Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Yleisön pyynnöstä pistetään pystyyn kysely. Aiotteko pistää Wiin kiinni verkkoon? Jos aiotte, niin langattoman vaiko langallisen yhteyden välityksellä? Jos taas et aio pistää ollenkaan verkkoon, niin miksi ei?
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Itse pistin langattomasti, koska Wii piti sijoittaa olohuoneeseen talon toiselle puolelle (omassa huoneessa ei mahdu moninpelejä pelaamaan) eikä sinne viitsi mitään kaapeleita vetää.

Suureksi yllätykseksi Wiin nettiin saanti oli niin Plug'n'play kun voi olla. Parilla Wiimoten painalluksella se löysi tuon reitittimen yhteyden ja nyt homma pelaa kuin unelma. Odotin hirveää konffausta, siksi harkitsin Nintendon oman Wifi-USB-palikan ostamista mutta ilman mitään ongelmia se näinkin sujui.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langaton verkko on tulevaisuus. Tietty mahdollisimman monipuoliset liitännät olisivat olleet plussaa, mutta IMO WLAN-valmius oletuksena on parempi ratkaisu kuin valmiina pelkkä Ethernet-liitäntä ja erikseen ostettava ryöstöhintainen WiFi-palikka mallia Nintendo.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti varmaankin.

EDIT: Tai langallahan se meneekin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti hujahti, kotona kun on valmis verkko läppäreille, DS:lle ja muille leluille. Sinne mahtui hyvin yksi Wii mukaan.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomalla laitettu, turhaa säätöä ei ole vielä tarvinnut.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomastihan se. Johtoviidakon kasvu pysykööt kurissa.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Jos Wii löytyisi, olisin pistänyt sen langalla nettiin. Ei kuitenkaan löydy tästä talosta, joten eipä siinä mittään. Tyydyin nuuhkuttelemaan.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langaton. Yllättävän helposti onnistui :)
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti ja helppoa oli... Ei tarvinnut kun syöttää salausavain ja johan toimi.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti...vaikkakin vähä ongelmiaki oli matkan varrella, mutta loppujen lopuksi se oli todella helppoa
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Langattomasti menisi jos vain saisin Buffalon WHR-HP-G54 ja Wiin kommunikoimaan keskenään.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

nothing sanoi:
Langattomasti menisi jos vain saisin Buffalon WHR-HP-G54 ja Wiin kommunikoimaan keskenään.

Itellänikin oli sama ongelma WHR-G54S:sän kanssa.
Wii ei tue AOSS:sia ainakaan vielä, mutta AES-salauksella ja Channel 11:sta pitäisi toimia ilman onkelmia
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Vallankumoaja sanoi:
Itellänikin oli sama ongelma WHR-G54S:sän kanssa.
Wii ei tue AOSS:sia ainakaan vielä, mutta AES-salauksella ja Channel 11:sta pitäisi toimia ilman onkelmia

Poistin WEP salauksen ja SSID:n pistin näkyviin, niin heti heilahti Wii nettiin. Mutta eipä tuota tuollaiseksi voi jättää. AES ei ole hyvä kun kaikki langattomat laitteet eivät sitä minulla tue.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

nothing sanoi:
Poistin WEP salauksen ja SSID:n pistin näkyviin, niin heti heilahti Wii nettiin. Mutta eipä tuota tuollaiseksi voi jättää. AES ei ole hyvä kun kaikki langattomat laitteet eivät sitä minulla tue.

Eikö Wii toimi WEPin kanssa? DS taas ei tue muuta kuin WEP salausta... itse ainakin olen haaveillut Wii laittamisesta langattomasti WEPillä nettiin.:confused:
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Joo, WEPillä se toimii. WPA ei toimi, Wii ei anna valita WPA-salattua vaihtoehtoa. Tällä todennäköisesti yritetään pitää huolta siitä, että sekä DS että Wii toimivat samalla purkilla: Wii toimii, DS toimii.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

pijokela sanoi:
Eikö Wii toimi WEPin kanssa? DS taas ei tue muuta kuin WEP salausta... itse ainakin olen haaveillut Wii laittamisesta langattomasti WEPillä nettiin.:confused:

Kyllä sen pitäisi tukea. En tiedä mikä mättää.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

nothing: Suosittelen lisäämään Wii:n MAC-osoitteen reitittimen asetuksiin. Reititin kanavalle 1 tai 11.

Pitäisi toimia.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

Angle sanoi:
nothing: Suosittelen lisäämään Wii:n MAC-osoitteen reitittimen asetuksiin. Reititin kanavalle 1 tai 11.

Pitäisi toimia.

Molemmat tehty. Salauksen kanssa ei vaan suostu toimimaan.
 
Vastaus: Wii nettiin langalla, ilman vai ei ollenkaan?

No niin itse itselleni apua tarjoten. Eli homma hoitui muuttamalla WEP avain heksamuotoon. Ei jostain syystä pitänyt tavallisesta avaimesta.
 
Ylös Bottom