Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

VGA kuva konsoleihin.

Rauru

New Member
Jonkinlainen FAQ konsolin virittämisestä tietokonenäyttöön tai televisioon voisi olla tarpeellinen.
Itse olen ostamassa NTSC PS2:sta ja kiinnostusta löytisi myös VGA boxeihin, mutta tietotaito ei oikein asiassa riitä.

Mitä vaaditaan konsolilta, että siitä saa VGA kuvan ulos? VGA boxit plus kaapelit?
Mitä vaaditaan näytöltä tai uudelta televisiolta, että se tukee VGA kuvaa? Progressive Scan?
Sekä kaikesta muusta asiaan liittyvästä olisi FAQ ketju varmasti tarpeellinen.

Toivottavasti jollakin joka tietää enemmän asiasta on aikaa ja kiinnostusta tehdä tällainen. Uskon että myös moni muu minun ohella on asiasta hieman pimennossa.
 
Muista konsoleista en oikein tiedä, mutta PS2 on kyllä ajoittain monitorissa kiinni. Televisioon littäminen tosiaan vaatii, että TV tukee proge-kuvaa. Eli tulee kysymykseen lähinnä jonkun LCD- tai plasmatöllön kanssa...

Itselläni ei ole mitään upscan-konvertteria (juurikin tuo mainitsemasi VGA-boksi), eli en voi monitorin kanssa pelata kuin niitä pelejä, jotka OIKEASTI tukevat proge-kuvaa. (esim. Tekken4, Primal). Noiden boksien hyödystä en sitten tiedä, kun en ole moista käytössä koskaan nähnyt. Kuulopuheiden perusteella kuva on joko mainio tai täyttä roskaa, riippuen varmaan boksista ja omista vaatimuksista. Itse en moisiin oikein jaksa uskoa, ei se boksi kuitenkaan osaa kuvaan lisätä sellaista, mitä PS2 ei siihen piirrä...

Käytän siis itse Linux-kitin mukana tullutta kaapelia, joka on käytännössä vain suora sovitin monitorin liittämiseksi PS2:een. Monitorin pitää tukea Sync-On-Green:iä, elikkä sen pitää osata "poimia" oikea virkistystaajuus vihreän värin signaalista. Ja pelien pitää tosiaan tukea progekuvaa. Sitten pääseekin nauttimaan todellisesta silmäkarkista...
 
Itselläni on NTSC-konsolit kiinni 21" monitorissa ja kuva on mahtava. En kovin mielelläni vaihtaisi takaisin telkkariin. XBOX on kiinni X2VGA-boksin kautta, Cube on kiinni tällaisen kaapelin avulla ja Dreamcast on kiinni VGA-boksin kautta. PS2 on ainoa, jota en vielä ole virittänyt VGA-kelpoiseksi, koska harvat pelit tukee aitoa progetilaa.

Niin, aito lomittamaton kuva vaatii siis tuen sekä konsolilta että peleiltä. NTSC-versioista nämä useimmiten löytyy.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Mullekin kelpaisi. Ajaisikohan tämä saman asian kuin virallinen Sonyn kaapeli..?

Minulla oli tuollainen, tai on vieläkin. Tuossa boottilevyssä on aluekoodit, eli minun jenkkikoneessa ei toiminut tuo, koska laite on euroversio. Minulla oli kaverilta lainassa Euro-kone, mutta en saanut silläkään toimimaan kunnolla. Jos haluat kokeilla tuota, voin lähettää sen postimaksuja vastaan sinulle, ja voit pitää sen, toimii tai ei, koska en itse tee sillä mitään, ja toiminnasta ei ole täyttä varmuutta.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Prisoner
Myin juuri koneen pois eli jäi tuo tarve poijes. Kiitos kuitenkin tarjouksesta!

Eipä kestä. Vielä kun löytäisi jostain sen aidon vga-piuhan.
 
Vastaus: VGA kuva konsoleihin.

Dr Evil sanoi:
Eipä kestä. Vielä kun löytäisi jostain sen aidon vga-piuhan.
Veikkaisinpa, ettei tuota tulla kaupan hyllyllä näkemään. Ei ainakaan Euroopassa, kun tuota tukevat pelitkin ovat niin harvassa.
 
Ylös Bottom