Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Valokuvien koko/resoluutio kiintolevyllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TsR
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

TsR

New Member
Olen huomannut, että osa PS3:n kiintolevylle olevista valokuvista näkyy siellä heikommalla resoluutiolla kuin alkuperäiset.

Esim. jos alkuperäinen jpg on n.1,5 mt ja 2848 x 2136 niin PS3 levylle kopsattu kuva onkin 1440 x jotakin ja kokoluokka 300kt.

Missähän vaiheessa PS3 muuttaa kuvan kokoa kun kaikki olen mielestäni kopioinut sinne samalla tavalla joko mediaserverin kautta tai suoraan kamerasta? Ja siis osa kiintolevyllä majailevista kuvista näkyy ihan alkuperäisen kokoisena/resolla...

Vastaus: Valokuvien koko/resoluutio kiintolevyllä

Eihän vaan ne muutet kuvat ole kaikki sattumoisin kopsattu mediaserverin kautta? Joillakin mediaservereillä taitaa olla asetuksissa säädettävät maksimi resot yms videoille ja kuville, eli jos ne ylitetään niin mserveri kutistaa niitä siihen säädettyyn maksimiin. Tosin kannattaa myös lukea pleikan manuskaa sanotaanko siellä jotain näistä kuvien muuntelusta;)

Eiköhän syypää ole juurikin tuo mediaserveri. Olen katsellut PS3:lla jotain 10000*8000-kuviakin ihan tuosta vaan.

Eihän vaan ne muutet kuvat ole kaikki sattumoisin kopsattu mediaserverin kautta? Joillakin mediaservereillä taitaa olla asetuksissa säädettävät maksimi resot yms videoille ja kuville, eli jos ne ylitetään niin mserveri kutistaa niitä siihen säädettyyn maksimiin. Tosin kannattaa myös lukea pleikan manuskaa sanotaanko siellä jotain näistä kuvien muuntelusta;)

Juu, tuo voisikin selittää. Mulla oli aiemmin käytössä TVersity ja siinähän taisi olla jotain laatusäätöjä ainakin videolle...Pleikan manuaalissa ei mainita mitään.

Mulla oli aiemmin käytössä TVersity ja siinähän taisi olla jotain laatusäätöjä ainakin videolle...
TVersityn oletusasetuksilla kuvien maksimikoko on tosiaan luokkaa 1280*1024 tms. Kannattaa siis rohkeasti laittaa vaikka nolla perään kumpaankin, niin se ei pienennä isoja kuvia automaattisesti.

Ylös Bottom