Vastaus: Wii:n hankkiminen - mitä ohjaimia hommaan?
Tuosta Nykolta tulevasta langattomasta Nunchukusta sen verran, että varmasti siitä on paljon hyötyäkin, mutta aika osoittaa kuinka paljon haittoja siinä on. Ensinnäkin totta kai tämä langaton Nunchuk tulee olemaan painavampi (joskin toki kaikilla on voimia sitä pitää kädessä luonnollisesti). Se taitaa olla myös suurikokoisempi (sen langattoman signaalin vastaanotin taisi olla sen loppupään jatkeena. Lisäksi herää kysymys tarviiko tämä langaton malli nyt sitten myös strapin kuten Wii Remote. Tietenkin jokainen voi sanoa, että "No mulla nyt ainakaan ei ohjaimet lentele käsistä", mutta vaikka itsekin olen varmakätinen, niin en esim. Wii Sportsia pelatessa todellakaan aio ottaa sitä riskiä, että ohjain lentää suoraan kalliiseen littutelkkariin. Muissa peleissä taas liikkeiden ei tarvi olla niin laajoja, että langattoman Nunchukun tuomasta edusta olisi hyötyä (esim. Super Mario Galaxyn pelasin läpi sohvalla löhöten, eikä siinä tilanteessa Nunchukin kaapelista ole mitään haittaa).
Ainoa tilanne missä itse olen tämän normi-Nunchukin kaapelin todennut ärsyttäväksi oli juuri Wii Sportsia pelatessa. Tuli nimittäin löysät housut päällä pelattua nyrkkeilyä, ja kun tuli kiskaistua kova isku, niin eiköhän alhaalla roikkuva kaapeli noustessaan ottanut kiinni "noppiini", ja sangen epämukavan tunteen koin. Mutta tosiaan... Olisi aika naurettavaa kyllä alkaa molemmissa ranteissa pitämään strappeja, joten itse en ainakaan taida tähän Nykon tulevaan malliin sijoittaa...