Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vertailu: HTC, Samsung ja LG Electronics - älypuhelimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hartela

New Member
Terve kaikki! -Mun ensimmäinen topicci :P

Asiaan:
Nyt ois mietteillä ostaa älypuhelin.
Sispä katsoin näitä alle 500 euron kosketusälypuhelimia.
Katsoin
~HTC Sensation
~LG Optimus P990 2x
~ja Samsung Galaxy S II i9100

Nyt haluaisin jonkinlaisia mielipiteitä näistä kolmesta.
Huomasin juuri niiden ominaisuuksista, että prosessorien kellotaajuus on noussut aika hyvin. Nehän ovat jo melkein pikkuisia tietokoneita. ;D

YHTEISTÄ:
Joten näiden GHz on noin yli 1GHz ja kaikilla on 2 ydintä.
Siitä tulee kysymys ja huomasin myös että nopeus on todella hyvä näköjään...
-Eli: Kuumenevatko ne? Että se jotenkin ylikuormittuisi, sammuisi, tai taytyisi jotenkin sammuttaa ym.
-1080p HD video näköjään kaikilla kolmella. WOW!
-Android käyttöjärjestelmänä.
-Kaikilla on yli 4 tuuman näyttö. -Pretty Good! :)

Samsungista sitten: Olen kuullut että ne ovat niinkuin murometallia. No ei kirjaimellisesti. Tarkoitan siis että ne hajoavat helposti?
Luin että Samsungeilla loppuu akku TODELLA helposti. Että joutuu joka ilta lataamaan uudestaan.

-Ovatko siis Samsungit hyviä?

HTC:stä... Ne ovat kuulemma kaverien mielestä käynyt hyvin kauppaa. Kestäviä, akku kestää? DUNNO.

-Mitä mieltä olette HTC:n?

LG Electronics. What the Fuc* :DD
En tiennyt että ne tekevät älypuhelimiakin.
No onko tämä laadukas, kestävä, käytettävä älypuhelin?
En tiedä. Kertokaa.

-Kertokaa LG:n älypuhelimista.

Nyt haluaisin siis että vastaisitte kysymyksiini.
Eli mikä näistä kolmesta on paras ostaa?
HTC, LG vai Samsung?

Ei sitten poiketa aiheesta!!

Vastaus: Vertailu: HTC, Samsung ja LG Electronics - älypuhelimet

Täältä ääni galaxy kakkoselle. Itsellä ollut hieman reilun viikon käytössä ja en vaihtaisi pois.

23-tuntia ollut puhelin nyt ilman laturia ja akkua jäljellä 48%, joten ei tuo akkukesto ole lainkaan huono. Tosin vakiosoftalla en ajele vaan rootattu puhelin Lite'ning romilla.

Tuosta kestävyydestä en vielä pysty sanomaan juuta enkä jaata. Onhan tuo hentoisen oloinen, mutta eikai sitä vasarana ole tarkoitus käyttääkään.

Kamera on ihan käyttökelpoinen ja puhelimesta ei potkukaan lopu kesken.

Kiitos omasta kokemuksestasi. Mutta kuinka kuumaksi puhelin on ylikuumentunut? Se kuulemma kuumentuu niin kuumaksi ettei kädessäkään okein tunnu kivalta eikä mukavalta.

Pitkissa pelisessioissa lampenee hieman, mutta ei itsella ainakaan ole hairitsen kuumaksi lammennyt. Ja aakkosten puuttuminen johtuu tasta custom romista, johon en ole viela suominappista laittanut.

Samsung on noista ehdottomasti paras. HTC:ssä ei mitään vikaa ole, jos tykkää Sensestä. LG:tä en lukemani perusteella edes harkitsisi, ainakin alussa oli paljon ongelmia muistaakseni, tiedä sitten onko päivityksillä viat korjattu. Galaxy S2 on kuitenkin voittanut lähes jokaisen vertailun jossa se on ollut ja vaikka mitä muita mainintoja. Se on yksinkertaisesti tämän hetken paras älypuhelin.

Akkukesto on kaikissa uusissa Android-laitteissa (ja oikeastaan kaikissa älypuhelimissa ylipäänsä) vähän niin ja näin ja kyllähän nuo kannattaa melkein joka ilta ladata varmuudelta. Itsellä joskus kestää akku 2-3 päivää mutta yleensä silti isken joka ilta luurin lataukseen.

Ainakin HTC ja Samsung löytyy kyllä varmasti joka liikkeestä, käy hypistelemässä niitä että saat jonkun kuvan vakio-käyttöliittymistä. Tosin noita vakio-launchereitahan ei ole pakko käyttää vaan voi ladata marketista mieleisensä, itsekin Galaxy S1:llä käyttelen LauncherPro:ta ja Launcher 7:aa vähän fiiliksen mukaan ja testailen toisinaan muitakin.

Kiitos kanbela! Tuo auttoi kovasti. Nyt tiedän siis että kaikilla puhelimilla se akun kesto on sama.
Mutta mikä on tuo Launcher josta puhuit?

Launher on se käyttöliittymä, joka lävähtää ruudulle puhelimen käynnistyessä tai aina kun poistutaan muista sovelluksista. Launcher siis tarjoaa näkymän laitteelle asennettuihin sovelluksiin ja päänäytöllä vilkkuviin widgetteihin. Yksinkertaisimmillaan launcher on jotain iPhonen tyylistä, jossa on vain joukko työpöytiä joilla on pelkästään sovelluksenkäynnistysikoneita.

Itse käytän Galaxy SII:ssani Go Launcher Exiä, jonka ansiosta päänäytön ruudukon saa tiivistettyä perus-Androidin 4x4:stä 5x5:een. Lisäksi alalaidan dockbarin (jossa on muutama yleisimmin käytetty sovelluskuvake) saa kustomoida vapaasti, ja pikakäynnistyspalkkien määrän saa valita yhden ja kolmen väliltä. Kiva ominaisuus on myös mahdollisuus mapata home-nappi (se iso painike laitteen alalaidan keskellä) sovellusruudukkoon, jolloin yhtä pikakuvaketta ei tarvitse varata tähän käyttöön.

Go Launcher Ex on silmäkarkinkin puolesta edellä muita kokeilemiani launchereita (paitsi MIUIa, mutta se vaatii kokonaan oman firmiksensä, jossa on pari niin pahaa ongelmaa, että paketti on itselleni käyttökelvoton). Kivointahan Androidissa on se, että launchereita voi kokeilla ja käyttää maksutta, joten laitteen virittely omaan käyttöön optimoiduksi on vain omasta viitseliäisyydestä kiinni.

Mutta ääni täältäkin tosiaan Galaxy SII:lle. Joka yö joudun omani lataamaan, mutta luuri on muutenkin yöpöydällä laturipiuhan vieressä, kun iltaisin nukahtaminen onnistuu parhaiten podcasteja kuuntelemalla (mihin käytän tätä softaa).

En tiä onko tä mun galaxy maanantai kappale vai mitä, toisinaan sairaan hidas ja jumii, esim zavvin sivuilla jumahtaa useammaksi minuutiksi luuri ja mitään ei voi tehdä. Sovellukset kaatuilee gps pelaa miten sattuu. Iso miinus täältä lapsen kengissä olevalle Androidille, kiroan sitä päivää kun ios:n tähän vaihdoin. Iluurin vitosversio kun tulee niin saa tämä kokeilu päättyä.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Näyttää siltä että ihmiset hyvät näyttävän pitävän Samsung Galaxysta.
Vaikka kyseessä onkin muovinen älypuhelin kapistus, KonsoliFIN:in ihmiset rakastavat tätä?

LG Electronicsista ei pitänyt kukaan ja arvostelujakin on jo katsottu parisen, ja kyseinen älypuhelin on hävinnyt sodan. :P

Taidanpa pian menn Giganttii (ellei ole parempia kauppoja josta saa halvemmalla) ostaa sen 479 euron puhelimen ja
katua sitten vasta lopuksi ostosta.

Otin kuitenkin huomioon, että rippijuhlani olivat tänä kesänä ja pitäisi ostaa jotain teknologiaan liittyvää.
Periaatteessa voisin ostaa uuden koneen, mutta miksi? Jos vanhemmat ostavat paremman pöytäkoneen. (Nykyinen on 9 vuotta vanha rofl)

"Conclusion:" eli jos ostan älypuhelimen niin Sampan.
Mutta kysymys kuuluu:
Onko muita rippilahja ehdotuksia teknologiaan liittyen?

LG:sta ei ole ollut kokemusta, mutta sen puolesta voin sanoa, että LG valmisti ensimmäisen tuplaydin älypuhelimen :). HTC:sta ja Sampasta on sitten vähän enemmän kokemusta. Nimittäin mulla on S II ja siskolla on sitten Sensation. Itse olen älyttömän tyytyväinen samppaan. Akun kesto on mielestäni hyvä, omassa käytössä 1,5 vuorokautta ei tartte ladata lainkaan, joskus jopa 2 vuorokautta. Puhelinhän on todella kevyt, muovi on mun mielestä melko laadusta, ainakin tuntuu siltä ja toivon sitä :). Näyttö on tarkempi kun HTC:ssa ja sen huomaa jos käyttää molempia puhelimia vähän enemmän. Kamera on mun mielestä myös vähän parempi, tai johtuu ehkä siitä näytöstä. Akun kesto on sitten oikea ongelma HTC:ssa. Peruskäytössä, eli puhelut ja sms-viestit niin akku LOPPUU alle 24h. Voi olla, että puhelimessa on joku ongelma, mutta SCF ei ole vielä kommentoinnut asiaa. Itse kyllä tykkään enemmän Sampasta.

Saunalahden liittymillä on sitten ollut ongelmia tuon galaxy s 2:n kanssa. Itsellä galaxy s 2 on nykyään pöytälaatikossa ja odottaa vaihtoa joko nokian n9 tai iphone 5 kumpi nyt tuntuu julkaisun jälkeen paremmalle. Vituttaa koko puhelin. Onneksi iphone 4 on toiminut loistavasti.

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa

(Denzu)
Kiitti paljon ainakin tuon Samsungin ja Sensationin välillä olevista eroavaisuuksista. Koska jos känykkää joutuu lataamaan joka päivä, se tietää enemmä sähkölaskuja, joten ei kiitos. :S Vaikka kyllä sekin riippuu vähän kuinka paljon käyttää kännykkäänsä.
(shout)
Itselläni on DNA. Joskus oli Elisa, mutta iskäni mielestä se kusetti meitä, joten vaihdoimme q:d

Kiitti kaikki vastauksistanne!

Saunalahden liittymillä on sitten ollut ongelmia tuon galaxy s 2:n kanssa. Itsellä galaxy s 2 on nykyään pöytälaatikossa ja odottaa vaihtoa joko nokian n9 tai iphone 5 kumpi nyt tuntuu julkaisun jälkeen paremmalle. Vituttaa koko puhelin. Onneksi iphone 4 on toiminut loistavasti.

Samsung Galaxy SII ja yhteyshäiriöt Saunalahti/Elisa

Ei kai se nyt ole puhelimen vika, jos Saunalahti on perseestä ja ei korjaa ongelmiaan?

Itse vaihtaisin tuossa tilanteessa operaattoria, jos Saunalahti on kyvytön korjaamaan verkkonsa toimivuutta. Ongelmat Saunalahti + Android-kombolla on olleet tiedossa jo aika pitkään joten kyllä jotain olisi pitänyt jo tapahtua ajat sitten Saunalahden toimesta. Itse onneksi vaihdoin Saunalahdesta pois jo ajat sitten, aiemmin olin heillä sekä matkapuhelin että ADSL-asiakas, mutta kun asiakaspalvelu on mitä on ja meitä landelaisia kohdellaan kuin paskaa niin vaihtui operaattori aika nopeasti entisten sopimuksien umpeuduttua.

Ei kai se nyt ole puhelimen vika, jos Saunalahti on perseestä ja ei korjaa ongelmiaan?

Itse vaihtaisin tuossa tilanteessa operaattoria, jos Saunalahti on kyvytön korjaamaan verkkonsa toimivuutta. Ongelmat Saunalahti + Android-kombolla on olleet tiedossa jo aika pitkään joten kyllä jotain olisi pitänyt jo tapahtua ajat sitten Saunalahden toimesta. Itse onneksi vaihdoin Saunalahdesta pois jo ajat sitten, aiemmin olin heillä sekä matkapuhelin että ADSL-asiakas, mutta kun asiakaspalvelu on mitä on ja meitä landelaisia kohdellaan kuin paskaa niin vaihtui operaattori aika nopeasti entisten sopimuksien umpeuduttua.

Tulee itselle sen verran halvaksi olla saunalahden asiakas, että vaihdan ennemmin toimivaan puhelimeen kuin operaattoria. Puhelut on ilmaisia valtaosalle niistä ihmisistä, joille eniten soitan ja täysnopea mobiilinetti 4.90€ kuussa niin ei innosta vaihto. Kuulemma ongelmaa ollut myös dna:n kanssa galaxylla. Onneksi saunalahti suostui vaihtamaan tuon galaxyn toiseen toimivaan puhelimeen niin odottelen tässä ensin nokian n9/iphone 5 julkaisun niin vaihtuu jompaan kumpaan noista.

2.3.4 version kanssa ei pitäisi olla enää saunalahden asiakkaillakaan ongelmia.

Itsellä ei ainakaan auttanut 2.3.4 versio ongelmaan. 2.3.5 pitäisi tulla korjaus ongelmaan, mutta en jaksa enää odotella ku. Ei tuota 2.3.4 vielä virallisesti saa. Tai kiesin kautta siis.

sen verran kokemusta sensationista että 2-3 viikkoa oli käytössä niin tipahti kyljestä äänenvoimakkuus nappula ja koko ajan ollu yhteys ongelmia eikä puhelimeen aina pysty soittamaan eikä sillä soittaa. buuttaaminen joskus auttanu hetkeksi kunnes vika tulee takasi(n.5-10 min) liittymä saunalahti ja puhelin ollut nyt pian 3 viikkoa scf huollossa. jos noi pikkuviat korjaantuu niin puhelin on kyllä muuten aivan loistava tekele. toivottavasti ei nyt sitten joudu koko aikaa sitä huollossa käyttämään.

Ylös Bottom