Vastaus: Alan Wake (pelikeskustelu)
Laitellaanpa nyt vähän omiakin mietteitä pelistä.
Pelimekaniikkaan olisi kyllä itsekin toivonut sitä vaihtelevuutta hieman enemmän. En tosin itse nähnyt tuota minään ongelmana. Hyvältä tuntui alusta loppuun.
Tunnelma taasen oli todella painostava myös silloin kun ei seikkailtu pimeässä. Itseasiassa välillä paljon painostavampi. Kuten ylempänä mainittiin niin kauhupeliä tästä ei kyllä saa tekemälläkään, eikä se varmasti ole ollut edes tarkoitus. Tosin pakko myöntää, että välillä meinasi tulla keltaista housuun kun kääntyi ympäri, eikä ollut kuullut että vihollinen oli ilmestynyt taakse.
Kertoja hoiti hommansa ihan hyvin, tosin välillä tuli ikävästi mieleen Silent Hillin "huh? Radio? Whats going on with that radio?". Kertojan ääni kyllä kuulosti korvaan oikein miellyttävältä.
Grafiikka oli omaan silmään todella upeata. Tästä kiitos pelin tapahtumapaikalle. Kauaksi piirtyvät kalliovuoret, olivat kyllä uskomatonta katsottavaa. Välillä, jopa niin uskomatonta että tyttöystävä joutui kysymään muutamaan otteeseen "nukahiks?".
Pelin vaikeusaste taisi olla muistaakseni normalilla, joka oli itselle ihan tarpeeksi haastava. Muutamaan otteeseen taisin kuolla.
Kaiken kaikkiaan todella hyvää työtä Remedyltä ja ehdottomasti yksi vuoden parhaimpia pelejä.
Ps. Kuumehoureissani kirjoittelen, joten älkää välittäkö tekstin sekavuudesta.
Laitellaanpa nyt vähän omiakin mietteitä pelistä.
Pelimekaniikkaan olisi kyllä itsekin toivonut sitä vaihtelevuutta hieman enemmän. En tosin itse nähnyt tuota minään ongelmana. Hyvältä tuntui alusta loppuun.
Tunnelma taasen oli todella painostava myös silloin kun ei seikkailtu pimeässä. Itseasiassa välillä paljon painostavampi. Kuten ylempänä mainittiin niin kauhupeliä tästä ei kyllä saa tekemälläkään, eikä se varmasti ole ollut edes tarkoitus. Tosin pakko myöntää, että välillä meinasi tulla keltaista housuun kun kääntyi ympäri, eikä ollut kuullut että vihollinen oli ilmestynyt taakse.
Kertoja hoiti hommansa ihan hyvin, tosin välillä tuli ikävästi mieleen Silent Hillin "huh? Radio? Whats going on with that radio?". Kertojan ääni kyllä kuulosti korvaan oikein miellyttävältä.
Grafiikka oli omaan silmään todella upeata. Tästä kiitos pelin tapahtumapaikalle. Kauaksi piirtyvät kalliovuoret, olivat kyllä uskomatonta katsottavaa. Välillä, jopa niin uskomatonta että tyttöystävä joutui kysymään muutamaan otteeseen "nukahiks?".
Pelin vaikeusaste taisi olla muistaakseni normalilla, joka oli itselle ihan tarpeeksi haastava. Muutamaan otteeseen taisin kuolla.
Kaiken kaikkiaan todella hyvää työtä Remedyltä ja ehdottomasti yksi vuoden parhaimpia pelejä.
Ps. Kuumehoureissani kirjoittelen, joten älkää välittäkö tekstin sekavuudesta.