Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tonppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

BC2 VIP-koodit vanhenevat April 1st, 2011. Tämä lukee ihan pelin takakannessa.

Cerberus Networkissa en huomannut mitään expiroitumispäivää. Tiedä sitten.
Näistä tiedoista kiitos. Dragon Agen kohdallakin tuo parasta ennen -päiväys oli pelilaatikon takakannessa, mutta melkoisen pienellä tekstillä. Käytännössä ihan vahingossa sen huomasin.

BC2:n koodit näyttävät olevan voimassa yli vuoden, mikä on ihan siedettävää, mutta DA:n kohdalla puhuttiin näemmä ALLE kuudesta kuukaudesta (EU-julkaisu 20.11.2009). Siis onhan se tavallaan ihan hienoa, että pelin suht. uutena saavat jotain extrakivaa, mutta alle puoli vuotta on melkoisen tiukka raja. Etenkin kun ainakin näin Suomessa marketit sun muut myyvät pelejä täyteen hintaan vielä reilusti vuosi ilmestymisen jälkeenkin.

Joohanh: Kiitos stammyn vihjeen, ei oo näemmä mitään kiirusta. Ostan sitten, kun saa alle 25 eurolla. :)
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Case Alan Wake: hyvä vai huono?

Käytettynä pelin ostavathan joutuvat maksamaan tuosta laajennuksesta, joten kuseeko Microsoft kuluttajan silmään vai onko MS suuri hyväntekijä?

Tästä tuli heti mieleen Heavy Rain. Tietysti sillä erolla että nyt Waken tapauksessa latauskuponki tulee jokaisen uuden pelin yhteydessä eikä vain keräilyversion. Toisaalta Heavy Rainin ensimmäinen lisäepisodi oli ladattavissa heti julkaisussa, ja olisi siis voinut olla suoraan levyllä, osana peliä. Mutta silti molemmat näistä tavoista on parempia lisäsisällön suhteen kuin erikseen lunastettavat palvelut ja statukset(Cerberus Network, VIP-status jne.).

Kaikki pelifirmat ja kustantajat ovat varmasti tajunneet lisäsisällön huikean rahastuspotentiaalin ja kyllä tässä pelaajan näkökulmasta ollaan menty kokoajan huonompaan suuntaa. Se että peleihin tehdään lisäsisältöä julkaisun jälkeen on tottakai hyvä asia, mutta tämän lisäsisältö ei saisi olla pois itse pääpelistä. Esimerkiksi nyt tämä Bad Company 2:en VIP hässäkkä; lisäsisältö ei ole vapaaehtoista vaan se tungetaan pelaajan kurkusta alas kyselemättä ja jos pelaaja on vielä ostanut pelin käytettynä niin tästä tukehtumisreaktiosta saa maksaa ~12 euroa.

Mitä tulee Modern Warfare 2 Stimulus Map Packiin niin onhan tuo hinta ihan käsittämätön. Tehtiin sitä lisäsisältöä sitten kuinka suosittuun peliin hyvänsä täytyisi joku roti pitää myös hinnoittelupolitiikassa. No, enpä ole vielä karttapakettia ostanut, vaikka tykkään pelistä erittäin paljon, enkä varmaan osta ennenkuin se on jossain tarjouksessa.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Eikös se ole tammikuu 2012?

Ellen ihan väärin muista...
Tämä olisi tietysti hyvä varmistaa, koska mahdolliselle ostajalle rahanarvoisesta asiasta kyse. Itse siis katsoin pohjoismaisen PAL-version takakantta sekä Cerberus Network -koodilappusta, enkä kummassakaan nähnyt mitään mainintaa päivämäärästä.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Miksi lisukemateriaaleihin ylipäätään laitetaan noin tiukkoja aikarajoja?

Pelistudiot ja julkaisijat hoi! DLC on Downloadable Content, eikä AOD = Already On Disc. :mad:


Alan Wake case: Uuden pelin DLC-lippu ihan hyvä idea.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Miksi lisukemateriaaleihin ylipäätään laitetaan noin tiukkoja aikarajoja?
Toi on kyllä hanurista. Jos TT-2k ei olisi maininnut tuosta Dragon Agen latauskoodin ekspiroitumisesta viime hetkellä, niin olisi jäänyt lisäosa lataamatta ja todennäköisesti olisi rieponut rajusti.

Periaatteessa aikarajan ymmärtää sikäli, että julkaisija haluaa mahdollisimman nopeasti rahat takaisin. Mutta kuluttajan kannalta tuo on pottuilua ja omiaan synnyttämään pahaa verta.

Aikarajaa lukuunottamatta Dragon Agen lisämateriaali on esimerkki siitä hyvästä tavasta palkita uuden pelin ostaja: aika arvokas lisäosa, joka tarjotaan pelin uutena ostaneille ilmaiseksi.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Löysin mielestäni ihan hyvän pointin tuosta aikaraja dlc:stä. Sillä varmastikkin yritetään houkutella alelaaripelaajia ostamaan tuote silloin kun hintakin on vielä suolainen. Eli joissakin tapauksissa tuo dlc joka tulee pelin ostajalle ilmaisena saattaa olla oikeasti rahanarvoista kamaa. Itse kun olen alelaari pelaaja, niin näen tuossa mukavan vastaan tulon. Jos dlc on hyvä, niin mielessäni miinustan sen arvon pois pelin hinnasta ja arvioin kannattaako pelin tippumista alelaariin edes odotella. Se on vähän niinkuin varhaisostajan tarjous.

Mutta takaisin todellisuuteen. Vielä kun uskoisin, että nuo alku DLC:t olisi tehty muulla kuin sillä rahalla jota pelifirmoille syydetään itse pelistä, niin hyvä. Mutta enpä oikein usko moista. Minun silmissä alku dlc on se itse pelin budjetista leikattu siivu. Siis juuri se siivu josta joudut jokatapauksessa maksamaan tavalla tai toisella, mutta jonka saat vain jos suoritat tehtävän nimeltä: "toimi kuten me käskemme".
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Mutta eikö julkaisija ole jo periaatteessa saanut rahat DLC:stä, siinä vaiheessa kun uusi peli on lunastettu kaupasta? Riippumatta siitä, käytetäänkö DLC:tä vai ei...?

Vai seurataanko DLC-lippujen käyttömääriä ja bonuksia jaellaan sen mukaan?

Kun käyttäjä lataa DLC:n, tulee siitä käytännössä vain lisäkuluja (palvelimen kapasiteetin käyttöä).

Nyt faktaa kehiin asian tiimoilta :)
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Nyt faktaa kehiin asian tiimoilta :)

Mistähän noita faktoja nyt repisi. Eiköhän ainoat faktat joka tilanteeseen ole nämä:

-Peliyhtiö antaa=Väärin.
-Peliyhtiö ottaa= Oikein.

Noita voikin sitten soveltaa kaikkiin kysymyksiin ja todennäköisesti ei koskaan tule olemaan väärässä.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Mutta eikö julkaisija ole jo periaatteessa saanut rahat DLC:stä, siinä vaiheessa kun uusi peli on lunastettu kaupasta? Riippumatta siitä, käytetäänkö DLC:tä vai ei...?
Kyllä mutta on silti peliyhtiöiden edun mukaista, mitä aikaisemmin julkaisusta kuluttaja ostaa uuden pelin, vaikkakin myöhäinen uuden pelin osto on aina parempi kuin käytetyn osto. Kyllä peliyhtiö on jo rahansa saanut siinä vaiheessa, kun kauppa on peliä tilannut, mutta pelien menekki (varsinkin julkaisussa ja välittömästi sen jälkeen) vaikuttaa suoraan uusien tilausten määrään.

Vaikuttaisi siltä, että EA on vähän höllentänyt otettaan näiden aikarajojen suhteen. Dragon Age taisi olla ensimmäinen project ten dollar -peli ja sen aikaraja todistui oleman hyvinkin epäkuluttajaystävällinen. Sen jälkeen tulleiden pelien koodeissa on hieman pidemmät aikarajat, jolloin myös ne alelaariostosta odottavat ehtivät koodinsa lunastamaan.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

EA:n Project Ten Dollar jatkuu:

Electronic Artsin taistelu käytettyjen pelien myyntiä vastaan "Project Ten Dollarin" merkeissä jatkuu. Nyt vuorossa ovat Xbox 360:n ja PlayStation 3:n urheilupelit.

Tiger Woods PGA Tour 11 sisältää ensimmäisenä EA Sportsin tuotteena kertakäyttöisen Online Pass -koodin, jonka lunastamalla pelaaja pääsee käsiksi valikoituihin verkko-ominaisuuksiin. Käyttöoikeuden voi vaihtoehtoisesti ostaa kymmenellä dollarilla.

Online Passin taakse kätketyt ominaisuudet vaihtelevat tuotteittain verkkopelistä erilaiseen lisäsisältöön ja kokoonpanopäivityksiin.

http://www.konsolifin.net/xbox/uutiset/5511/
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Hieno asenne. Ei tähän paljoa muuta voi sanoa.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Itseasiassa asennehan on oikein spot-on. Hyvä, että joku jaksaa sanoa asiat suoraan.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Diggailen fyysisten pelipakettien ja levyjen..... fyysisyydestä, mutta kun homma menee tällaiseksi levy + online -kikkailuksi pian joka pelin kohdalla, olisi vaan parempi, että mahd. pian mentäisiin täyteen digijakeluun. Se luultavasti laskisi jonkin verran uusien pelien hintoja ja vielä enemmän vähän vanhempien pelien hintoja. (vertaa esim. Steam)
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Alan Kertz ei tosiaan paljon sanoissaan säästele. Veikkaan kuitenkin, että monikin saattaa olla samaa mieltä, mutta eihän tuollaisia ääneen sanota, koska se ei ole todellakaan sitä, mitä pelaajat haluavat kuulla.

Ja täytyy muistaa, että kyseessä on hänen henkilökohtainen kanavansa, eivätkä mielipiteet edusta firman mielipidettä plääplää perussetit.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Alan Kertz ei tosiaan paljon sanoissaan säästele. Veikkaan kuitenkin, että monikin saattaa olla samaa mieltä, mutta eihän tuollaisia ääneen sanota, koska se ei ole todellakaan sitä, mitä pelaajat haluavat kuulla.

Ja täytyy muistaa, että kyseessä on hänen henkilökohtainen kanavansa, eivätkä mielipiteet edusta firman mielipidettä plääplää perussetit.

Tietystikin virke on muotoiltu siten, että joku voi herraa syyttää kettuilevasta asenteesta, mutta tässähän tiivistetään yksinkertaisesti ihan vain se ydin, minkä takia kukaan ylipäätään käytettyjen kauppaa yrittää hillitä. Että ideatasolla ei mitään uutta, mutta arvostan tuon suoraan sanomista.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Kohta tilanne on se, että mitään pelejä ei voi edelleenmyydä kun suurin osa pelistä pitää aktivoida Internetin kautta. Se jos mikä polkee kuluttajan oikeuksia. Jos Gamestop on EA:lle ongelma, sen pitäisi taistella sitä vastaan ilman, että kuluttajat kärsivät.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

Kohta tilanne on se, että mitään pelejä ei voi edelleenmyydä kun suurin osa pelistä pitää aktivoida Internetin kautta. Se jos mikä polkee kuluttajan oikeuksia. Jos Gamestop on EA:lle ongelma, sen pitäisi taistella sitä vastaan ilman, että kuluttajat kärsivät.

Noh, onneksi kukaan ei meitä kuluttajia pakota ostamaan näiden lafkojen tuotteita. Sitten, kun jakelu on pelkästään digitaalista tai käytetyn pelin ostamisesta ja pelaamisesta on tehty äärimmäisen hankalaa, loppuu minun uusien pelien pelailu siihen. En ymmärrä miksi tämmöistä pitäisi tukea. Siinäpähän pitävät uudet pelinsä, maailmassa on niin paljon hyviä pelaamattomia pelejä.
 
Vastaus: EA kokeilee peliensä edelleenmyyntiarvon pudottamista?

mentäisiin täyteen digijakeluun. Se luultavasti laskisi jonkin verran uusien pelien hintoja

En millään jaksa uskoa tähän skenaarioon.... :(

Loppujen lopuksi aluekoodeilla erotetaan jokainen maa erikseen ja asiakkaan ei sallita ostaa muualta kuin kotimaan lataamosta. Hinnat pilviin ja asiakkaan vaihtoehdot jäävät kahteen: osta tai vikise.
 
Ylös Bottom