Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Videon Editointi

Rauru

New Member
1. Ongelmana olisi saada tavalliselta videokameralta kuvaa tietokoneelle isolla resoluutiolla. Mikä laite on kaikista paras tähän tarkoitukseen?

2. Toinen ongelma on videon editointi. Paras ohjelma tähän hommaan?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Little Girl
1. Ongelmana olisi saada tavalliselta videokameralta kuvaa tietokoneelle isolla resoluutiolla. Mikä laite on kaikista paras tähän tarkoitukseen?

2. Toinen ongelma on videon editointi. Paras ohjelma tähän hommaan?

1. Videokamerallahan resoluutio on 720x576, voit esimerkiksi käyttää Adobe Premiere editointiohjelmaa ja suurentaa resoa ja exportata videosi aviksi.

2. Suosittelen lämpimästi Adobe Premiere 6.0:aa, se on todella aloitteliystävällinen ohjelma, josta löytyy myös kaiken näköistä erikoisefektiä ynnä muuta. Itse käytän kyseistä ohjelmaa, eikä ole tähän mennessä tullut vastaan haluamaani efektiä, jota ei löytyisi ohjelmasta.

Jos taasen haluat lisätä esim. tekstiä kuvien päälle, siihen tarkoitukseen on kätevä ohjelma Pinnaclen TitleDeko.
 
Re: Re: Videon Editointi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
1. Videokamerallahan resoluutio on 720x576, voit esimerkiksi käyttää Adobe Premiere editointiohjelmaa ja suurentaa resoa ja exportata videosi aviksi.

Olen käyttänyt jotain lainalla olevaa Hauppaugen usb piuhaa ja siirtänyt vidoeta komposiittikaapelilla, mutta en saa kuin 320x240 resoluutiota?

Siis moviemakerilla.
 
Nuo taitaa olla Windows pohjaisia ohjelmia? Minä olen duunin puolesta editoinut erittäin paljon ja meillä käytetään siellä Maciä ja iMovie ohjelmaa, mikä on kuulemma paras kaikista. En ole perehtynyt mihinkään muuhun, mutta se on ainakin toiminut hyvin. En kyllä sitten tiedä meneekö nämä minun jutut ihan metsään.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Nuo taitaa olla Windows pohjaisia ohjelmia? Minä olen duunin puolesta editoinut erittäin paljon ja meillä käytetään siellä Maciä ja iMovie ohjelmaa.

Kyllä ovat windows pohjaisia.
iMoviesta olen kuullut jo ennemmin joten pitänee varmaan tuotakin testata.
 
1. Analogiselle videokuvalle riittää mikä tahansa kohtalaisen laadukas videokaapparikortti tai näytönohjaimen videosisääntulo on mielestäni riittävä, ainakin harrastukäytössä. Kovempaan käyttöön on kyllä kaikennäköisiä vehkeitä saatavilla. Vastaus riippuu vähän siitä, millaisia liitäntöjä kamerassasi on.
Digitaalisilla videokameroilla taas Firewire on oikea keino.
Mitään huikeaa resoluutiota ei videokuvasta kannata ruveta tappelemaan, analoginen videokuva kun ei erottelultaan kuitenkaan mitään päätähuimaavaa ole.

2. Sopivin ohjelma riippuu tietenkin siitä, paljonko rahaa on tarkoitus käyttää. Premiere on ihan näppärä Win-ympäristössä jos et mitään ihan pro-tason ohjelmistoa aio hankkia. Jos taas rahalla ei ole merkitystä, niin kannattaa tustua Fastin ja Pinnaclen valikoimiin.
 
Re: Re: Videon Editointi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Kanis
2. Suosittelen lämpimästi Adobe Premiere 6.0:aa, se on todella aloitteliystävällinen ohjelma, josta löytyy myös kaiken näköistä erikoisefektiä ynnä muuta. Itse käytän kyseistä ohjelmaa, eikä ole tähän mennessä tullut vastaan haluamaani efektiä, jota ei löytyisi ohjelmasta.
Lisenssi maksaa vaan n. 1000EUR. Harvalla kotikäyttäjällä sellaiseen on varaa.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Nuo taitaa olla Windows pohjaisia ohjelmia? Minä olen duunin puolesta editoinut erittäin paljon ja meillä käytetään siellä Maciä ja iMovie ohjelmaa, mikä on kuulemma paras kaikista. En ole perehtynyt mihinkään muuhun, mutta se on ainakin toiminut hyvin. En kyllä sitten tiedä meneekö nämä minun jutut ihan metsään.

iMovie vaan on aika köykäinen ohjelma ja rajat tulevat aika äkkiä vastaan. Final Cut Express on soveliaampi vaihtoehto ja hintakin on vain 400EUR
 
Re: Re: Re: Videon Editointi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Inertia
Lisenssi maksaa vaan n. 1000EUR. Harvalla kotikäyttäjällä sellaiseen on varaa.

Nykyään Adobe Premiere 6.0:n saa 550 eurolla, kun ostaa Pinnaclen DV200 paketin. Mukana tulee myös TitleDeko-ohjelma (ainakin minulle tuli) ja muuta sälää.
 
Ylös Bottom