Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox vs. PC

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anakonda0010
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

anakonda0010

New Member
No boxihan on oikeastaan PC mut hintaeroo silti keertyy n. 7000 joten mitkäs on hyvät ja huonot puolet ???

Mä oon jo melkeest leirini päättänyt, mut kuiteski ;)

PC
+laajennettavuus
-ajurien kanssa sählääminen
-tilttiminen
-kaikki kellä on ollu tai on pc tietää VARMASTI kuinka monessa asiassa se voi kössähtää tai muuten mennä sekasin
+paljon pelejä

Xbox
+grafiikka kortti
-ei voi laajentaa
+halpa
+KONSOLI

Eli siis mielestäsi "Konsoli = PC" yhtälö toimii? Siis Xbox on konsoli jossa on PC:tä tuttujen rautavalmistajien rautaa sisällä (kuten GC:ssä ATI:n graffaprossu ja IBM:n PowerPC custom CPU).

Mikä sitten tekee PC:tä PC:n? Valmistajien nimet? (Mun kännykkäkin on nyt sitten kumppari tai auton rengas) Vai ne ominaisuudet mitä sillä koneella tehdään?

PC:n ominaisuudet:
Leffojen katselu, pelaaminen, töiden teko, surffailu, kuvan käsittely, laajennettavuus melkein loputtomiin yms yms... Rajana on oikeastaan vain mielikuvitus.

Konsolin ominaisuudet:
Pelaaminen(tietysti), jo jonkin aikaa mukana on ollut musa-CD:eitten kuuntelu, ja myös elokuvien katselu mahdollisuus on ollut jonkun aikaa mukana (Eikös sillä jollain CD-i:llä pystynyt katsomaan VCD-leffoja?, PS2:n myötä DVD-leffoja), suljettu järjestelmä. Eli konsoleihinkin on ominaisuuksia tullut mukaan, mutta varsin rajoittautuneita ne vielä ovat.

Kumpaako määritelmää Xbox paremmin vastaa? Mielestäni aika vahvasti menee tuon konsolin puoleen.

Eli ei tuotetta voi mielestäni määritellä johonkin ryhmään vain valmistajan nimen mukaan.

Kyllä mä oon ehdottomasti sitä mieltä et xbox ON konsoli !!!

Sillä mä en kuulu siihen sakkiin jotka arvostelevat tuotetta valmistajan tai merkin perusteella...valitettavasti monet kuuluvat !

Minusta konsoli on ihanteellinen pelaamiseen (päinvastoin kun PC), ei tarvitse kun työntää peli sisään ja aloittaa pelaaminen kun taas peeceellä täytyy sählätä vaikka kuinka kauan ja useimmiten homma vielä kusee...

Mua vaan huolestuttaa se kun kaikki muun OMISTAA PC;n ja mä vaan valmistelen itseäni ja lompakkoani boxiin !!!

OTTAKAA MUUTKIN KANTAA

Ps. Jos pc:llä haluaa pelata uusimpia pelejä sitä taytyy päivitellä +muuta pas### koko ajan

Itse en lähde luettelemaan, mitä hyvää/huonoa Xbox:issa ja PC:ssä on, sillä omasta mielestäni ne vain tukevat toisiaan pelaamisessa. En ikinä haluaisi pelata mitään strategia peliä tai lentosimulaattoria jne. konsolilla, mutten myöskään haluaisi pelata jotain beat 'em uppia, tasohyppelyä jne. PC:llä.
Jos minun pitäisi kuitenkin valita, että kumpi on parempi pelaamiseen, valitsisin samantien Xbox:in (tai jonkun muun konsolin), koska konsoleille tulee enemmän sellaisia pelejä joita haluan pelata.

P.S. Xbox ei ole PC!!!

Xbox EI OLE PC !!!!

Tietty hankintaan vaikuttaa paljonkin mitä pelejä tykkää itse pelata, ja koska itse pidän eniten auto ja mätkimis peleistä on ehdoton valintani XBOX !!!!

Kuulin vähän juttuu et boxille ois ratteja ja polkimiakin tulossa ???

Mitä se muuten tarkottaa ku edomessa sanottiin et boxissa on "muunneltu usb liitin", yritä nyt siitä sitten ottaa selvää !?!?!

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan anakonda0010
Mitä se muuten tarkottaa ku edomessa sanottiin et boxissa on "muunneltu usb liitin", yritä nyt siitä sitten ottaa selvää !?!?!

No sehän tarkoittaa tietenkin sitä, että käytössä on USB-liitin johon on tehty pieniä muutoksia, jottei siihen voi iskeä tavallisia USB-laitteita kiinni (näppikset/hiiret) vaan se vaatii Xboxia varten tehdyt laitteet.

hämmentävä kone joka tapauksessa...
-nettipeli (eli siis verkkokortti)
-kovalevy (jolle tallentuu automaattisesti jokainen taso)
-4 peliohjainpaikkaa
-käsittämättömän monta asiaa joita tällä koneella voidaan tehdä (ei pelkkä pelikone)
...miettikää sitä...
:)

Mo mitkä ne uskomattoman monta asiaa ovat ?? :confused:

Mitäs sanote jonjes ja code, jos joutuisitte valitsemaan boxin ja peeceen tai boxin ja ps2:n välillä minkä ostaisitte ?!?!?

Mä oon kyllä jo miltei varma et boxi on mun valintani !!!!!

Miten sillä voi muuten pelata LANissa jos saa kysyä ohjeita ??

Mitäs sanote jonjes ja code, jos joutuisitte valitsemaan boxin ja peeceen tai boxin ja ps2:n välillä minkä ostaisitte ?!?!?

Miten sillä voi muuten pelata LANissa jos saa kysyä ohjeita ??
ne uskomattoman monta muuta asiaa ovat tulevaisuutta...
eli...xboxhan on käytännössä sisuskaluiltaan kuin PC...
mikään ei estä tekemästä yhtä buutti cd:tä jolla sen voi käynnistää vaikka nettiliittymään tai asentamaan nykyisen käyttöjärjestelmän rinnalle toisen win-pohjaisen käyttöliittymän...
nämä siis ovat vain henk.koht.mielipiteitä...
mutta kaikki on todellakin mahdollista (mitä ei muista pelikonsoleista voi sanoa:)
mulla itselläni on vastaavanlainen pc kotona (paitsi muistia 512 ja vaan 32 meganen näytönohjain) ja adsl 512/256 liittymä joten tässä vaiheessa vaikka M$:n toimista ei tiedä niin tulevaisuus on mielestäni halvemman xboxin kannalla..
lanissa voi pelata vaikka heti kun hankkii hubin/kytkimen ja liittää muutaman xboxin siihen.
Internetissä pelaamiseen Microsoftilta ei tietääkseni ole tullut muuta kantaa kuin että nettipelaaminen alkaa jenkeissä kesällä 2002.
käytännössä pelejä pelataan jo nyt pc:n kautta käyttämällä olemassa olevaa internet-liittymää jenkeissä :)
ja uskoisin että varmasti eurooppaan tullessa asiat vielä selkiytyvät.

Siis mä todellakin olen vähän tyhmä kun en tollasii tajuu, munsta kaiken pitäis koneiden kaa toimii periaatteella "johto kiinni ja pelaamaan"-mut se onkin yks syy konsoliin (ei onnistunu nimittäin tällä IBM Aptivalla), mut MIKÄ ON HUBI !!!

Kertokaa pliis vähän tarkemmin ku mä en tajuu peeceistä melkein mitään, enkä oikeestaankaan halua tajuta !!!

:cool: Pelasin tänään viihdepysäkissä cubea ja jos se näytti NIIN hienolta ni miltä näyttää boxi ?!?!?! :D, ohjain vain ei sopinut täysin käteen ku mula on tälläset hehtokourat:(

Ja sit vielä miten noita quote: juttuja voi lisätä ?!?!

Jaa pitikö nyt valita siis yhdistelmien XBox+PC ja Xbox+PS2 väliltä? vai vain yks noista neljästä? vai oliko tossa kaksi valintaa, Xboxin ja PC:n sekä Xboxin ja PS2:sen välillä? :D

Jos yhdistelmä, tietty eka vaihtoehto. Jos vain yksi, sitten PC, koska sillä voin pelata ja tehdä myös töitä kotona...

Jos taas jälkimmäinen...niin 1) PC, 2) Xbox.

Tai jos siis tarkotit pelkästään pelaamista eikä muuta käyttöä, sitten tietysti aina XBox...

V*ttu kun meni vaikeeks. :p

täh :confused:

Mut mä olen kyllästynyt temppuileviin peeseihin, jos nyt katottais vaikka xbox vs ps2 vs cube vs pc ???

Menee viäl vaikeemmaks, minkäs ostaisitte ?!!?

täh :confused:

Mut mä olen kyllästynyt temppuileviin peeseihin, jos nyt katottais vaikka xbox vs ps2 vs cube vs pc ???

Menee viäl vaikeemmaks, minkäs ostaisitte ?!!?
pc n.8000 (tarpeeksi suuri näyttö)
xbox n.3000
ps2 n.2000
cube luulisin n.1500-
riippuu siitä mitä haluaa, jos pelaamisen lisäksi tarttee tekstin tai kuvankäsittelyyn tai jms. välinettä niin pc, muuten ehdottomasti (aiempiin kirjoitelmiini perustuen) xbox
pc:n miinuksena lisäksi jatkuva päivittäminen; uusimmat esim. vuoden päästä ilmestyvät pelit eivät toimi vättämättä kunnolla tänään ostetussa pc:ssä.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Olet oikeassa :D

Jos haluaa aktiivisesti pelata puuceellä sun täytyy olla miltei kokopäiväinen nörtti (eiks oo hieno sanonta, keksin ihan ite ;))
eli sun täytyy surffata koko päivä ja lukea mb jotta tietäisit mitä sinun täytyy ostaa HETI !!!

Mun...mut jotain sinne päin, myöntäkää :D
jaaha kun satut oleen siinä sopivasti niin hubi on se vempele mihin pc:t,xboxit yms laitteet kiinnitetään jotta ne ovat keskenään verkossa ja "näkevät" toisensa.:)

Ylös Bottom