Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox - secret room

Lootus

New Member
Koska en tiedä PS2finin, DCfinin ja Xboxfinin lukijoiden ristiin menosta niin laitetaan tännekkin =)

Tänään tuli siellä käytyä kun kaverin kanssa voitimme liput ja Xbox todisti melkein kaikissa, niin hyvissäkin kuin huonoissa ennakko odotuksissa luuloni vääriksi. Kohta siihen, mutta väliin
Bonus kysymys: Mikä ihme on kun ei voi kaikissa näissä "jokukonsoli"fin saittien bbsissä olla sama rekisteröinti, niin ettei tarvitsisi samaa asiaa toistaa jatkuvasti.

Noooh.. nyt itse asiaan.

Tilaisuus itse
Tilaisuuden alkua odotellessa jouduimme kaikki odottamaan rapukossa ja väkeäkin oli vielä siinä vaiheessa hyvin vähäisesti ja muutenkin meininki apea. Sisälle päästyämme meille tarjottiin vain parasta, tai no Hartwallin Jaffaa ja Tuplaa, mitkä minusta ovat omien tuoteluokkiensa parhaimman makuisia tuotteita. Toki myös pringlezzejä (ties miten lie kirjoitetaankaan) oli tarjolla. Tuoleina oli sellaisia säkkituoleja jotka olivat puolet peliajasta erittäin mukavia ja loput ajasta niissä tippui "läpi" ja istui käytännössä lattialla pussin ympäröidessä sinua, hauskaahan se oli kun siten joutunut kauempaa leikkimään =)


Laite + ohjain
Laitteen piti olla iso ja unohdinkin nostaa sitä, joten en tiedä voiko sen painolla murskata pikkulapsia, mutta ei se siellä jättitelevisioiden vieressä mitenkään hervottoman kokoiselta näyttänyt?

Ohjaimen piti myös olla iso ja epämukava, mutta kas kummaa, itse ohjaimen muotoilu sopi hyvin käteen melkin yhtä mainiosti kuin Cuben. Valittamista löytyy kahdesta asiasta, minulle yllätyksenä tuli se, että "L" ja "R"-triggerit olivat turhan jäykkiä, joten parin kolmen kisan jälkeen Gothamissa alkoi sen huomata jo sormissa, eikä se ollut lystiä, mutta vähemmän niitä käyttävissä peleissä ne olivat mukavat. Padin suurin heikkous ja koko konsolin suurin heikkous mielestäni, piti paikkansa = Jo ammoisina aikoina kun ensimmäisen kuvan näin Xboxin ohjaimesta, huomasin että diamond asettelu napeissa oli ryssitty TÄYSIN. Päänapeista vain kolme alinta oli käytettävissä, ja ylintä kun yritti painaa, luuli joko osuneensa siihen vaikka painoikin oikeasti jompaakumpaa vierekkäin olevista napeista sen alapuolella, tai sitten huitoi sen vierestä vaan. Toisin sanoen tämä ON Xboxin suurin kompastuskivi, huonosti asettellut napit jotka voivat tuhota enemmän nappeja käyttävät action-pelit? Valkoinen ja musta nappi olivat hyvin sormien ylettyvissä, koska ne eivät ikinä olleet mitään pika-action nappeja vaan "sivu"-toimintojen nappeja.


Oddworld: Munch Odyssee
Ensimäiseksi menin testaamaan Oddworlia kun se oli joskus vaikuttanut kiinnostavalta (ja kun se yks tyyppi juoksi sen Halon luokse =), mutta ei ihme että oli mielenkiinto loppunut, sillä IGN:n ja Gamespotin arvostelut menivät tasan tarkkaan oikeaan mitä niistä muistan. Ohjattavuus oli heikohko koska ukko meni ihan perusvauhtina kuin idänpikajuna ja se häiritsi meininkiä huomattavasti, muuten oli suhtkoht ok peli, toki puzzlet olivat vähän turhan irrallisen oloisia.

Amped
Tässä meni HERMOT. Aluksi olin tyytyväinen jos sain yhden tempun aikaan ja lopuksi sain jo jonkin verran enemmän aikaiseksi, mutta konrtollit eivät vakuuttaneet, kääntyminen etenkään ei ollut kovin luonnollisen tuntuista ja osasta ukkelin yrittämistä tempuista puuttui logiikka suhteessa padilla tekemiini painalluksiin/kuvioihin. Vähän turhan realistiseksi vedetty noin negatiivisessä mielessä jos minulta kysytään!

Project Gotham
Yksin emme edes tätä testanneet, koska siinä oli jo valmiiksi kaksinpeli päällä, joten siinä sitten 6-11 kertaa skabasimme toisiamme vastaan. Pelissä täyttyi myös jokaisen hyvän autopelin vaatimus, Morris Mini löytyi valikoimasta =) Tässä pelissä oli selvästi korjattu Metropolis Street Racerin ärsyttävä (/kusipäinen) ohjaustuntuma, tosin myönnettäköön että en ole MSR:ää testannut kuin vähän demolaitteessa. Mutta toisin kuin MSR, tämä peli oli siis ihan hauska ajaa, vaikkakin merkityksetön, noin GT3:seen verrattaessa, grafiikasta puuttui jotenkin sielu jos verrataan GT3:seen, mutta muuten se oli melkein yhtä hienoa, tekstuurit olivat ehkä vähän tarkempia, en tosin siitäkään ole 100% varma. Ainoa etu GT3:seen verratteassa oli Xboxin triggerit (jos ei pelannut liikaa) ja se, että (MSR:stä) parantuneen ohjaustuntuman ansiosta pelin Kudos systeemissä oli jotain ideaakin, jopa hauskaakin sellaista.

Halo
Xboxin suuri messias? Messias my ASS! Ohjaus taisi todellakin olla paras testaamistani konsoliräiskinnöistä (tätä ennen vain Goldeneyteä olen konsolilla testannut vaikka PC-puolella olenkin genren veteraani =), mutta ei se silti mikään näppis+hiiri kombon voittaja ole. Itse peliltä odotin suhtkoht paljon, mutta vaikka tämä menee "ihan kivana pelinä" niin eipä se minulta sukkia jalasta tiputtanut. Jeepin ohjaustavan on etenkin keksinyt joku nero ihminen, kyllä sillä pärjäsi jossei joutunut sellaiseen ikävään tiukkaan käytävään ajelemaan mihin puolet minun peliajasta suunnilleen tuhlautuikin =) Tekemistä riitti ihan kivasti, mutta edelleen pitää sama asenne kuin ennen testaustakin: "Ostan sitten PC:lle, jos sille joskus tulee", nyt vain en odota läheskään yhtä innokkaasti sitä. Toivotaan ettei PC-versio ole suora portti vaan, että siinä on yhtä taidokkaasti otettu kohde kone huomioon kuin Xbox versiossakin.

Yhteenveto
Tämä tilaisuus ei ainakaan minulle näyttänyt mitään syytä ostaa Xboxia, tosin sieltä puuttui DOA3:nen (ISO MOKA =), ja luonnollisesti Jet Set Radio joka onkin ainoa Xboxin peleistä joka minua kiinnostaa vähänkään enempää. Mutta tilaisuutena oli ihan kiva ja käymisen arvoinen.



Ja lopuksi tässä (liput voittaneen) kaverin mietteitä:

Kunhan sisään päästiin niin tilaisuus anto hyvän kuvan ihan ensivaikutelmasta loppuun asti, itse laite ja etenkin ohjain oli positiivinen yllätys, aikaa oli yllättävän sopivasti niin että kaikkia ehti testata riittävästi ja ne paikat kiers hyvin niin ettei kukaan pelannu yhtä peliä kokoaikaa. Pelit täytti odotukset, keskinkertasia, ajopeli oli yllättävän hubaa kaksinpelinä, mutta toisaalta, se koskee mitä tahansa ajopeliä jossa ohjaus on kohdallaan ja kuskit tasaväkisiä =)

EDIT: Unohtui kertoa, että latausajat olivat ihan kohtuullisia vaikkeivat sentään mitään Cuben luokkaa ja Amped kaatui kerran kaverin käsittelyssä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom