Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX 360 & tavallinen-tv Sony 32" 100hz

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thehhk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: XBOX 360 & tavallinen-tv Sony 32" 100hz

On järkeä, pitäisi toimia ihan nätisti - ainakin jos monttu venyy 1280 * 720 -tarkkuuteen, joka on XO:n natiiviresoluutio.

Näyttöhän on jo todella vanha, 7v? En tiedä itseasiassa refresh ratesta mutta eipä sillä kai väliä?

Morred sanoi:
Näyttöhän on jo todella vanha, 7v? En tiedä itseasiassa refresh ratesta mutta eipä sillä kai väliä?
Tietääkseni voit ottaa huoleti lähes minkä tahansa monitorin ilman vaaraa siitä, että refresh-rate olisi liian pieni.

Vielä tästä minun ongelmastani, eli juuri tarkistin näyttö pääsee 1280*1024 Mutta tuohan ei ollut natiiviresoluutio Xympyrällä ja seuraava aste alaspäin oli 1024*768, elikkäs jos ostan VGA-AV letkun, tuleekos se saamaan kuvaan oikean määrän resoja vai jääköö kuvan ympärille mustia reunoja tjsp yms?

Tattis

Nyt on tullut testattua kuvaa Advanced Scart -kaapelilla ja olen enemmän kuin tyytyväinen. Grafiikka on erinomainen. En vaihda tätä töllöä ainakaan 5 vuoteen. Kyllä Sony kestää! :)

Töllön ja boxin välinen matka on ~2m.

Mun tämän hetken pc: A64 3000+ @ 2007mhz, 1gb ddr 400 @ 444, GF 6800 GT @ Ultra pyörittää pelejä vieläkin ihan hyvin ja oon enemmän pc-pelaaja, mutta pitää tässä ostaa kuitenkin boxiin myös joskus joitain pelejä. :)

Itellä oli myös Sonyn WS töllö, mutta HD resot kiihottivat sen verran, että kipasin hakemaan 16:9 LCD töllön. Minkä tumman sävyissä häviää, sen tarkkuudessa voittaa. Jo boksin käynnistyessä 720p tilassa suu levisi hymyyn, on se ero ihan holtiton. Suurin ero pelatessa on se, että esim. PGR3:ssa näkee paremmin mihin tie kääntyy. Kaikki on tarkempaa, mutta nyt tulee esiin myös sahalaidat ja reunanpehmennyksen puute. Tekstuurien välit paistavat välillä valkoisina viivoina silmään, mutta kokonaisuutena en takaisin vaihtais.

ps. M: Sony 32" KV-3286FQE :)

Ronkka sanoi:
Itellä oli myös Sonyn WS töllö, mutta HD resot kiihottivat sen verran, että kipasin hakemaan 16:9 LCD töllön.

Minkäs merkin/mallin kipasit hakemassa? Itse kipasin hakemassa "hinnatalkaen" mallin eli Video Sevenin. Parannusta tuli juuri tuossa mainitsemassasi näkyvyydestä minne pitää ajella mutta ajoittain tulee siltikin pamauteltua yllättäviin seiniin mitä ei huomaa ajoissa.

Ronkka sanoi:
Itiksen Hirvoxilta LG RZ-37LZ55, 1740 :o

Tästä kokemukset kiinnostaisi? Tosin kattelin tuosta mallia 32".
Sehän on selvä, että pelikäytössä se on huippu, mutta kuinka digiboxi ja DVD-soitin puolella hommat, lähinnä kuvanlaatu toimii?

En oikein ymmärrä miksi ihmiset ostavat ökykalliita telkkareita pelkästään Xboxin vuoksi, kun kerran virallinen vga-kaapelikin on olemassa. Tätä viestiäkin suurin osa katselee tavallisella putkimonitorilla tai lcd-näytöllä joihin voisi vallan mainiosti xbox 360:n liittää.

Juu itse pelaan Philipsin 21" kuvaputkella ja pelit näyttävät kuitenkin uskomattomilta. Ehkä en ole vain tarpeeksi kriittinen mutta mielestäni pelit näyttävät tarpeeksi hyviltä tavallisellakin telkulla.

Ostakaa ihmeessä! Mitä useampi ostaa niin sitä halvemmalla minä sitten omani saan joskus 1,5 vuoden kuluttua :)

Jimi sanoi:
En oikein ymmärrä miksi ihmiset ostavat ökykalliita telkkareita pelkästään Xboxin vuoksi..
Tuskin kovin moni ostaa pelkästään uuden xboksin takia, itte ainakaan. Suurin
syy itellä on, että joskus yli kymmenen vuotta sitten, lukion aikana hankittu 21
mono telvisio on käynyt jo auttamatta vanhaksi, ja nyt on jo ehkä varaa satsata
vähän parempaan telvisioon..

Noinikkään ja silleen! Kiitoksia kovasti vastauksistanne ja ennenkaikkea siitä, että vaivaiduitte ne tänne kirjuuttelemaan.
Nyt on jo huomattavasti helpompi tehdä valinta tv.n suhteen. En ostakkaan LCD tv:tä vaan lykkään XO:n kiinni tähän monitoriin, jota en esim. sohvalta näe ja pelaaminen hankaloituu kaikinpuolin, mutta eikai sillä mitään väliä, pannan vga:ta peliin ja avot sanon minä.

ps. pelaan tällä hetkellä Sonyn 28" laajakuvatv:llä (RGB) ja onhan kuvanlaatu hyvä, mutta jos aletaan odottamaan, että hinnat tippuu ja laatu paranee (näin ajattelin itsekin aikaisemmin), niin siinä vaiheessa taitaa olla uusi konsomalli jo markkinoilla.

Niin, kyllä mäkin olen HD-resoluution kannalla. Itse olen saitana ja köyhänä miehenä päätynyt siihen ratkaisuun, että mulla on olohuoneen pöydällä 17" littunäyttö ja siinä xbox360 kiinni. Nyt näen sohvalta hdtv-pelit ja vaikka telkkarinkin samaan aikaan. Littunäyttö on helppo nostaa pöydän alle tarvittaessa.

Monitorin kuva-ala on suhteessa telkkariakin isompi, koska se on niin lähellä katselupaikkaa. Ainoa huono puoli tässä järjestelyssä on tietysti se, että piuhaviidakko leviää nyt television takaa jo olohuoneen pöydälle asti. Onneksi sentään ohjain on langaton :)

Toinen ongelma on se, ettei vanhat xboxin pelit näy 1280x1024 resoluutiolla oikein. Kuva ainakin halo 2:ssa venyy koko ruudun kokoiseksi (anamophiseksi), vaikka sen tulisi olla letterboksattu 720p. Onneksi natiivit X360-pelit (tai siis ainakin demot) toimii oikein lukuunottamatta Need for Speediä, joka antaa tökerösti vain 480p-kuvaa tälle resoluutiolle.

-mic- sanoi:
Tuskin kovin moni ostaa pelkästään uuden xboksin takia, itte ainakaan. Suurin
syy itellä on, että joskus yli kymmenen vuotta sitten, lukion aikana hankittu 21
mono telvisio on käynyt jo auttamatta vanhaksi, ja nyt on jo ehkä varaa satsata
vähän parempaan telvisioon..

Onhan se noinkin mutta veikkaan että menee vähintään 5 vuotta ennenkuin Suomessa aletaan lähettää yleisessä verkossa HD-kuvaa ja joutuu ostamaan HD-boksin nykyisiin HD-ready laitteisiin. Itse ainakin odottelisin tällä hetkellä että uusi tekniikka vakiintuu, tai sitten ostaisin kuvaputkitöllön, koska nyt niitä alkaa saada halvalla.

Jimi sanoi:
Onhan se noinkin mutta veikkaan että menee vähintään 5 vuotta ennenkuin Suomessa aletaan lähettää yleisessä verkossa HD-kuvaa ja joutuu ostamaan HD-boksin nykyisiin HD-ready laitteisiin. Itse ainakin odottelisin tällä hetkellä että uusi tekniikka vakiintuu, tai sitten ostaisin kuvaputkitöllön, koska nyt niitä alkaa saada halvalla.
Telvisiosota :rolleyes:. Itte elän tässä nykyhetkessä, en tulevaisuudessa. Jos jää venailemaan,
että joku tekniikka halpenee/yleistyy, ni sitte onki jo joku uus tekniikka kiikarissa. Entäs
sitten?

Ja kyllähän tun XO tukee tuota HD:tä, sekä tulevat HD ja BluRay DVD:t. Sen ymmärrän,
että valtakunnanverkossa HD matskua aletaan lähettää vasta hamassa tulevassa.
Maksullisilla kanavilla kenties jo aiemminkin.. Putkitelkkaria en halua ostaa, vaikka sen
halvemmalla saisikin. Se ei sovi asuntooni, enkä omista trukkia sen liikuttelemiseen :p

Yks juttu minkä olen todennut on, että ne joilla HD LCD tms. telvisiota ei ole, julistavat
suurinpaan ääneen omaa kantaansa, joka on tuntuu olevan ainoa ja oikea: tekniikka
epäkypsää, kallis hinta, ei sisältöä, ei hyötyä...
Tälläisten telkkujen omistajat puolestaan ovat ilmeisesti suurelta osin tyytyväisiä
hankintaansa, koska eivät ainakaa kovaäänisesti valita asiasta :D

Ylös Bottom