-jalusta
- mitat: L 806, K 540, S 497 mm

1008,29
5995 FIM

--------------

PHILIPS 28PW6515 TV 28

http://www.mustaporssi.fi/partner/layout/images/PHILIPS28PW6515TV.jpg

- 28"
- Blackline-S-Real Flat-kuvaputki
- Crystal Clear III
- 100s. Smart-tekstitelevisio
- Painikkeet päällä
- Virtual Dolby
- Twin Page tekstitelevisio

923.35
5490 FIM

--------------

Kumman noista itse ostaisitte, vai nauraisitteko äänenne käheäksi edellämainitut nähdessänne ja ostaisitte jonkun muun?

Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Xbox tulossa... PAKKO SAADA UUSI TV!!!

Originally posted by Brutal Monkey
PHILIPS 28PW6515 TV 28

http://www.mustaporssi.fi/partner/layout/images/PHILIPS28PW6515TV.jpg

5490 FIM

--------------

Kumman noista itse ostaisitte, vai nauraisitteko äänenne käheäksi edellämainitut nähdessänne ja ostaisitte jonkun muun?

Sama Philips Markantalossa 4790mk. Jos ei sun paikkakunnalla ole liikettä, heidän nettimyymälästä ostettuna on postikulut 0mk kotiovellesi.

Tai jos pussista löytyy vielä vähän enemmän tuohta, katso tätä: Philips 32PW8707

Philipsin 100Hz 32" litteä putkinen töllö, 6990mk.

-Code

ps. Älä missään nimessä osta minkäänlaista Sharpin telkkua :)

Jos jommastakummasta noista pitäisi valita, niin Sony. Ehdottomasti. Sonyyn luotan vaikka hengelläni :) Ei mut tosissaan, mun widescreeni on toiminut todella hyvin melkein kolme vuotta. Kuva on tarkka kuin mikäkin, ja NTSC-signaalit toimii ongelmitta. Toinen mikä on osoittanut hyväksi, on meidän 32" Panasonicin laajakuva (ostettu viime vuonna).

Philiipseistä on jäänyt paha maku suuhun, kun näin kaverin 32" widescreenin. Kuva oli ihan surkea. Ja kuvalähteestä se ei ollut kiinni, koska katsottiin DVD:tä. En sitten tiedä. Tosin mitä nyt noita TM:n vanhoja testejä muistelisin, niin ei Philipsit ole ikinä pärjänneet niissä.

Joo... itsekkin olen lukenut, että nuo Sonyn TV:t ovat laadukkaita ja kyllähän nuo "livenäkin" näyttävät ihan hyviltä. Jos joku voisi suositella jotakin Sonyn telkkua, niin antaa tulla vaan.

Ja Code, ei kannata olla huolissaan, että ostaisin Sharpin telkun, sillä jo ruma tai siis helvetin ruma ulkonäkö ajaa pois pahimmatkin sohvaperunat. :D
Kuva Sharpin uunist... telkkarista

Itselläni ei ole kokemusta noista Philipsin 32" TV:istä, mutta ei tuo naapurin 28" ainakaan käyttökelvoton ollut, mutta enpä minä hirveästi näistä (enkä muistakaan) asioista tajua. :)

Minkä kokoinen 28 tuumaisen laajakuva tv:n kuva on kun on se EI LAAJAKUVA kuvasuhde käytössä? Aika pieni varmaan? Eiks kantsis ostaa 32 tuumanen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Minkä kokoinen 28 tuumaisen laajakuva tv:n kuva on kun on se EI LAAJAKUVA kuvasuhde käytössä? Aika pieni varmaan? Eiks kantsis ostaa 32 tuumanen.

Onhan se noinkin, mutta huone jonne tuo TV tulee (jos tulee) on myös aika pieni, eli se pieni koko ei sinänsä haittaa niin paljoa.

Originally posted by Brutal Monkey
Joo... itsekkin olen lukenut, että nuo Sonyn TV:t ovat laadukkaita ja kyllähän nuo "livenäkin" näyttävät ihan hyviltä. Jos joku voisi suositella jotakin Sonyn telkkua, niin antaa tulla vaan.

Ja Code, ei kannata olla huolissaan, että ostaisin Sharpin telkun, sillä jo ruma tai siis helvetin ruma ulkonäkö ajaa pois pahimmatkin sohvaperunat.
Kuva Sharpin uunist... telkkarista

Itselläni ei ole kokemusta noista Philipsin 32" TV:istä, mutta ei tuo naapurin 28" ainakaan käyttökelvoton ollut, mutta enpä minä hirveästi näistä (enkä muistakaan) asioista tajua. :)

Siis ei kannata nyt sekoittaa Philipsin surkeita halpamalleja näihin Philipsiin kalliimpaan malleihin. Esim juuri tuo 8000-sarjan Philips päihitti Saksalaisessa testissä Sonyn pari tonttua kalliimmaan TV:n.

Ja heh, eihän ton sharpin mukana tota jalustaa oo pakko ostaa... :)

Sonyn telkut, hyvät putket kyllä, mutta jos ei kestä mahdollista huoltorumbaa bugisen TV:n takia...ei välttämättä paras valinta. Etenkin 100Hz-malleissa tuntuu löytyvän jos jonkinmoista vikaa. Mut yksilöitähän nämä telkut ovat, eli "säkällä" voi saada hyvän Sonyn. Mutta kyllähän muissakin malleja bugeja tuntuu olevan, telkut kun on nykyjään kuin tietokoneita.

Itsekkin tässä on tullut pohdittua uuden pelitelkkarin ostoa, mutta ei vaan osaa päättää ostaako laajakuvan vai ei.
Rahat kyllä riittäisi hyvään laajakuvatöllöön, mutta miksi ostaisi laajakuvan kun kuitenkin sillä vaan pelaa. Ja niin harvoissa peleissä on widescreen tuki ja kun sen kuvasuhteen muuttaa "tavalliseksi" niin kuva pienenee niin paljon.:confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code
Sonyn telkut, hyvät putket kyllä, mutta jos ei kestä mahdollista huoltorumbaa bugisen TV:n takia...ei välttämättä paras valinta. Etenkin 100Hz-malleissa tuntuu löytyvän jos jonkinmoista vikaa. Mut yksilöitähän nämä telkut ovat, eli "säkällä" voi saada hyvän Sonyn. Mutta kyllähän muissakin malleja bugeja tuntuu olevan, telkut kun on nykyjään kuin tietokoneita.

Aargh! Valinta senkuin vaikenee. :(
Tietäisitkö mitään hyvää sivua mistä voisi lukea pari kunnon TV-arvostelua, vertailua, tai jotain sellaista?
:confused:

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Anttu
Itsekkin tässä on tullut pohdittua uuden pelitelkkarin ostoa, mutta ei vaan osaa päättää ostaako laajakuvan vai ei.
Rahat kyllä riittäisi hyvään laajakuvatöllöön, mutta miksi ostaisi laajakuvan kun kuitenkin sillä vaan pelaa. Ja niin harvoissa peleissä on widescreen tuki ja kun sen kuvasuhteen muuttaa "tavalliseksi" niin kuva pienenee niin paljon.

Itse suosittelisin, että ostat ihan laajakuva-tv:n, sillä tulevaisuudessa pelit varmaan alkavat tukemaan sitä enemmänkin.

Sony tai Panasonic ehdottomasti. Muita ei kannata edes ajatella, jos hyvan television haluaa. Viela ei ole tahan paivaan mennessa tullut yhtaan hyvaa Philipsin televisiosta vastaan. 28" on hieman pieni laajakuvakaytossa, mutta kannattaa ehdottomasti otaa hyva 28", kuin huono 32".

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Sony tai Panasonic ehdottomasti. Muita ei kannata edes ajatella, jos hyvan television haluaa. Viela ei ole tahan paivaan mennessa tullut yhtaan hyvaa Philipsin televisiosta vastaan. 28" on hieman pieni laajakuvakaytossa, mutta kannattaa ehdottomasti otaa hyva 28", kuin huono 32".
Itselläni on n. vuoden vanha Philipsin 32PW8806 joka on toiminut moitteetta. Kuva on mielestäni erittäin hyvä.
Putki on tasapintainen ja 100Hz, lisäksi 3 scarttia joista 2 rgb ja 1 komposiitti.
Kaverillani on myös 1,5v vanha 32PW8504 tms.100Hz johon se on ollut tyytyväinen.
100Hz tai ei on kyllä sellainen makukysymys josta porinaa riittää. Mielestäni 100Hz on parempi vaihtoehto.
Olen samaa mieltä että ehdottomasti hyvä 28" (vaikka onkin kyllä tosi pieni) kuin huono 32".
Ja sonyn ja panasonicin kuvaa olen kuullut kehuttavan.

Re: Re: Xbox tulossa... PAKKO SAADA UUSI TV!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code

ps. Älä missään nimessä osta minkäänlaista Sharpin telkkua :)

Oho, inertiahan kehui noita sharppeja joskus? Itse en taas ostaisi philipsiä, jo ihan periaatteen vuoksi ;)

Tiedän muuten monta philipsin omistajaa jotka ovat joutuneet huoltokierteeseen televisionsa kanssa.

Re: Re: Re: Xbox tulossa... PAKKO SAADA UUSI TV!!!

Originally posted by kani

Oho, inertiahan kehui noita sharppeja joskus? Itse en taas ostaisi philipsiä, jo ihan periaatteen vuoksi ;)

Joku kehunut Sharppeja? siis joku muukin kuin Sharppien myyjä? :D heh no ei mulla tietenkään ole henk.koht. kokemuksia kuin yhdestä Sharp-yksilöstä, haksahdin viime kesänä halpaan Sharpin 32" 50Hz laajakuva-töllöön. Onhan Sharpeissa kaikkea pientä kivaa mitä ehkä ei muissa halpis-kolmekakkosissa ei ole, kuten jaettu ruutu texti-tv:lle ja tv-kuvalle, 3 scarttia yms. Mutta hitto kun ainakin mun Sharppi oli buginen kuin mikä...Kaikenlaista pientä kuten menut oli suomennut ns.päin peppua, osittain ne olikin suomeksi ja norjaksi,hehe, äänenvoimakkuus joskus heitteli itsestään (juuh ihan se volume-palkki ruudulla alkoi ittekseen kasvaan ja vika ei ollut kaukosäätimessä, otin patterit siitä pois testiksi), jostain syystä 4:3-kuvasuhde ei toiminut rgb:llä ja joskus telkku satunnaisesti ei tunnistanut kaukosäädintä ja muuta tällästä pientä, jonka kanssa kuitenkin vajaat puoli vuotta sinnittelin.

Mutta viimenen niitti oli se kun sain Xboxiin RGB-piuhan ja eihän siinä pkeleen Sharpissa toiminut kunnolla NTSC-RGB Xboxin kanssa. Kuva välkkyi jostain kohtaa ja mustia ilmiöitä ilmestyi sinne sun tänne. Tässä vaiheessa meni hermo ja kiikutin Sharpin takas kauppaan, olihan takuuta vielä jäljellä.

Ja muutenkin se Sharppi...menut ovat kuin alaluokkalaisen suunnittelemat, 14:9 kuvassa kivoja muotovirheitä ja tällästä muuta pientä. Mutta voihan olla että mulla oli vain huono tuuri ja sain kökön yksilön, mutta se vähä mitä Dejalla löysin sfnetistä kommentteja Sharpista niin yksikään ei ollut positiivinen.

Eli ellei tullut vielä selväksi, en edelleenkään suosittele Sharppia kenellekään. :D

Re: Re: Re: Xbox tulossa... PAKKO SAADA UUSI TV!!!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan kani

Tiedän muuten monta philipsin omistajaa jotka ovat joutuneet huoltokierteeseen televisionsa kanssa.

Oho, inertia kehuu kaikkea mitä hän itse "tietää" mutta ei ainakaan minun läsnäollessa ole perustellut mitään...ilmeisesti tämän "gurun" tiedot ovat jääneet minulta huomaamatta...;)
mun philipsi on joka tapauksessa toiminut jo melkein vuoden (hurjaa), taidan olla onnekas..:D

noh...nyt olin kyllä ilkeä, anteeksi.

edit: eiköhän kaikissa merkeissä ole niitä huonojakin...nyrkkisääntö: älä osta halpaa tarjoustelkkaria jos haluat hyvää, etkä tiedä siitä mitään...:)

Viimeksi muokannut moderaattori:
Pojat nyt tuntuu unohtavan kokonaan kotimaiset vaihtoehdot. Telkkarissa on kuvanlaadun lisäksi aika oleellista myös hyvä käyttöliittymä ja hyvä kaukosäädin. Ja Sonyssä, Panasonicissa ja Philipsissä ei ole noita kahta viimeistä olleskaan. Vai ootteko koskaan esim. käyttäneet Nokian kännykän jälkeen Motorolan tai Siemenssin puhelimia ilman ohjeita. Fiilis on ihan sama jos Finluxin tai Saloran jälkeen rupee noita muita käyttelemään. Ja texti tv on kotimaisissa ihan ehdoton. Vähän eri asia onko kaikki texti tv:n sivut muistissa vai vaan 3 sivua. Ja koittakaapas katsoa Sonyn 32" Wide telkkarilla Titanic DVD oikeilla kuvasuhteilla. Ei onnistunut ainakaan multa, vaikka kolmella eri Sonyn Wide telkkarilla ja kolmella eri dvd soittimella yritin. Philipsillä ihme kyllä onnistui. Ja niin ne hajoavat kaikki merki jos on huono säkä. Mä olen ainakin ollu todella tyytyväinen Finluxiini.

Originally posted by trent67
Pojat nyt tuntuu unohtavan kokonaan kotimaiset vaihtoehdot. Telkkarissa on kuvanlaadun lisäksi aika oleellista myös hyvä käyttöliittymä ja hyvä kaukosäädin. Mä olen ainakin ollu todella tyytyväinen Finluxiini.

Niin joo, unohdin mainita että vaihdoin liikkeessä Sharppini Finluxin 100Hz 32"-telkkuun, menut ovat kyllä kieltämättä komean näköisiä ja jos konsolipeleihin kyllästyy, voi Finluxilla jatkaa matopelin,tetriksen tai vaikka pasianssin parissa ;)

Vertailin liikkeessä Phiilipsin, Panasonicin ja tuon Finluxin (tässä Finluxissahan on Panasonicin putki) kuvaa ja ei ainakaan mun puusilmä huomannut niissä merkittäviä eroja. Ja koska Finluxiin onnistuin tinkaamaan kaikkein pienimmän välirahan, valinta oli suht helppo. Ja kaiken lisäksi samalla ratkaistiin ongelma joka tulee kun itse haluan pelata ja eukko katsella salkkareita, Finluxissa kun on kuva-kuvassa-toiminto ;)

Minulle telkkarissa on tärkeintä hyvä kuva :) En ota sitten kantaa siihen, mikä televisio tarjoaa tämän, koska minulla on kokemusta vain omasta Sonystani. Olen vain sitä mieltä, että kun television pääasiallinen käyttötarkoitus on katsominen, niin sillon sen olennaisin ominaisuus on kuvanlaatu.

Joo, minäkin olen arvostanut televisiossa eniten kuvaa, joten valinta on toistaiseksi ollut aina Sony. Ja tietysti suuri painoarvo on ollut myös NTSC ja 60 hz-toimintojen kanssa ja valikoissa jotka on Sonyissä toimivat ilman mitään turhia karkki-juttuja.

Kerran oli Sonykin softapäivityksessä huollossa ja tehtiin pari hardispäivitystä samalla (näitä on muuten merkillä kuin merkillä). Mutta pisteet kotiin vei huolto joka toimi todella palvelualttiisti.

Huollon kanssa sovin TV:n noudon juuri ennen lomamatkan alkua ja ensimmäisenä arkipäivänä sopivasti heti paluun jälkeen Sony tuotiin takaisin kotiin, eikä maksanut mitään! Service Factoryn huolto oli todella palvelualtis, kertakaikkiaan mahtava ja harvinainen kokemus Suomessa. Jokainen isoa televisiota kanniskellut tietää mikä painoarvo nouto-palautus-palvelulla on.

Bugikaan ei ollut mikään katastrofaalinen, pari kertaa kuukaudessa televisio buuttasi itsensä kesken katsomisen eli sammui ja käynnistyi itse uudestaan.

Eli eipä huollattaminen juuri hampaiden kiristelyä aiheuttanut. Kuva on loistava vielä vuosien käytön jälkeen ja Sony palvelee vielä pitkään videotykin kaverina :).

Eikä ole jäänyt mitään katsomatta toisin kun Salora/Finlux/Nokia hemmoilla kun ei löydy 60 hz tukea. Uusissa noissakin taitaa tosin jo olla??

Uuh siis sanotaan nyt selvennykseksi jos joku käsitti väärin että en todellakaan Finluxia sen takia ostanut että siinä on kaikenmaailman hilavitkuttimia lisänä, toki se kuva on tärkein osa-alue, unohtamatta tietenkään että hinnankin kanssa saa pähkäillä ja miettiä. :)

On vaan frendeillä ollut niin paljon ongelmia 100Hz Sonyjensa kanssa että ei napannut Sony, vaikka sillä onkin hyvä maine lähinnä kuvaputkensa ansiosta. Toki siis kaverini saivat huoltorumban jälkeen ehjät telkut, ei siinä mittään.

Älä ainakaan missään tapauksessa osta Philipsiä.
Kaverilla on ollut just toi philipsin malli jota oot harkinnu. Kerran se on vaihdettu kokonaan uuteen ja nyt kuulemma taas paskana...

Ylös Bottom