HideoMiyamoto
Well-Known Member
Joo kyllä noi kaikki QoL parannukset ja easy mode tekee tästä aika rentoa pelattavaa. En olis varmaan muuten jaksanut hakata päätä seinään noiden sivutehtävien kanssa.
Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Itsekin olen tässä pelin edetessä miettinyt Casual vaikeustasoon siirtymistä. Oikeastaan ainoa ärsytyksen aihe mitä tässä Definite Editionissa on tullut vastaan, on grindaamisen tarve. Hahmojen level ei vaan kerry luontaisesti tarpeeksi nopeasti tarinan edetessä, mikä tarkoittaa sitä että vihollisista tulee todella hankalia tai vaihtoehtoisesti joudut grindaamaan helpompia vihuja ja sivutehtäviä. Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole hauskaa. Varsinkin kun sivutehtävät eivät ole ollenkaan niin mielenkiintoisia kuin pääjuoni.Tuo olikin se syy miksi nyt tästä kiinnostuin kun joku listasi gamefaqsissa miten casual vaikeustaso muuttaa peliä:
Doubles the damage you deal
Halves the damage you take
Doubles party gauge building
Negates 90% of spike damage and (IIRC) 50% of spike debuffs
Removes all penalties for fighting enemies 3+ levels above you
Sitten huomasin, että erikoisversion mukana tuleva soundtrack tulee ihan vinyylillä joten ostoon meni.
Ite pelasin viimeiset 10h kans Casuaalimodella, olisi muuten jäänyt kesken, koska taisteluita oli niin järjetön määrä. Ja lopussa vielä kimppuun laitettiin useammassa paikkaa 6-8 kpl samanlevelisiä vihua kuin pelaajakin. Hyvä peli kokonaisuudessaan, mutta pelin kirous tai nerokkuus on se, että vihut on jatkuvasti lähes samaa leveliä kuin pelaajakin, jolloin hyökkäävät kimppuun aina nähdessä. Nehän tuntui jättävän sut rauhaan siinä vaiheessa kun pääsit muutaman levelin niskan päälle. Tätä ongelmaa ei kyllä itsellä meinannut missään vaiheessa olla.Itsekin olen tässä pelin edetessä miettinyt Casual vaikeustasoon siirtymistä. Oikeastaan ainoa ärsytyksen aihe mitä tässä Definite Editionissa on tullut vastaan, on grindaamisen tarve. Hahmojen level ei vaan kerry luontaisesti tarpeeksi nopeasti tarinan edetessä, mikä tarkoittaa sitä että vihollisista tulee todella hankalia tai vaihtoehtoisesti joudut grindaamaan helpompia vihuja ja sivutehtäviä. Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole hauskaa. Varsinkin kun sivutehtävät eivät ole ollenkaan niin mielenkiintoisia kuin pääjuoni.
Lopputekstit rullaa ruudulla lvl 75 ja 38h
Miten tämä on mahdollista?
Mulla on nyt 38 tuntia kellossa, hahmot tasolla 59 ja chapter 13 menossa. Olen myös pelannut casualilla ihan alusta lähtien joten taistelutkin menee ihan hujauksessa ohi
Yleensä homma on just toisinpäin eli minä läpäisen pelit paljon nopeammin mitä muut.
Ihan mielenkiinnosta kysyttävä laitoitko väärään topiciin vai hyppäsitkö ykkösen pariin kesken kaiken?Itel vasta chapter 4 menossa loppupuolel kuitenkin kai? Päätin sit lähtee tekee hieman sivutehtäviä ja avata aiempien alueiden mappia, sinne sit unohuinki, löytyy luolastoa, joku mysteeriovi, joku puzzleluola ja yhtä sun toista. Kyl tässä saa ihan huolella seikkailla jos sille linljalle lähtee ja tämmönen peli tyyli sopii meikäläisel. Kuha välil muistaa painaa sitä kaasua ettei ihan jää jöllittelee, tai väliäkö sillä miten sitä pelaa kuha on haaskaa. Tää peli kun aukee nii koon puolesta ei tää kyl paljon elden ringille häviää, eikä noin niiku tutkimisenkaa puolesta vaikka ihan eri pelit ovatkin kyseessä. Pelitunteja on nyt takana jotain 40h, veikkaan et mun pelityylil menee helposti se 200+h.
Ihan mielenkiinnosta kysyttävä laitoitko väärään topiciin vai hyppäsitkö ykkösen pariin kesken kaiken?
Ömm, siis en laittanut ihan pelaan kolmosta miten nii, "confused"
tämähän on tosiaan xenoblade chroniclesin ketju ei kolmosen, sitä varmaan tarkoitti.