Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

XBOX ja anti-aliasing

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikkois
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mikkois

New Member
Olen miettinyt että kun xboxin grafiikkapiiri käyttää quincunx anti-aliasingia kuten uusimmat näytönohjaimet jonka pitäisi viedä vain kolmas osa siitä tehomäärästä minkä vanhemmat anti-aliasing -menetelmät, niin miksi ominaisuutta hyödyntäviä pelejä ei ole vielä tehty? vai onko kenties työn alla? anti-aliasing ainakin parantaisi pelien ulkonäköä erittäin paljon ja koneen tehoista se ainakaan ei pitäisi olla kiinni... mitä mieltä asiantuntijat on asiasta?
 
No nuo ensimmäisen sukupolven pelit on hyvin pitkälle tehty Alpha Dev Kitillä sillä MS sai lopullisen dev kitin niin myöhään valmiiksi ja siksi ilmeisesti tuota AA:ta ei ole käytetty. (Alpha Dev Kitissä oli joku GF2 yms. kun lopullisessa on Xbox rauta 128MB:llä rammia.) Ja vaikka Xbox rauta on PC-rautaa niin sitä käytetään ensimmäistä kertaa sillä tavalla kun sitä nyt käytetään ja siinä on uutta tekniikkaa mukana joten vaatii sekin reeniä joten on turha luulla ettei Xboxin pelit tulisi enään kehittymään myös graafisesti.
 
MITÄ, eikö aa ole käytössä, ei P"%#% sen pitäis olla kiinni mistään ohjelmointi kitistä koska se on raudalla - ELI on tai off - minkä helvetin takia tuollaisen selvittämiseenkin pitää ostaa konsoli eikä saa ennemmin selville. EIKÖ niissä missään ole FSAAta käytetty, AINAKIN kaikki pelikuvat sisältävät. LIEVÄÄ KUSETUSTA ellei ole sitä mitä STILLEISSÄ.

PS. toki muuten sitten 640x480 resoluution pudotus TV-resoluutioon vaikuttaa siltä helposti ettei FSAAta ole vaikka olisikin.

Kertokaahan nyte siis onko vai ei, tietää ainakin mitä odottaa.
 
Minä olen lukenut jostain, että pelien kehittäjät eivät halunnet käyttää antialiasta, koska he eivät ollet tyytyväisiä kuvan laatuun. Kuvasta tuli kuulema liian sumea. Antialiasoitua kuvaa saisi terävämmäksi nostamalla pelin sisäistä resoluutiota, mutta se taas veisi enemmän tehoja.

Minun mielestä antialiaksen tarkein tehtävä on tekstuurien välkkymisen vähentäminen eikä sahalaitojen vähentäminen. Näkemäni Xbox pelit yllättivät ainakin minut sillä että ne eivät välky kovinkaan paljon vaikka AA ei ole käytössä.


JenkiX: PS. toki muuten sitten 640x480 resoluution pudotus TV-resoluutioon vaikuttaa siltä helposti ettei FSAAta ole vaikka olisikin.

Mitä tarkoitat pudotuksella TV resoluutioon? PAL peleissä käytetään 640x512 resoluutiota.
 
ajattelin koneen pystyvän .. jopa vga tason kuvaan mutta ei #%"¤% kuinkas %"¤%" onko missään pelissä FSAA päällä, ei voi #"%"#% olla niin ettei olisi kaikki stillithän netissäkin sisätää FSAAn.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan jenkiX
MITÄ, eikö aa ole käytössä, ei P"%#% sen pitäis olla kiinni mistään ohjelmointi kitistä koska se on raudalla - ELI on tai off - minkä helvetin takia tuollaisen selvittämiseenkin pitää ostaa konsoli eikä saa ennemmin selville. EIKÖ niissä missään ole FSAAta käytetty, AINAKIN kaikki pelikuvat sisältävät. LIEVÄÄ KUSETUSTA ellei ole sitä mitä STILLEISSÄ.

Huoh... älä nyt ota sitä noin raskaasti. Dev kitistä se juuri on kiinni. Tuskin homma hoitii ihan niinkään että kirjoitetaan vain alkuun FSAA = 1 yms... Luulisin että muukin osa koodista pitää optimoida paremmin lopulliselle raudalle sillä vaikka siihen AA:n on rauta tuki, ei se tarkoita sitä ettei se söisi yhtään tehoja.
 
geforce3 ei syönyt tehoja QFSAAlla 640x480 paljoa mitään, joten ei voi olla tehoista kiinni, kuin erittäin kehnosti ohjelmoidulla softalla. ja kyllä olet aika likellä väitteessäsi homma hoituu melkein FSAA = 1, eli ei ole hankalaa lisätä, aivan eriasia on lisätä sellaiselle raudalle missä on softapohjainen FSAA. laadullisesti ei ole edes QFSAA niin huonoa ettei sitä voisi käyttää laadullisista syistä.

kertokaapa onko pikselimömmöä sitten odotettavissa vaikkei fsaata käytetä, eli mikäli huomaa fsaan puutteen niin onko kuvanlaatu samaa tasoa kuin ps2, jos unohdetaan grafiikan parempi taso.
 
Ylös Bottom