Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Xenoblade Chronicles

Joo kyllä noi kaikki QoL parannukset ja easy mode tekee tästä aika rentoa pelattavaa. En olis varmaan muuten jaksanut hakata päätä seinään noiden sivutehtävien kanssa.
 
Tuo olikin se syy miksi nyt tästä kiinnostuin kun joku listasi gamefaqsissa miten casual vaikeustaso muuttaa peliä:

Doubles the damage you deal
Halves the damage you take
Doubles party gauge building
Negates 90% of spike damage and (IIRC) 50% of spike debuffs
Removes all penalties for fighting enemies 3+ levels above you

Sitten huomasin, että erikoisversion mukana tuleva soundtrack tulee ihan vinyylillä joten ostoon meni.
Itsekin olen tässä pelin edetessä miettinyt Casual vaikeustasoon siirtymistä. Oikeastaan ainoa ärsytyksen aihe mitä tässä Definite Editionissa on tullut vastaan, on grindaamisen tarve. Hahmojen level ei vaan kerry luontaisesti tarpeeksi nopeasti tarinan edetessä, mikä tarkoittaa sitä että vihollisista tulee todella hankalia tai vaihtoehtoisesti joudut grindaamaan helpompia vihuja ja sivutehtäviä. Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole hauskaa. Varsinkin kun sivutehtävät eivät ole ollenkaan niin mielenkiintoisia kuin pääjuoni.

Toki tällainen grindailu on japanilaisille roolipeleille hyvin ominaista, mutta ei se silti tarkoita että se tekisi pelistä paremman. Pikemminkin päinvastoin. Muutenhan tämä on kyllä ollut erittäinkin hyvä.
 
Itsekin olen tässä pelin edetessä miettinyt Casual vaikeustasoon siirtymistä. Oikeastaan ainoa ärsytyksen aihe mitä tässä Definite Editionissa on tullut vastaan, on grindaamisen tarve. Hahmojen level ei vaan kerry luontaisesti tarpeeksi nopeasti tarinan edetessä, mikä tarkoittaa sitä että vihollisista tulee todella hankalia tai vaihtoehtoisesti joudut grindaamaan helpompia vihuja ja sivutehtäviä. Kumpikaan näistä vaihtoehdoista ei ole hauskaa. Varsinkin kun sivutehtävät eivät ole ollenkaan niin mielenkiintoisia kuin pääjuoni.
Ite pelasin viimeiset 10h kans Casuaalimodella, olisi muuten jäänyt kesken, koska taisteluita oli niin järjetön määrä. Ja lopussa vielä kimppuun laitettiin useammassa paikkaa 6-8 kpl samanlevelisiä vihua kuin pelaajakin. Hyvä peli kokonaisuudessaan, mutta pelin kirous tai nerokkuus on se, että vihut on jatkuvasti lähes samaa leveliä kuin pelaajakin, jolloin hyökkäävät kimppuun aina nähdessä. Nehän tuntui jättävän sut rauhaan siinä vaiheessa kun pääsit muutaman levelin niskan päälle. Tätä ongelmaa ei kyllä itsellä meinannut missään vaiheessa olla.

Niin ähky tuli tuosta pelistä, että lisäosa (n. 10h setti) on vieläkin pelaamatta. :D
 
Tuli nyt tuo lisäosakin pelattua lävitse, tein kaikki sivutehtävät ja pelastin 'minionit'. Aikaa taisi mennä n. 8h. Eipä kyllä ollut hääppönen lisäosa, tarina oli kauniisti sanottuna kepeä. Tuntu vähän pidemmältä sivutehtävältä muutamalla cutscenellä, olis ehkä osana pääpeliä toiminut, mutta nyt irrallisena ei vaan tarjonnut tarpeeksi seisoakseen erillisenä lisäosana. Odotin, että olis tarjonnut jtn Torna - The Golden Countryn kaltaista syventymistä hahmoihin, mutta kyllä Melian ja hänen 'olen hänen siskonsa, mutta en ole hänen siskonsa'-siskon välit jäivät ihan yhtä kylmiksi kuin pääpelissäkin.

Musiikit on kyllä aivan timanttia.

Tulipahan koettua nyt tämäkin :D

Suosittelen niille, joilla jäi pääpelin jälkeen fiilis, että vielä tekis mieli työpäivän verran mättää päättömänä eteenpäin, mutta sivutehtäviä ei jaksaisi. Muussa tapauksessa kannattaa jättää jonnekkin kaukaiseen tulevaisuuteen ja napata vasta paljon myöhemmin kivana välipalana
 
Minulle tämä peli ei sitten aukea, ei sitten millään. Onkohan takana abaut 7 tuntia, ja vasta nyt tuntuu, että peli vasta alkaa. Julkkarissa ostin tämän, ja aika vaihtekevasti olen jaksabut pelata. Taistelusysteemi on minulle se suurin ongelma. En vain pidä siitä. Pyörit vain örkin ympärillä toivoen, ettei se käänny sillä välin kun valitset sen jonkun back attackin. Toivottavasti taistekuihin tulisi edes jotain syvyyttä. Muuten taitaa peli jäädä pelaamatta.

Sillein off topicina. Switch on ollut huushollissa muistaakseni helmikuusta. Pelejä on kiertynyt viisi. Xenoblade, FFX & X-2, FFXII Zodiac Age, Ni No Kuni ja Dragon Quest XI. Ladattuna on Dragon Quest 3 ja pelin mukana Mario Kart Deluxe. Pitäisi varmaan joskus ostaa joku kevyempi peli, kun en ole jaksanut näistä yhtäkään pelata läpi. Jrpg-ähky ihan selkeästi tullut.
 
Tuli nyt aloitettua tuo DE versio vaikka hetken mietein, että onko siinä järkeä kun edellinen pelattu peli oli tales of vesperia joten kaksi isoa ropea peräkkäin saattaa polttaa loppuun.
Toisaalta halusin aloittaa tämän just nyt sillä vesperiassa ärsytti quest markerin puuttuminen ja muutama muu asia ja ajattelin, että nyt varmaan arvostaa tämän uudistuksia entistä enemmän.

Alussa olen vielä ja juuri pääsin pois sieltä ekasta kylästä ja matka vasta kunnolla alkaa, mutta jo nyt tämän pelaaminen on ollut yhtä juhlaa vesperian jälkeen.
Minimap näyttää reitin kohteeseen joten aina kun haluaa jatkaa tarinaa niin se on äärimmäisen helppoa.
Jos questiin liittyy joku vihollinen niin sen päällä on pieni huutomerkki ja sama homma niiden pallojen kanssa joista saa aina jonkun tavaran.
Jopa taistelu on niin paljon parempaa vaikka vesperiassa on ihan kunnon mätkintää ja tässä vaan valitaan eri artit valikosta.

Myös pelaamisen ja välivideoiden tasapaino on paljon parempi.
Ekan kerran kun alussa mentiin sinne luolaan niin odotin jo jotain 10 minuutin dialogi pätkää, mutta sainkin vaan jatkaa pelaamista.
Vesperiassa homma oli juuri tuollaista. Uusi alue -> video -> kävele pari metriä -> video -> "sketsi" -> kävele pari minsaa -> video.
Tässä voi vaan kävellä ja löytää uusia paikkoja eikä peli ole jatkuvasti keskeyttämässä.
Ainoa mikä on alkanut jo nyt ärsyttää on ne joka taistelun jälkeen kuuluvat samat onelinerit ja pelkästään niitä ei taida saada pois päältä.

Toivottavasti fiilikset jatkuu yhtä hyvänä loppuun asti.
Aika varmasti tulen nyt kuitenkin tykkäämään tästä enemmän mitä wii versiosta. On nuo uudistukset niin hyviä vaikka pieniä juttuja ovatkin.
 
Lopputekstit rullaa ruudulla lvl 75 ja 38h

Miten tämä on mahdollista?
Mulla on nyt 38 tuntia kellossa, hahmot tasolla 59 ja chapter 13 menossa. Olen myös pelannut casualilla ihan alusta lähtien joten taistelutkin menee ihan hujauksessa ohi :D
Yleensä homma on just toisinpäin eli minä läpäisen pelit paljon nopeammin mitä muut.
 
Miten tämä on mahdollista?
Mulla on nyt 38 tuntia kellossa, hahmot tasolla 59 ja chapter 13 menossa. Olen myös pelannut casualilla ihan alusta lähtien joten taistelutkin menee ihan hujauksessa ohi :D
Yleensä homma on just toisinpäin eli minä läpäisen pelit paljon nopeammin mitä muut.

En tiedä, tein toistasataa sivutehtävää ja paljon käytin aikaa haahuiluun kun välillä tiennyt mistä löytää mitäkin.
 
Tuli tämäkin pelattua loppuun joitakin päiviä sitten.
Hieman yli 70 tuntia meni, mutta vielä jäi varmaan aika monta sivutehtävää tekemättä.
Colony 6 tuli rakennettua kokonaan sillä nyt saa kätevästi ne harvinaisimmat materiaalit hommattua time attackin puolelta.
Parilta hahmolta jäi myös yksi kykypuu puuttumaan ja nuo olikin yksi niistä harvoista asioista jotka täytyi googlettaa edelleen, kun taas wii versiossa täytyi melkein jatkuvasti olla joku opas auki.
Nyt tulikin kaikkien uudistusten ansiosta tehtyä paljon enemmän mitä wii versiossa vaikka pelitunteja olikin muutama vähemmän.

Vaikka tämä nyt olikin erittäin hyvä niin silti mun lista pysyy samana eli X on paras, XC2 toisena ja tämä kolmas.

Future connected oli myös varsin jees ja sen parissa meni aika tasan kymmenen tuntia.
Tykkäsin siitä, että nyt kristalleja louhimalla sai ihan valmiita gemejä vaikka se tietenkin on tuurista kiinni, että saako just sen mitä haluaa.
Samoin myös muutos, että vihollisilta ei saa enää parempaa varustusta oli ihan positiivinenn asia sillä nyt ei tarvinnut melkein joka tappelun jälkeen tarkistaa, että saiko jotain parempaa vai ei.
Myös nopon all out attack oli paljon kivempi mitä perus pelin chain attack ja "hiljaiset hetket" oli myös parempia mitä heart 2 heart hetket, koska ne oli ääninäytelty eikä niitä oltu laitettu affinity grindauksen taakse.
 

Hyvältä näyttää Xenoblade seriesin tulevaisuus, joten eiköhän seuraava Xenoblade Projekti joissain vaiheessa sitten julkisteta :) ja kerta firmalla menee nyt hyvin niin saa nähdä minkälaisen godly gamen monolith soft taikoo seuraavaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli nyt sitten hommattua tuo Definitive Edition kun huomasi (oli mennyt aiemmin jotenkin ohi). XC3:n jälkeen kun vilaisi Wiin XC:tä niin oli kyllä niin pikselistä suttua että oksat pois ... vaikka kyllä siihenkin näköjään 200h+ tuntia tullut kulutettua. Näyttää kyllä alun perustella ihan toiselta. Tätä ihan mielellään pelaakin uusiksi, kakkosta ei kyllä oikein taida jaksaa ottaa uusiksi taas Siinä on muutamia rasittavuuksia muistikuvien (ja hiljattaisen kokeilunkin perusteella). Pitäisi pelata jollain toisella tunnarilla kun on vain yksi save, blade systeemi ja se lotto ei kyllä oikein naposta enää ja se överiksi vedetty blade hahmodesign jotenkin kyllä tökkii nykyään ihan toisella tavalla kuin aiemmin.

Juonen osalta näistä aiemmista ei kyllä muista juurikaan yhtään mitään, muutamia yksittäisiä juttuja lukuunottamatta.
 
Itel vasta chapter 4 menossa loppupuolel kuitenkin kai? Päätin sit lähtee tekee hieman sivutehtäviä ja avata aiempien alueiden mappia, sinne sit unohuinki, löytyy luolastoa, joku mysteeriovi, joku puzzleluola ja yhtä sun toista. Kyl tässä saa ihan huolella seikkailla jos sille linljalle lähtee ja tämmönen peli tyyli sopii meikäläisel. Kuha välil muistaa painaa sitä kaasua ettei ihan jää jöllittelee, tai väliäkö sillä miten sitä pelaa kuha on haaskaa. Tää peli kun aukee nii koon puolesta ei tää kyl paljon elden ringille häviää, eikä noin niiku tutkimisenkaa puolesta vaikka ihan eri pelit ovatkin kyseessä. Pelitunteja on nyt takana jotain 40h, veikkaan et mun pelityylil menee helposti se 200+h.
 
Itel vasta chapter 4 menossa loppupuolel kuitenkin kai? Päätin sit lähtee tekee hieman sivutehtäviä ja avata aiempien alueiden mappia, sinne sit unohuinki, löytyy luolastoa, joku mysteeriovi, joku puzzleluola ja yhtä sun toista. Kyl tässä saa ihan huolella seikkailla jos sille linljalle lähtee ja tämmönen peli tyyli sopii meikäläisel. Kuha välil muistaa painaa sitä kaasua ettei ihan jää jöllittelee, tai väliäkö sillä miten sitä pelaa kuha on haaskaa. Tää peli kun aukee nii koon puolesta ei tää kyl paljon elden ringille häviää, eikä noin niiku tutkimisenkaa puolesta vaikka ihan eri pelit ovatkin kyseessä. Pelitunteja on nyt takana jotain 40h, veikkaan et mun pelityylil menee helposti se 200+h.
Ihan mielenkiinnosta kysyttävä laitoitko väärään topiciin vai hyppäsitkö ykkösen pariin kesken kaiken?
 
Ylös Bottom