Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xboxin (tuuletin?) ääni

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OPA
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

OPA

New Member
Olen hankkimassa Sonyn DVD-soitinta, mutta kun toi hintaluokkakin on tota paria sataa euroa niin ajattelin, että miksipä ei hankkisi saman tien Xboxia kun sekin tuossa samaisessa hintaluokassa pyörii.

MUTTA onko Xboxista olemassa hiljaisempaa versiota koska ainakin kaverin Xbox pitää ihan mukavaa meteliä, tavalliseen DVD-soittimeen verrattuna. Kuitenkin leffat ovat se mikä minua enemmän kiinnostaa, niin ei viitsisi leffaa katsoessa kuunnella sitä valtaisaa hyrinää. Tuskinpa sitä kaappiinkaan viitsii työntää, tuulettimen irroittamisesta puhumattakaan. Prosessori ei todennäköisesti tykkää hyvää? Onko olemassa hiljaisempaa, kenties uudempaa versiota?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan OPA
Onko olemassa hiljaisempaa, kenties uudempaa versiota?

Tuo riippuu aivan siitä, että mikä versio kaverillasi on. Katso vaikka tämä sivu. 1.2:ssa xxxx on 5101, mutta ei taida olla täysin varmasti 1.2 tuolloinkaan.

Eli 1.0:ssa on yksi tuuletin enemmän kuin 1.1 ja 1.2:ssa. Itselläni on 1.1 ja 1.2, enkä niiden äänessä ole eroa huomannut. 1.0:aa en ole ikinä kuullut, joten siitä vanhan ja uusien erosta en tiedä kuinka paljon se on.
 
Minulla ei kuulu kyllä hurinaa, kun boxini sijaitsee television takana. Ja eikä hurina kuulu myöskään, kun käytän Yamahan kotiteatteri sarjaa joissa kaiuttimet tulevat pään taakse.
 
Re: Re: Xboxin (tuuletin?) ääni

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan vesa
Tuo riippuu aivan siitä, että mikä versio kaverillasi on.

Joo tosiaan. Eli kaverilla on 1.0 ja täytyy sanoa, että kyllä se aika kovaa meteliä pitää. Ei viitsisi rueta minkään kaapin taakse jemmaamaan :( Ja ei, ei kaverin konsoli rikki ole vaan aina se on sellaista ääntä pitänyt.
 
Tosiaan 1.0:ssa pitää jonkinlaista mekkalaa se grafiikkaprosessorin pikkuruinen tuuletin. Uudemmissa versiossa se on poistettu ja siili korvattu paremmalla. Näinollen konsoliin on jäänyt vain yksi tuuletin sinne takaosaan, joka imee ilman konsolin sisältä. Prosessorin päällä ei ole erillistä tuuletinta.

Itse omistan 1.0-version ja on toki myönnettävä, että ääni voisi olla hiljaisempi, mutta harvoin se todella häiritsee. Yleensä pelaan kuitenkin äänet suhteellisen kovalla, joten se hurina hukkuu muiden äänien alle. Ainoastaan yöllä pelatessa joskus tuntuu, että olisi aika mukava saada konsoli jonnekin kaappiin hyrräämään.

Pelkästään DVD-käyttöön erillinen DVD-soitin on ehdottomasti parempi. Xbox on kuitenkin PS2:n tavoin suunnattu pääasiassa pelaamiseen ja muut ominaisuudet eivät ole aivan parhaita mahdollisia verrattuna erillisiin laitteisiin.
 
joo...ilmeisesti toi on 1.0:n ongelma, koska ei tossa mun 1.1:stä ainakaan kuulu mitään tuulettimen räkimistä. jos äänet on niin hiljasella, että joku ääni korvaan kantautuu, niin se on mahdollinen dvd:n kierroksien vaihtelun hiljainen "kviik, kviik", mitä nyt taitaa kuulua kaikista dvd/cd asemista/soittimista...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan OPA
Olen hankkimassa Sonyn DVD-soitinta, mutta kun toi hintaluokkakin on tota paria sataa euroa niin ajattelin, että miksipä ei hankkisi saman tien Xboxia kun sekin tuossa samaisessa hintaluokassa pyörii.
Kyllä minua ainakin xboxin hurina häiritsee sen verran hiljaisissa kohdissa, että mieluummin katselen elokuvat erillisellä hiljaisella laitteella. Kaippa se on vähän tottumiskysymyskin.
Meille ostettiin eka dvd-laite ja vasta myöhemmin vihreä xbox.

Ongelmana meillä vaan alkaa olla scart-liitäntöjen lukumäärän vähäisyys.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Re: Re: Xboxin (tuuletin?) ääni

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan asdf
Ongelmana meillä vaan alkaa olla scart-liitäntöjen lukumäärä.


niitä lisä scart jutskia saa helposti lisää, osta vaan sellanen lisä "haaroitin" tai mikä lie se osa onkaan.
Niitä oon nähny esim Biltema:ssa ja ihan normaali kodin elektroniikka liikkeissä.
 
Re: Herkkähipi

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan bisnes_men
Jospa pistäisit siihen televisioonkin ääntä niin ei surina paljon kuulu!!!!!!!!

Ihme tyyppejä nämä, jotka PS2:n tai Xboxin äänekkyyttä kritisoidessa tulevat valittamaan että "pistä ääntä sterkkoihin!!11!" tms.
Elokuvissa on yleensä _hiljaisiakin_ kohtia, joissa ei auta, vaikka se bassokaapin tasonsäätö olisikin siellä idän suunnalla... Siksipä elokuvia katsellessa käytän DVD-soitinta, vaikka PS2:kin omistan.
 
Tuulettimen ääni kyllä häiritsee 1.0 Xboxissa mutta sitten vielä jotkut leffat saa koko boxin hurisemaan/tärisemään, siis jotkut tietyt DVD leffat... no minkäs teet, kyllä ne hyvin silti toimii.
 
mulle tuo on aika paljon tottumiskysymys. alussa oli vähän että kylläpä hurisee, mutta nyt ei tule edes mieleen ja ilolla katson elokuvatkin boksilla.

tosin rahatilanteen salliessa olen ajatellut mahdollista edullisen DVD soittimen hankkimista, koska onhan se kiistatta parempi ja monipuolisempi leffakone kuin xbox, jo eri formaattien tuen takia. tosin ps2 kuumottaisi myös, mutta eipä siitä sen enempää.
 
Ylös Bottom