Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Wii-pelit edullisemmin ulkomailta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiipu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Wii-pelit edullisemmin ulkomailta?

^ Jaa en osaa tuosta sanoa. Ei ainakaan kun tilasin pari classic-ohjainta yhteishintaan postikuluineen 30 (ChoisesUK:lta) niin mitään tullihässäkkää tullut. Nyt kun katsoin tilitietojani niin tosta ghost squadista postikuluineen on otettu n.30, ja house of the dead tulee sitten jäljestä ilman lisäkuluja eli yhteishintaa 60 about. Nämä siis the hutista.

Kai se Britannian EU jäsenyys vaikuttaa sit noihin tulleihin? Ö_ö

EU-maista kun tilaa, niin ei tule tulleja. Play.com sitten taas on Jerseyn saarilla päin, mikä tarkoittaa tavallaan, että lisämaksuja tulee ja ei tule. Joka tapauksessa se raja Play.comissa on n. 45 euroa, minkä jälkeen sitten lisämaksuja tulee (olen esim. joutunut noutamaan Seinfeld-boksin tullista play.comista tilattuna, ja hintaa kyseiselle boksille tuli hitusen yli tuon rajan). Joskus nuo paketit tulevat vaan läpi lisämaksuitta vaikka niihin olisi aihetta, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan dvd:t (ja tätä kautta varmaan pelitkin) tuppaavat jäämään erittäin herkästi tulliin.

Harmittavaa sinänsä, että se raja on juuri 45 euroa, koska esim. Twilight Princess maksaa Play.comissa juuri aavistuksen sen yli (toki punnissa se taitaa olla tuon rajan alle, mutta eihän sieltä punnissa voi tilata).

Itse olen ostanut Wii-pelini ihan kotimaasta, koska ei ulkomailta (ainakaan ilman freeloadaria) näytä merkittävästi halvemmalla saavan. Tietenkin on Wii-pelejä, jotka ovat alle tuon 45 euron rajan (vaikkapa nyt House of the Dead 2&3), ja niitä voi sitten tilailla. Mutta jos lähtee sitten vaikka Choices UK:sta tilaamaan jotain Twilight Princessiä, niin postikulujen tullessa päälle hinta on liki sama kuin Suomen halvimmat hinnat (eli siinä 50-55 euron välillä).

Itse sain 70 arvoisen paketin (SMG + RE4) ChoicesUk:lta kotiin ilman mitään tullihässäköistä, niin kait nuo lähettää sitten ihan briteistä...

EU-maista kun tilaa, niin ei tule tulleja. Play.com sitten taas on Jerseyn saarilla päin, mikä tarkoittaa tavallaan, että lisämaksuja tulee ja ei tule. Joka tapauksessa se raja Play.comissa on n. 45 euroa, minkä jälkeen sitten lisämaksuja tulee (olen esim. joutunut noutamaan Seinfeld-boksin tullista play.comista tilattuna, ja hintaa kyseiselle boksille tuli hitusen yli tuon rajan). Joskus nuo paketit tulevat vaan läpi lisämaksuitta vaikka niihin olisi aihetta, mutta ainakin oman kokemuksen mukaan dvd:t (ja tätä kautta varmaan pelitkin) tuppaavat jäämään erittäin herkästi tulliin.

Harmittavaa sinänsä, että se raja on juuri 45 euroa, koska esim. Twilight Princess maksaa Play.comissa juuri aavistuksen sen yli (toki punnissa se taitaa olla tuon rajan alle, mutta eihän sieltä punnissa voi tilata).

Itse olen ostanut Wii-pelini ihan kotimaasta, koska ei ulkomailta (ainakaan ilman freeloadaria) näytä merkittävästi halvemmalla saavan. Tietenkin on Wii-pelejä, jotka ovat alle tuon 45 euron rajan (vaikkapa nyt House of the Dead 2&3), ja niitä voi sitten tilailla. Mutta jos lähtee sitten vaikka Choices UK:sta tilaamaan jotain Twilight Princessiä, niin postikulujen tullessa päälle hinta on liki sama kuin Suomen halvimmat hinnat (eli siinä 50-55 euron välillä).

Kiitoksia näistä tiedoista. TheHut kuulostaisi ainakin hyvältä sillä käsittääkseni sieltä ei voi tulla tulleja eikä ole myöskään postikuluja ja hinnat ovat vielä kaikenlisäksi ainoastaan puntina jolloin ostokset ovat vieläkin halvempia. Taidan laittaa PES:sin sittenkin tuolta tilaukseen.

TheHut kuulostaisi ainakin hyvältä sillä käsittääkseni sieltä ei voi tulla tulleja

Tullivaaraa ei tosiaan ole, mutta The Hut toimittaa osan valikoimastaan Kanaalin saarilta (eli EU:n veroalueen ulkopuolelta), joten yli 45 euron tuotteista saattaa joutua maksamaan arvonlisäveron (tyypillisesti 22% ostoksen hinnasta).

Toisaalta Hut lähettää tavaran yksittäin, joten tilauksen kokonaissumma voi huoletta ylittää alv-rajan, kunhan yksittäinen tuote ei ole tuota hintarajaa kalliimpi.

(Tästä aiheesta löytyy runsaasti tietoa muista ketjuista, joten mahdollisiin lisäkysymyksiin löytänee vastauksen hakutoimintoa käyttämällä.)

Ajattelin tilata TheHutista Pro Evolution Soccerin joka maksaa 29,93 puntaa, mutta en tiedä meneekö tuo tullirajan yli vai ei. Playn mukaan hinta olisi euroissa n 46 ja BlahDVD:n mukaan 40. En löytänyt mistään tarkkaa kurssia niin olisi ennen tilaamista hyvä saada selvyys tähän ettei vaan jää mihinkään tulliin kiinni.

E: oho tuli väärään ketjuun, mutta kai tämä nyt täälläkin voi olla.

Jos haluaa olla ihan varma, niin tsekkaa tullin käyttämät kurssit: http://www.tulli.fi/fi/01_Ajankohtaista/04_Valuutan_muuntokurssit372/index.jsp

Ne päivittyvät kuukausittain, joten niissä voi olla pientä eroa xe.comin ja muihin kursseihin.

Joo kiitoksia linkeistä. Ei ole kyllä käsittääksen tuotteella joka maksaa 29.99 puntaa niin mitään vaaraa jäädä tulliin sehän vastaa vain n.38 taitaa Play käyttää ihan omia kurssejaan.

Joo kiitoksia linkeistä. Ei ole kyllä käsittääksen tuotteella joka maksaa 29.99 puntaa niin mitään vaaraa jäädä tulliin sehän vastaa vain n.38 taitaa Play käyttää ihan omia kurssejaan.

Play tosiaan käyttää omia kusetuskurssejaan. Muutenkin kannattaa aina välttää kauppojen kurssimuunnoksia. Niissä taitaa tulla vähän takkiin aina. Xe.comin kurssit ovat oikeita, ja aika lähellä sitä miten pankki/luottokorttifirma lopulta valuutan muuttaa ja sitten laskuttaa.

Ei onnistunut tilaus TheHuntista kun koitin Visa Electronilla maksaa joten tein tilauksen sitten Blahista joka onnistui mainiosti. Mikähän siinä oli kun ei huntti hyväksynyt visa electronia.

Minkä pankin electrooni? Ainakin minun Nordea piti kytkeä nettipankista johonkin sellaiseen palveluun :)

Tänään oli lähtenyt jo House of the Dead sitten tulemaan vaikka julkaisupäivä 28.3.

Minkä pankin electrooni? Ainakin minun Nordea piti kytkeä nettipankista johonkin sellaiseen palveluun :)

Tänään oli lähtenyt jo House of the Dead sitten tulemaan vaikka julkaisupäivä 28.3.

Nordea kanssa joo. Kummallista vaan, että Blah antoi tehdä tilauksen.

Nuo menee joskus vähän hämärästi. Esim. ChoicesUK:sta kun joskus osti niin ei hyväksynyt Nordean electronia kun valitsi vetovalikosta Visa Electronin, mutta kun kokeili ihan vaan Visa-vaihtoehdolla niin meni läpi, vaikka kortti olikin se Electron.. Useimmissa mestoissa kuitenkin hyväksyy Electronin suoraan.

Play.com ja TheHut ovat molemmat eurooppalaisia nettikauppoja, eli pelit siis toimivat millä tahansa euroopasta ostetulla PAL-Wiillä. Aasiasta ja Jenkeistä ostetut pelit (esim. Play-Asia, Videogamesplus) EIVÄT toimi suomalaisella Wiillä ellei sitten hanki joku aika sitten julkaistua Freeloaderia.

Aiemmin tässä ketjussa kommentoin Play.comin ikävästi juuri sen tullirajan ylittävää hintaa Twilight Princessille, ja nytpä pitääkin päivittää asiaa sen verran, että kyseinen putiikki on alentanut TP:n hintaa hitusen alle 42 euron. Itse ainakin tulen sen tuolta tilaamaan.

Jos tilaa vaikkapa Play.com:sta, niin ei kai niiden pelaamiseen mitään FreeLoaderia tarvitse?

Ylös Bottom