Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Clansman
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Clansman

New Member
Ja ennen kuin kukaan avautuu.. niin..kyllä.. olen lukenut edellisiä aihetta käsitteleviä viestiketjuja alkaen vuodelta 2003, mutta jos joku nyt ei millään pysty pidättelemään intoaan niin potkikaa potkittua.

Eli asiaan..

Aikojen alussa kokeilin 2kk live lappusta Nordean Visa Electronilla (verified by Visa verkkomaksu käytössä), ei onnea.
Noh, tästä toivuttuani tuli hommattua Nordean Mastercard ja Starter Kit, mutta kuinkas kävikään.. sama juttu "..cannot authorisize...please enter another credit card".. Mikäs tässä nyt mättää kun aikaisemmissa ketjuissa on saanut kuvan että kaikki Mastercardit ovat käyneet. ( Ja kyllä, rahaa tilillä on ja luotto-ominaisuuskin ) Nimikin on koitettu laittaa monessa eri muodossa. Onko vikani syy yksiselitteisesti Nordea?
Pitäisikö tässä nyt toistaa kyseisessä konttorissa kohtaus elokuvasta "Falling Down" ja kysäistä "What´s wrong with the picture?"
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Minulla toimii Nordean Mastercard ongelmitta, jos olet varma, että olet syöttänyt kaikki tiedot oikein, niin kannattaa soittaa sinne Xbox tukipuhelimeen, jos englanniksi puhuminen ei pelota.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Dr Evil sanoi:
Minulla toimii Nordean Mastercard ongelmitta, jos olet varma, että olet syöttänyt kaikki tiedot oikein, niin kannattaa soittaa sinne Xbox tukipuhelimeen, jos englanniksi puhuminen ei pelota.

Noh hyvä tietää että jollakulla toimii samainen kortti. Kyllä nuo tiedot on tullut tarkistettua ja koittettua syöttää moneen kertaan erimuodossa (ilman ääkkösiä, ensin sukunimi sitten etu & päinvastoin, myös toista nimee oon koittanu väliin, isot kirjaimet, pienet... jne...) eikä mikään tunnu auttavan. Kaippa sinnekin voisi soittaa, mutta en jaksa uskoa että siellä ongelmaa osaivat luurin välityksellä ratkaista..

niin himottaisi jo tuo Star Wars: Battlefront..
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Mulla oli kanssa vähän ongelmia Gamertagini kanssa, ja sieltä tukipuhelimesta sai asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Voisi kuvitella, että he ovat törmänneet vastaaviin ongelmiin aikaisemmin ja ainakin osaisivat neuvoa, mihin suuntaan lähteä.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Tuli tuossa soiteltua Nordean asiakaspalveluun:

Nordean Mastercardissa ei ole verkkomaksu toimintoa, eli toisin sanoen Nordean Mastercard on huonompi kortti kuin Visa Electron jossa tuo "verified by Visa" jo on (mutta siltikään Nordean kyseisellä kortilla ei Xbox Liveä pysty avaamaan). Muissa pankeissa ei samoja ongelmia.. yksilönvapauden rajoittamista sanon minä!
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

En luottaisi tuohon pätkänvertaa, kortti kun on Mastercard eikä mikään Nordean oma kortti, minulle sanottiin, että korttia ei saa käyttää netissä mutta se nyt on vähän samanlaista, kuin että pitäisi maksaa tv-lupamaksu :) . Kokeile ostaa jotain nettikaupasta tolla kortilla.


edit: vähän kielioppivirheiden korjausta
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

öääh.. eli tuossa just soittelin Xboxin asiakaspalveluun ja siellä päädyttiin tulokseen että jos Live ei pysty veloittamaan tilitä rahaa niin se on silloin pankista kiinni. Ja tuossa päivemmällä Nordean asiakaspalvelu muutti kantaansa että korttia voi "teknisesti" käyttää maksuun mutta sitä ei suositella.. Ja jos ei toimi niin vika on taas toisessa päässä.. että silleen

Noh, umpikuja.. se siitä Livestä sitten. Varoituksen sanana muille hommaa harkitseville. Asiakas on aina väärässä ja hänen on autettava itse itseään vaikka vika ei olisikaan omissa käsissä.

kaippa tuosta liven pahvilaakosta saa väsättyä vaikka halloween naamarin.. on jotain lohtua siitäkin..
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Clansman sanoi:
öääh.. eli tuossa just soittelin Xboxin asiakaspalveluun ja siellä päädyttiin tulokseen että jos Live ei pysty veloittamaan tilitä rahaa niin se on silloin pankista kiinni. Ja tuossa päivemmällä Nordean asiakaspalvelu muutti kantaansa että korttia voi "teknisesti" käyttää maksuun mutta sitä ei suositella.. Ja jos ei toimi niin vika on taas toisessa päässä.. että silleen

Noh, umpikuja.. se siitä Livestä sitten. Varoituksen sanana muille hommaa harkitseville. Asiakas on aina väärässä ja hänen on autettava itse itseään vaikka vika ei olisikaan omissa käsissä.

kaippa tuosta liven pahvilaakosta saa väsättyä vaikka halloween naamarin.. on jotain lohtua siitäkin..

paasis tosi helpolla kun hakis sampo visa electron
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

frozen9999 sanoi:
paasis tosi helpolla kun hakis sampo visa electron

Niin kaite, mutta on tullut luettua että eivät sitä helpolla myönnä jos ei tilille tulisi säännölisiä tuloja. Ja tuo kokonaan pankinvaihto rumba (tilit sun muut ilmoittelut vaihtuneesta tilinumerosta) innostaa yhtä paljon kuin konsolin vaihto toiseen nelikirjaimiseen valmistajaan.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Clansman sanoi:
Niin kaite, mutta on tullut luettua että eivät sitä helpolla myönnä jos ei tilille tulisi säännölisiä tuloja. Ja tuo kokonaan pankinvaihto rumba (tilit sun muut ilmoittelut vaihtuneesta tilinumerosta) innostaa yhtä paljon kuin konsolin vaihto toiseen nelikirjaimiseen valmistajaan.

Eipä ainakaan mulla mitään tuollaista ongelmaa ollut.
Kävelin konttoriin, sanoin että haluan avata tilin ja tilata Visa Electronin, näytin ajokorttia ja kerroin osoitetiedot. Nimi alle pariin paperiin, tilin tiedot mukaan, kortti kolahti postiluukusta jo seuraavalla viikolla.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Clansman sanoi:
Niin kaite, mutta on tullut luettua että eivät sitä helpolla myönnä jos ei tilille tulisi säännölisiä tuloja. Ja tuo kokonaan pankinvaihto rumba (tilit sun muut ilmoittelut vaihtuneesta tilinumerosta) innostaa yhtä paljon kuin konsolin vaihto toiseen nelikirjaimiseen valmistajaan.

Mitenkäs ihmeessä olet Nordeasta Mastercardin saanut ilman säännöllisiä tuloja? Ja Electron ei todellakaan vaadi mitään tuloja tilille; koko kortti perustuu siihen, että ostohetkellä tilin saldo tarkistetaan ja maksu veloitetaan välittömästi.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

puhveli sanoi:
Mitenkäs ihmeessä olet Nordeasta Mastercardin saanut ilman säännöllisiä tuloja? Ja Electron ei todellakaan vaadi mitään tuloja tilille; koko kortti perustuu siihen, että ostohetkellä tilin saldo tarkistetaan ja maksu veloitetaan välittömästi.

On hänellä varmaan tuloja, mutta ajatteli ettei siirrä tulojansa Sampoon vaan ne tulisi jatkossakin Nordean tilille. Aikaisemmin täällä oli juttua, että Sampo ei avaisi tiliä, jos siellä ei tulisi olemaan liikennettä.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Dr Evil sanoi:
On hänellä varmaan tuloja, mutta ajatteli ettei siirrä tulojansa Sampoon vaan ne tulisi jatkossakin Nordean tilille. Aikaisemmin täällä oli juttua, että Sampo ei avaisi tiliä, jos siellä ei tulisi olemaan liikennettä.

Aivan näin.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Joo kyllä tuossa on jotain vikaa.

Mastercard on yleinen kortti johon laitetaan kaikki ominaisuudet defaulttina ja asiakkaalta kyllä kysytään jollei niitä siihen haluta. Toiseksi Masteri käy luottokorttina aivan minne vain melkeimpä, ja myöskin sillä voi maksaa aivan missä vain.

Jos taas sulla ei toimi se kortti niin sitä ei olla aktivoitu tai pankki on sun vanhan kortin pitäny vahingossa voimassa ja tuhonnut tuon sun uuden masteris. Mulle kävi meinaan niin kun masteri ei toiminu ekaksi. Mutta mulla hoiti osuuspankki kyllä kätevästi tuon.

Eli siis mastercard toimii takuuvarmana liven kanssa, ite en muista, että miten se meni se numeroiden lätkiminen sinne, mutta muistappa sitten laittaa OIKEA numero kun se kysyy sitä tarkistusnumeroa. Se siis on kortin takana allekirjoituslapun 3 viimeistä numeroa.

Jos ei noilla tiedoilla toimi niin jotain on vikana. Mut sillei ole väliä minkä pankin se on koska se on yleinen luottokortti ja sen ottaminen yleensä perustellaan sillä että sitä käytetään ulkomailla yms. Paska homma jos riippuisi pankista tuollainen :)

Eli tiukka linja pankkiin, mutta kato ite ensin oletko tehnyt virheitä.

T: Scorp
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

ScorpioN sanoi:
Joo kyllä tuossa on jotain vikaa.

Mastercard on yleinen kortti johon laitetaan kaikki ominaisuudet defaulttina ja asiakkaalta kyllä kysytään jollei niitä siihen haluta. Toiseksi Masteri käy luottokorttina aivan minne vain melkeimpä, ja myöskin sillä voi maksaa aivan missä vain.

Jos taas sulla ei toimi se kortti niin sitä ei olla aktivoitu tai pankki on sun vanhan kortin pitäny vahingossa voimassa ja tuhonnut tuon sun uuden masteris. Mulle kävi meinaan niin kun masteri ei toiminu ekaksi. Mutta mulla hoiti osuuspankki kyllä kätevästi tuon.

Eli siis mastercard toimii takuuvarmana liven kanssa, ite en muista, että miten se meni se numeroiden lätkiminen sinne, mutta muistappa sitten laittaa OIKEA numero kun se kysyy sitä tarkistusnumeroa. Se siis on kortin takana allekirjoituslapun 3 viimeistä numeroa.

Jos ei noilla tiedoilla toimi niin jotain on vikana. Mut sillei ole väliä minkä pankin se on koska se on yleinen luottokortti ja sen ottaminen yleensä perustellaan sillä että sitä käytetään ulkomailla yms. Paska homma jos riippuisi pankista tuollainen :)

Eli tiukka linja pankkiin, mutta kato ite ensin oletko tehnyt virheitä.

T: Scorp


Kiitoksia neuvoista.

Tämä on ensimmäinen Mastercardini joten siinä tuskin voimassaolo ongelmia, ja pankin kanssa ollaan selvitetty ettei mitään estoja ole ja kaikki laskutusosoitteet ovat tarkalleen oikein siellä. Yllättäen Nordeasta on saanut tällä kertaa hyvääkin asiakaspalveluakin kun eräs virkailija sanoi että maksaminen Liveen pitäisi onnistua kun hänen tuttavillaankin oli onnistunut. Ja olen tosiaan täältä lueskellut että muilla on Mastercardit käyneet heittämällä, pankista riippumatta. Tosin kolmannella palvelukerralla tuli taas lause "Tässä kortissa ei ole vielä varmennustoimintoa kyseiseen palveluun, joten se ei onnistu". Mutta olen kanssa netistä nyt lueskellut ettei se tosiaan sitä estä, koska luottokunta myöntää kortin ja toiminnot ovat samat kaikille.

Lisäksi nyt olen koittanut rekisteröityä kaverini Nordean Mastercardilla ja sama homma. En pääse siis 4:llä eri kortilla jotka kuuluvat 3:lle eri henkilöille edes tuohon mainitsemaasi tarkistusnumero kohtaan, joka ilmeisesti tulisi jos kortti voitaisiin "valtuuttaa". Kun olen syöttänyt kortin / laskutusosoite tiedot niin tulee ilmoitus "credit card cannot be authorized, try different card".

Mieleeni totta kai tulee että vika voisi olla ennemminkin nyt Microsoftin päässä, mutta viime soitto tuotti vain tuloksen että he vakuuttivat ongelman olevan pankin päässä jos kerran korttia ei voi "valtuuttaa" rekisteröityessä. Olisi tämä nyt kiva jollain tapaa ratkaista..
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Yleinen Mastercard-kysymys: Mitä, jos korttia käyttää nettimaksuihin, vaikka Nordea ei sitä haluaisi. Jos tulee kusetus tai muu ongelmatilanne, onnistuuko reklamointi niin kuin pitäisi?
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Clansman sanoi:
Kiitoksia neuvoista.

Lisäksi nyt olen koittanut rekisteröityä kaverini Nordean Mastercardilla ja sama homma. En pääse siis 4:llä eri kortilla jotka kuuluvat 3:lle eri henkilöille edes tuohon mainitsemaasi tarkistusnumero kohtaan, joka ilmeisesti tulisi jos kortti voitaisiin "valtuuttaa". Kun olen syöttänyt kortin / laskutusosoite tiedot niin tulee ilmoitus "credit card cannot be authorized, try different card".

Tuota... vaikuttais nyt kyllä ennemminkin siltä, että sinä teet jotain väärin. Tai että nettiyhteydessä tms. jossain muussa olis vikaa kun kortissa. Kokeileppa viiä xboxin kaverilles ja pistää se siä verkkoon ja sit kokeilla uusiksi. Kyllä tuon pitäisi kaverinkin masterilla pelata ;)

T: Scorp
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

ScorpioN sanoi:
Tuota... vaikuttais nyt kyllä ennemminkin siltä, että sinä teet jotain väärin. Tai että nettiyhteydessä tms. jossain muussa olis vikaa kun kortissa. Kokeileppa viiä xboxin kaverilles ja pistää se siä verkkoon ja sit kokeilla uusiksi. Kyllä tuon pitäisi kaverinkin masterilla pelata ;)

T: Scorp

hmm juu oishan tuossakin ideaa. Tosin en usko että nettiyhteydessä on vikaa kun Xboxi uusimman version livestäkin lataili kovalevylle. Ja tuo XBconnecticin toimii hyvin.. Ja kyllä nuo tiedot on naputeltu moneen kertaan tarkasti ja erilailla koittaen.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

Dr Evil sanoi:
Aikaisemmin täällä oli juttua, että Sampo ei avaisi tiliä, jos siellä ei tulisi olemaan liikennettä.

Itse ainakin avasin Sampoon tilin vain electronin takia ja käytän tiliä ainoastaan, kun tilaan ulkomailta levyjä ym. Muistaakseni alle 26-vuotiaille käyttelytili oli ilmainen, mutta sitä vanhemmat joutuvat maksamaan tietyn kk-maksun jos rahaliikennettä ei ole tarpeeksi.

Ei ne sitä tiliä mitenkään tarkkaile, sanot vaan että haluat sen käyttelytiliksi, ei sinne pakko ole oikeasti mitään palkkaansa pistää. Eikä tilisopimuksessa lue, että tili voitaisiin sulkea vain sen takia, ettei siellä ole tarpeeksi rahaliikennettä.
 
Vastaus: Xbox live ei hyväksykkään Mastercardia?

phanatic sanoi:
Itse ainakin avasin Sampoon tilin vain electronin takia ja käytän tiliä ainoastaan, kun tilaan ulkomailta levyjä ym. Muistaakseni alle 26-vuotiaille käyttelytili oli ilmainen, mutta sitä vanhemmat joutuvat maksamaan tietyn kk-maksun jos rahaliikennettä ei ole tarpeeksi.

Ei ne sitä tiliä mitenkään tarkkaile, sanot vaan että haluat sen käyttelytiliksi, ei sinne pakko ole oikeasti mitään palkkaansa pistää. Eikä tilisopimuksessa lue, että tili voitaisiin sulkea vain sen takia, ettei siellä ole tarpeeksi rahaliikennettä.

Käsittääkseni se on maksullinen yli 26-vuotiaille joka tapauksessa.

Joo tuo toinen kohta oli ilmeisesti yksittäistapaus. Jollekin tyypille pankkineiti oli kieltäytynyt avaamasta tiliä, siitä oli täällä joskus juttua.
 
Ylös Bottom