Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PS3 ja WLAN

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja skizor
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

skizor

New Member
(Oon ehkä vähän tietämätön näist asioist ni siks kyselen)

Oon hommaamassa ps3 slim 250G nyt tulevalla kuukaudella ja käsittääkseni siinä on langaton vastaanotin sisään rakennettuna.

Eli... ongelma ois tää:
pystynkö saamaan millaisen yhteyden kahdenseinän takaa langattomasta lähettimestä ps3;seeni. Netin nopeus on soneran 24/1m ja siihen sopiva "wlan modeemi".

Ottaako ps3 ollenkaan signaalia noin kaukaa ja jos ottaa, niin millainen yhteys olisi noin kaukaa teidän mielestänne? Kelpaako perus nettiselailuun, päivitysten latailuun vai jopa live pelailuun?

Vastaus: PS3 ja wlan

(Oon ehkä vähän tietämätön näist asioist ni siks kyselen)

Oon hommaamassa ps3 slim 250G nyt tulevalla kuukaudella ja käsittääkseni siinä on langaton vastaanotin sisään rakennettuna.

Eli... ongelma ois tää:
pystynkö saamaan millaisen yhteyden kahdenseinän takaa langattomasta lähettimestä ps3;seeni. Netin nopeus on soneran 24/1m ja siihen sopiva "wlan modeemi".

Ottaako ps3 ollenkaan signaalia noin kaukaa ja jos ottaa, niin millainen yhteys olisi noin kaukaa teidän mielestänne? Kelpaako perus nettiselailuun, päivitysten latailuun vai jopa live pelailuun?

Tuosta seinien läpi ottavasta signaalista en osaa sanoa. Samassa huoneessa sijaitseva lähetin kyllä toimii mainosti. Esim. COD4sta oon vääntänyt Boksilla piuhan kanssa +25 päivää, ja saman verran PS3lla ja Wlanilla. PSN-versiossa pahaa lagia huomattavasti harvemmin, joten ei ainakaan omalla yhteydellä mitään ongelmia. Jos nuo seinät heikentää signaalia liikaa (kone ilmoittaa signaalin vahvuuden kun yhdistät ekan kerran, jos oikein muistan) niin tietenkin se sitten vaikuttaa myös pelaamiseen.

Tavalliset huoneiden väliset seinät ei vaikuta oikeastaan ollenkaan signaalin vahvuuteen. Paksut betoniseinät tai tyyliin wlan-tukiasema kellarissa ja ps3 kaksi kerrosta ylempänä vaikuttaa heikentävästi.

Kokeile kännykällä, läppäreillä ym... signaalin vahvuutta niin tiedät paremmin. Välillä asiat on pienestä kiinni, tukiasemaa metrin verran vasemmalle ja signaali nousee puolet paremmaksi..tätä se on.

Eli ei pitäs ottaa häiriöö ainakaan kauheesti pari seinä takaa (juuh, ei oo paksui seinii :D).
Yritän kattoo tarkemmi kuinka hyvin ottaa yhteyden, kunhan käyn ps3;seni hakemassa.

Jeps. kiitoksii molemmille vastauksist :)

Sellainenkin on tietysti mahdollista, jos talo on iso lukaali, että voi mahdollisesti tulla kuuluvuusongelmia jos tukiasema on talon toisessa päässä ja ps3 toisessa päässä.

Mutta pääsääntö on todellakin se, että normiseinät ei tuota ongelmia.

Vastaus: PS3 ja WLAN

Onkos mitään muuta keinoa parantaa tuota PS3:n WLANia? Antenni sojottaa pleikan viereen tai jotain yhtä hölmöä? :p

Mulla signaali pomppii 37% tienoilla niin se katkeilee välillä.

Onkos mitään muuta keinoa parantaa tuota PS3:n WLANia? Antenni sojottaa pleikan viereen tai jotain yhtä hölmöä? :p

Mulla signaali pomppii 37% tienoilla niin se katkeilee välillä.

Mikäs boksi sinulla mahtaakaan olla? Hakusessa siis WLAN-boksi ;)

Onkos mitään muuta keinoa parantaa tuota PS3:n WLANia?
Ihan yksinkertaisin tapa on vähän liikutella sekä Pleikkaria että WLAN-tukaria ihan muutamia senttejä kerrallaan johonkin suuntaan. Toki jos voit tuoda laitteet reilusti lähemmäksi toisiaan, se kannattaa tehdä ensin. PS3:n käyttämä 802.11g on sen verran herkkä, että tosiaan ihan muutama sentti sijoituksessa voi parantaa/huonontaa signaalia kymmenisen prosenttia.

PS. Nyrkkisääntönä PS3:n kanssa on hyvä pitää sitä, että alle 75 prossan signaaleilla lähinnä altistaa itsensä turhautumiselle ja verkkoyhteyden katkeamisille.

PS. Nyrkkisääntönä PS3:n kanssa on hyvä pitää sitä, että alle 75 prossan signaaleilla lähinnä altistaa itsensä turhautumiselle ja verkkoyhteyden katkeamisille.

Tämä on kyllä tullut huomattua ja turhautumistakin ollut havaittavissa. Toistaseks ei mitään suurempaa, mutta kun MW2 tulossa ens viikolla niin voi olla, että hieman isompaakin turhautumista luvassa tulevaisuudessa.

Mikäs boksi sinulla mahtaakaan olla? Hakusessa siis WLAN-boksi ;)

ZyXEL Prestige P660HW-D1 purkki mikä tuli tän Elisan mukana eli ei mikään hirmu vissiin. Pitää kokeilla tuota PS3:ta sitten siirrellä. Paha vaan, kun niin lyhyt optinen johto, että ei paljoa liiku, pitää ostaa vissiin hiukka pidempi :)

Oma huomioni vvlanista. Nettiyhteys 2/512. Wlania käytettäessä esimerkiksi cod4 ja cod5 yks pykälä huonompi pingi. Itse hommasin pitkän kaapelin ja nyt aina pleikka piuhan päässä. Vastaavia kokemuksia olen kuullut muiltakin pelaajilta.

Jos haluat todella nauttia nettipeleistä, vedä piuha motukasta pleikkariisi. Suurin osa kaupoissa myytävistä WLAN-bokseista on hirveätä kuraa(telewell, d-link, zyxel yms.) joilla ei saa kunnollista vakaata verkkoa aikaiseksi edes pieneen kerrostalokämppään. Se syö miestä rotan lailla kun matsit menee ketuilleen pätkivän yhteyden vuoksi.

Oma nyrkkisääntöni on että langaton kelpaa lähinnä nettiselailuun ja that's it.

testi sano nopeudeksi 7.37mb/s mut singaalin voimakkuus plegellä n.67%. miten tuota sais paremmaksi tuota singaalia. kokeilin siirrellä niitten paikkoja mut ei paljoa auttanu. ja nettiyhteysasiat ei oo vahvimpia puolia niin sen vuoksi kysäsen.

miten tuota sais paremmaksi tuota singaalia.
Ei siihen ole mitään taikakonsteja. Jos laitteita liikuttelemalla signaali ei tuon paremmaksi muuttunut, sen kanssa pitää sitten elää.

Luonnollisestikin mitä lähempänä Pleikkari on WLAN-tukiasemaa ja mitä vähemmän fyysisiä esteitä on välissä, sitä parempi yhteyden laatukin on.

Ei siihen ole mitään taikakonsteja. Jos laitteita liikuttelemalla signaali ei tuon paremmaksi muuttunut, sen kanssa pitää sitten elää.

Luonnollisestikin mitä lähempänä Pleikkari on WLAN-tukiasemaa ja mitä vähemmän fyysisiä esteitä on välissä, sitä parempi yhteyden laatukin on.

Jossain, olisko ollu tiltissä arvosteltiin hetki sitten erikoista wlan asema "vahvistinta" se oli käytännössä vaan sellanen sateenkaari tsydeemi joka kiinnitettiin wlan aseman antenniin ja osoitettiin, tässä tapauksessa pleikkaa päin. Väittivät että paransi yhteyttä huomattavasti.

Aika monessa tukiasemassahan on paikka ulkoiselle antennille. Isäpapan johonkin buffalon pömpeliin sellaisen "laatan" juuri kiinnitin ja nätisti meni taulun taakse piiloon. Paransi voimakkuutta kohtuullisesti. Yritän ottaa selvää tarkat mallit kunhan kerkiän

Aika monessa tukiasemassahan on paikka ulkoiselle antennille. Isäpapan johonkin buffalon pömpeliin sellaisen "laatan" juuri kiinnitin ja nätisti meni taulun taakse piiloon. Paransi voimakkuutta kohtuullisesti. Yritän ottaa selvää tarkat mallit kunhan kerkiän

joo tuo vois olla hyvä juuttu että sais piiloon.

Sellainenkin on tietysti mahdollista, jos talo on iso lukaali, että voi mahdollisesti tulla kuuluvuusongelmia jos tukiasema on talon toisessa päässä ja ps3 toisessa päässä.

Mutta pääsääntö on todellakin se, että normiseinät ei tuota ongelmia.

Mulla kaksikerroksinen kivtalo, lähetin yläkerrassa, ps3 alakerrassa... hyvin futaa...

Tällänen pömpeli vois olla myös toimiva ratkaisu. Halvempiakin etsimällä löytää mut tuota löytyy ainakin verkkokaupan hyllyst suoraan.

Ylös Bottom