janneus
Well-Known Member
Nimi: Valorant
Kehittäjä: Riot Games
Julkaisija: Riot Games
Alustat: PC, PS5, Series X/S
Lajityyppi: FPS
Julkaisu: PC 2.6.2020 - konsolibeta 14.6.2024
Kotisivut: https://playvalorant.com/en-us/
KonsoliFIN Pelisivu:
Tein nyt oman ketjun tälle, ja kopsasin oman viestini toisesta ketjusta tähän:
Valorant on saapunut konsolipelaajien keskuuteen betan muodossa. Game Passilla sai kaikki hahmot heti auki, vaikka muuten toki ilmaiseksi pelattavissi ilmankin.
Tästä voi rekisteröityä jos kiinnostaa. Itsellä meni n. 24h ja tuli koodi.
Valorant Console - Homepage
Riot Games presents VALORANT: a 5v5 character-based tactical FPS where precise gunplay meets unique agent abilities. Learn about VALORANT and its stylish cast
beta.playvalorant.com
Eli CS + Overwatch tyyppinen tapaus kyseessä. Tähtäys toimii kuten CS:ssä, eli konsoleilla ollut yleisesti vähän nihkeää tämän suhteen. Mutta oli tätä hei meinaan hiottu, sillä pelaaminen itseasiassa tuntuu näppiin aikas hyvälle! Kaukana on CS:GO 360-version kankeus. Nyt oma nappi (LT) hidastaa tähtäämistä, vaikka samalla tavalla "lonkalta" siinäkin ruiskitaan menemään, ihan kuin CS:ssä. Ja liikkuminen myös lisää erittäin runsaasti epätarkkuutta! Eli aika haastavaa osuminen, mutta silti palkitsevaa. Aim Assistia on mukana, mutta ihan ehdoton kyllä tän tyyppisessä pelissä, tai ei siellä osu tateilla kukaan mihkään.
Tajuttoman sekavalta tuntuu alkuun, kun kaiken näköistä ja väristä palleroa ja savuseinää lentää kokoajan, eikä tiedä vielä onko ne omien vai vihujen, tekeekö damagee vai ei, yms. Mutta pari kolme tuntia nyt pelattiin, ja kivaa oli kyllä! Ehdottomasti tulee pelattua lisää. Vähän jopa sellainen kutina että tästä saattaisi muodostua uusi "vakkaripeli".
En odottanut tätä kun lähdin kokeilemaan...
@Gimble Vastaan tänne:
En jaksa mitään saatanan kilpipaskoja jotka ilmestyy taskusta eteen leijumaan kuten esim. XDefiantissa, joka sekään ei silti paskempi peli ole. Mutta siis_en vaan jaksa tommosta.
Mutta se mikä XDefiantissa ensimmäisenä tökkii on se, että se on taaskin niin sanottu "Respamunaravi" No-Respawn pelit on itelle se juttu ja Respawn pelit lähtökohtaisesti ei sytytä koskaan. Ainoa poikkeus on Isonzo, joka osaa Respapelinäkin olla kuumottavan jännittävä kun siinä on välillä niin kriittistä olla kuolematta. Mutta tämä eläin ilmeisesti nyt olisi sentään No-Respawn, eli voisiko kolista? Ehkä.E
En usko että tämä sitten uppoaa, jos Defiantin kilpi oli jo liian scifiä. Tuntuu ainakin näin alkuun että ollaan ihan samala tasolla kaiken tollaisen "teleporttailukilipikikkailun" kanssa Overwatchin kanssa, ellei jopa tässä enemmän
Ikävää jos on kunnon "snäppi-liima" tyyliin COD? Ja tähtääminen ulkoistettu tietokoneelle. Jos taas on ihan marginaali tyyliin Isonzo, niin ehkä se vielä olisi palkitsevaa ampuskelua?
Se oli aika jännä se aim assisti. Se kyllä snäppää kohdalle kohtuu lujasti, mutta ei sitten kuitenkaan pidä siinä kiinni liimalla. Eli en ollut ainoa siellä servuilla jolla ampuminen tuotti haasteita. Missään nimessä en sanoisi liian helpoksi, vaan juurikin erittäin palkitsevaksi. Iso merkitys sillä että menee ampuessa kyykkyyn, pysähtyy tai ainakin hiljentää vauhtia. Tuossapa se isoin opettelu ainakin itselle nyt alkuun tuntui olevan, että löytäisi sellaisen oikean rytmin noiden kaikkien välillä. Just codit, siege yms. on antanut aina paahtaa täyttä laukkaa ja hyppiä vielä parhaimmillaan samalla kun pyssyt laulaa, niin iso muutos siihen verrattuna mikä pitäisi saada tonne pääkoppaan nyt taottu kanssa. Noh, kohta mennään taas pelikentille. Täytyy katsoa jos saisi sieltä jotain klippiä vaikka napsittua tänne täytteeksi.