Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Välianimaatiot nykivät - NTSC-konvertoinnin tulosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rotuseal
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

rotuseal

New Member
Eli ainakin seuraavissa peleissä olen huomannut välianimaatioiden nykimistä:
Red Faction
Silent Hill 2

Pelimoottorilla toteutetut animaatiot ovat pyörineet hyvin, mutta esim. RF:n intro ja Silent Hill 2:n alku, jossa miekkonen katselee itseään peilistä, nykivät. Johtuuko tämä kenties NTSC -> PAL -konvertoinnista, vai mahtaako lukupäässä olla jotain häikkää?

Jos alkuperäinen animaatio on 30 kuvaa sekunissa ja se sitten ohjelmallisesti konvertoidaan 25 kuvaan sekunissa niin se voi aiheuttaa pientä nykimistä. Tosin en ole huomannut ainakaan SH2:n animaatioissa nykimistä. Pitääpa katsoa tarkemmin.

Ehkäpä minä olen vain vainoharhainen. Täytynee kuitenkin töiden jälkeen taas istahtaa sohvalle ja alkaa pelaamaan. Mitä viimeksi tuli pelattua, niin tämä kohtaus hautausmaalla nykii myös tasaiseen tahtiin aivan samalla tavalla, kuin jos tahdistasi 60 Hz:n NTSC-kuvan 50 Hz PAL:iksi.

Itse huomasin myös Silent Hill 2 CG välianimatioissa nytkähtelyjä. Koneessa ei siis liene vikaa.

Eikö tätä nykimistä ole usan ja Japanin versioissa? Onko kukaan pelannut SH2 ntsc versiota, niin voisi valaista asiaa.

Olen huomannut samanlaista nykimistä joissain muissakin peleissä, RE:CV taisi olla alkuvideossa myös nykivä.

Yksi mahdollinen ongelma voisi tietysti olla pienoinen kuumeneminen, tai liian "kevyt" levy, jolloin mokoma alkaisi hitusen pomppia paikoillaan.

Pelasin eilen n. tunnin SH2:ta; animaatiot pyörivät nykimättä. Tunnin pelaamisen jälkeen alkoi tuota ilmetä hieman.

En muista nyt SH2 demosta tuota mutta perstuntumalta n.30-50% PS2 pelien animaatioista nykii juuri noin. NTSC -> PAL rupuli konversio animaatiossa on 90% syy. Hassu että PS1:ssä PAL animaatot oli 80-90% kunnollisia..

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan rotuseal
Ehkäpä minä olen vain vainoharhainen. Täytynee kuitenkin töiden jälkeen taas istahtaa sohvalle ja alkaa pelaamaan. Mitä viimeksi tuli pelattua, niin tämä kohtaus hautausmaalla nykii myös tasaiseen tahtiin aivan samalla tavalla, kuin jos tahdistasi 60 Hz:n NTSC-kuvan 50 Hz PAL:iksi.

Et ole vainoharhainen. Itse ajattelin PS2:ni olevan rikki kun Red Factionin alkudemo nyki ja pätki välillä. Eli vissiin ihan normaalia, hutiloitua NTSC-PAL-konvertointia :)

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Jogi
En muista nyt SH2 demosta tuota mutta perstuntumalta n.30-50% PS2 pelien animaatioista nykii juuri noin. NTSC -> PAL rupuli konversio animaatiossa on 90% syy. Hassu että PS1:ssä PAL animaatot oli 80-90% kunnollisia..

Kun 30 fps:n NTSC:stä muunnetaan 25 fps:n PAL:ille niin joudutaan ottamaan 5 kuvaa per sekunti pois joten tuloksena on nykivä kuva. Nykivyyttä voidaan tosin vähentää hyvillä editointi laitteilla, mutta peli firmoilla ei ole varaa tuhlata moiseen.

PS1 peleissä video pätkät ovat yleensä 15fps joten PAL versioon tarvitsee muuntaa vain ajastusta joten kuvia ei tiputeta välistä pois ja tulos on kohtuu hyvä.

Onko teillä tökkiny se ite peli? Pelasin nimittäin tänään WRC.tä
ja yhtäkkiä se vaan rupes tökkimään ei ollu mikään välianimaatio vaan kun ajelin niin rupes tökkimään! Se Tökki aina vähän aikaa ja sit ei taas tökkiny...noin se teki ehkä 5kertaa....HELP!

Noi Silent Hill 2:sen välianimaatioiden tökkiminen tosiaan rupeaa ärsyttämään! Ongelmahan kaiketi häviää jos ostan Jenkkiversion vai kuinka?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Guido
Noi Silent Hill 2:sen välianimaatioiden tökkiminen tosiaan rupeaa ärsyttämään! Ongelmahan kaiketi häviää jos ostan Jenkkiversion vai kuinka?

Eiköhän ne Jenkki SH2:ssa oo ne kunnolliset 30fps.

Ylös Bottom