Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Värien ylivuoto

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiimuboy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

tiimuboy

New Member
Tein pikaisen havainnon, että Freeloaderia käytettäessä kuvanlaatu on huomattavasti paskempi kuin Pal-tilassa. Ei periaatteessa pitäisi liittyä töllöön koska olen katsonut jo vuosia NTSC-leffoja ilman mitään puurotumista (s-videolla sekä komposiitilla). Eli värit vuotavat huomattavasti enemmän ja kuva on raitainen. Mistäköhän johtuu? Johtuuko komposiitista ja auttaako RGB-kaapeliin siirtyminen vai onko vika Freeloaderin euro cuben ominaisuuksissa? Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia?

Lähettääkö euro cube muuten RGB signaalia jenkkitilassa? Minun DVD:ssä ei toimi RGB mikäli olen vaihtanut alueen ykköseksi. Euro cubehan ei tue s-videota, mutta olisiko mahdollista että jenkkitilassa se voisi jopa lähettääkin s-video signaalia?
 
Millä pelillä tällaista esiintyy? Olen nimittäin juuri hankkimasta euro-cubeen Animal Crossingia ja Freeloaderia ja voi halvatun persetti jos kuva menee ruvelle.
 
Mielenkiinto heräsi..

Olen itse hankkimassa kohta freeloaderia ja kiinnostaisi tietää että onko muilla ollut tällaisia "värien vuoto" ongelmia kuten tämän viestiketjun aloittajalla.

Omaa kokemusta omaavat heittäkää kommenttia tuohon värien vuotoon ja freeloaderin toimivuuteen..

Kiitän ja kuittaan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tiimuboy
Tein pikaisen havainnon, että Freeloaderia käytettäessä kuvanlaatu on huomattavasti paskempi kuin Pal-tilassa. Ei periaatteessa pitäisi liittyä töllöön koska olen katsonut jo vuosia NTSC-leffoja ilman mitään puurotumista (s-videolla sekä komposiitilla). Eli värit vuotavat huomattavasti enemmän ja kuva on raitainen. Mistäköhän johtuu? Johtuuko komposiitista ja auttaako RGB-kaapeliin siirtyminen vai onko vika Freeloaderin euro cuben ominaisuuksissa? Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia?

Samaan ongelmaan törmäsin jokunen kuukausi sitten kun pelasin muutama importtipeliä (Winning Eleven 6 FE ja Zelda) kaverin eurocubella jossa oli rgb-kaapeli. NTSC-dvd:t toimivat myös töllöllä virheettömästi, joten ongelma on ilmeisesti kubessa.
 
Itse olen pelaillut Freeloaderin avustuksella Animal Crossingia sekä Winning Eleven 6:sta euro GC:llä ilman mitään ongelmia kuvan kanssa (RGB kaapeli käytössä)...
 
...Kuullostaapi siltä että tv:si menee pal60 tilaan eikä se ole virheetön tvssäsi? Minulla pal60 menee overscanille, kuva muuttuu tummemmaksi ja kuvaan tulee moirea (viivoja). Oletko varma että katsot NTSC-pätkäsi pal60 tilassa, koska epäilen kovasti että Cubessa mitään vikaa olisi...
 
Ylös Bottom