Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ois kyllä ihan hienoo jos tekisivät PSP2 samalla tavalla yhteensopivan ps2 pelien kanssa mitä psp on psx:n kanssa.
Itse asiassa PSP:n rauta on yllättävänkin lähellä PS2:ta, joten teoriassa tuon ei pitäisi olla suurikaan temppu. Tyystin eri juttu on, halutaanko niin tehdä.Tämä olisi todella vaikeaa toteuttaa, jos samalla haluttaisiin säilyttää yhteensopivuus alkuperäisten PSP-pelien kanssa (ja PS1-pelien).
Itse asiassa PSP:n rauta on yllättävänkin lähellä PS2:ta, joten teoriassa tuon ei pitäisi olla suurikaan temppu.
Ei nyt ihan kuitenkaan. PSP:n suoritin on 32-bittinen MIPS R4000 (max 333 MHz), kun taas PS1:ssä se oli R3000A-yhteensopiva R3051 33.8688 megahertsillä. PS2:n Emotion Engine puolestaa on 64-bittinen MIPS R5900 (294.912 MHz, uudemmissa malleissa 299 MHz).PSP perustuu PS1:n rautaan, sen vuoksi PS1-emulaatio/porttaukset ovat niin helppoja.
PSP:n suoritin on 32-bittinen MIPS R4000 (max 333 MHz), kun taas PS1:ssä se oli R3000A-yhteensopiva R3051 33.8688 megahertsillä.