Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xbox1, ulkoiselta pelaaminen

Xbox_s_jari

New Member
Levyasema ton konsoli (xbox one) jos tallennan pelin ulkoiselle levylle konsolilla missä on levyasema niin voinko pelata ko peliä ulkoiseltalevyltä toisella konsolilla missä ei ole levyasemaa? Tai onko jo saatavilla tuki ulkoiselle "dvd" asemalle.
 
Levyasema ton konsoli (xbox one) jos tallennan pelin ulkoiselle levylle konsolilla missä on levyasema niin voinko pelata ko peliä ulkoiseltalevyltä toisella konsolilla missä ei ole levyasemaa? Tai onko jo saatavilla tuki ulkoiselle "dvd" asemalle.
Jos kyseessä on puhtaasti digipeli, niin USB-levylle asennettuna se toimii myös levyasemattomasssa Xbox One SAD -mallissa kuten myös Xbox Series S:ssä. Jos kyseessä on levyltä asennettu peli, siinä tapauksessa ei onnistu, koska peli tarvitsee levyn konsolin kitusiin varmistaakseen, että siihen todella on käyttöoikeus.

Ulkoista levyasemaa Xboxeihin ei ole olemassa, joten Xbox One SAD:lla ja Xbox Series S:llä ei levypelejä voi pelata.
 
Eikös pelioikeus tallennu profiiliin? Olen ymmärtänyt että omaa peliä voi pelata toisella konsolilla omalla profiililla mikäli peli on toiseen konsoliin asennettu vaikkei se olis se itse ostettu peli?!
 
Eikös pelioikeus tallennu profiiliin? Olen ymmärtänyt että omaa peliä voi pelata toisella konsolilla omalla profiililla mikäli peli on toiseen konsoliin asennettu vaikkei se olis se itse ostettu peli?!

Tarvitset silti sen levyn käyttöoikeuden todentamiseen. Muutenhan sitä voisi viedä uudet pelit samantien divariin ja pelailla käytännössä ilmaiseksi.
 
Eli jos minulla on levyasemallinen konsoli täytyy levy olla aina koneessa jos sitä haluaa pelata?
Kyllä, jos omistat levyversion pelistä. Jos taas olet ostanut digitaalisen version pelistä, niin voit asentaa sen kuvailemallasi tavalla ulkoiselle kovalevylle ja pelata sitä millä tahansa Xboxilla, kunhan kirjaudut omalla tunnuksella kyseiselle konsolille.

Lyhyesti:
Levyversio pelistä = käyttöoikeus on levyllä, mikä vaatii että levy on konsolissa, kun peliä pelataan, vaikka se olisi asennettu.
Digitaalinen versio pelistä = käyttöoikeus on sidottu tunnukseesi. Vaatii siis kirjautumisen tunnuksellasi siihen konsoliin, jossa peliä pelaat.
 
Ylös Bottom