Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Vialliset kaiuttimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KALAS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

KALAS

New Member
Minulla on selainen melko halpa dvd-soitin ja kun katson sillä elokuvia, niin elokuvan aikana kaiutin alkaa tekeen tasaisin väliajoin suurempia ja vähän pienempiä kohauksia...

On alkanut vähän tympiä jo tuo ääni...

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kaijutin kohahtaa!!

Minä tuskin osaan auttaa mutta muutama asia olisi hyvä tietää: käytetty dvd-soitin, vahvistin sekä kaiuttimet.

Vastaus: Kaiutin kohahtaa!

Oon kuolussa nyt....enkä muista mun dvd:n merkkiä.
Ja kaijuttimet on tv:ssä. Eli JVC:n 29 tuuman tv....Laitan merkin joskus muulloin.

Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta kertokaapas vastaus tähän: kaverilla räpsähtää kaiuttimista sellainen ilkeä RIPS!-ääni aina kun sen jääkaappi alkaa jäähdyttämään (sykli). Miten tuosta pääsisi eroon?

Mua haittasi, omistajaa ei - en halua katsella leffoja sen luona.. ;)

Sami Turunen sanoi:
Ei liity suoranaisesti aiheeseen, mutta kertokaapas vastaus tähän: kaverilla räpsähtää kaiuttimista sellainen ilkeä RIPS!-ääni aina kun sen jääkaappi alkaa jäähdyttämään (sykli). Miten tuosta pääsisi eroon?

Mua haittasi, omistajaa ei - en halua katsella leffoja sen luona.. ;)

Ilmeisesti samasta syystä myös digiboksin kautta katsottuna kuva voi räpsähtää tai räsähtää tai jopa volyymit kadota hetkeksi tellön dgipuolelta? Ainakin meillä näin kun jääkaappia pistää kiinni tai aukaisee. Myös parit muut asiat vaikuttavat tuohon. Esim. vessan valojen päälle/pois napsauttaminen.

Liekö syy sitten siinä, että verkossa on liikaa sähkövempeleitä kytkettynä?

Jarmo Hänninen sanoi:
Liekö syy sitten siinä, että verkossa on liikaa sähkövempeleitä kytkettynä?

En ole sähkömies ja siksi joku saa tästä varmaan kunnon naurut, mutta menköön. Luulen, että jääkaappi ja vahvistin/dvd ovat samassa "sähköpiirissä". Itselläni keittiö ja olohuone ovat eri sulakkeiden takana, joten pauketta ei tule.

edit: kysymys kuuluukin, että voiko tuon poistaa - maadotuksella tms?

Viimeksi muokannut moderaattori:

Sami Turunen sanoi:
En ole sähkömies ja siksi joku saa tästä varmaan kunnon naurut, mutta menköön. Luulen, että jääkaappi ja vahvistin/dvd ovat samassa "sähköpiirissä". Itselläni keittiö ja olohuone ovat eri sulakkeiden takana, joten pauketta ei tule.

:) tätä minäkin tuumailin. Ja jatkojohdot ja ties mitkä sähkövempeleet, jotka on useammassa pistokkeessa eivät varmaan helpota asiaa yhtään sen enempää.

Sain korjattua ongelman...asetuksia vähän muokkasin niin kyllä se loppui...ainakin hetkeksi...

Kun nyt kerran kaiuttimista oli puhe...

lemmikkirottani onnistui puremaan kaiuttimien johdot poikki mun stereoista. Pystyykö joku hifi-liike tms. korjaamaan kaapelit vai pitääkö ostaa uudet?

heh.. minullapa koko vahvistin sammuu kun aukaisee vaikkapa jääkaapin :D

ei ole hauskaa. :o

Ylös Bottom