Mahewcoro
Active Member
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)
No sitähän selvästi kaivataan! Jos sinusta 10 % on "nostetta", niin ehkä olet itse hieman nosteessa. Taitaa olla epäreilujen vertailuiden aika!
Näihin Yhdysvaltain marraskuun lukuihin pätee toinenkin 10 %: se oli Wii U:n osuus 8. sukupolven kotikonsoleiden kokonaismyynneistä. Eli kun PS4 ja Xbone yhdessä möivät päälle 2 miljoonaa, niin Wii U toi siihen sen (vähän alle) 10 % päälle. Hiiop nostetta!
Marraskuu on jenkeissä todella kova kuukausi konsoli- ja pelimyynneissä. Silloin useimmat konsolit myyvät lähelle miljoonaa, jotkin ylikin. Ja sitten jotkin menevät niin yli, ettei mitään rajaa. Super Smash Bros. Brawlin julkaisuvuonna marraskuussa 2008 Wii möi yli 2 miljoonaa konsolia. Ja sekin edusti Wiille 100 %:n kasvua marraskuusta 2007. Ei tässä oikeastaan edes tarvita mitään "todellisuuteen palauttamista", kyllähän nyt ihan jokainen tajuaa miten säälittävä tuo Wii U:n lukema on.
Wii U:ltakin nimittäin olisi voinut odottaa parempaa. Tässä marraskuussa sentään julkaistiin Super Smash Bros. ja kuten myyntiluvutkin osoittivat, sillä oli huomattavasti enemmän vetovoimaa kuin viime vuoden marraskuun "isolla" julkaisulla, Mario 3D Worldilla. Lisää prosentteja: Wii U:n Super Smash Bros. möi 330 % verrattuna siihen mitä Mario 3D World möi julkaisukuukautenaan Yhdysvalloissa. Tällaisella isolla pelijulkaisulla olisi voinut odottaa parempia konsolimyyntejä. Toisaalta, ehkä Smashiltakin olisi voinut odottaa enemmän. Maaliskuussa 2008 Wiin Super Smash Bros. Brawl myi 2,7 miljoonaa peliä julkaisussaan. Ja tämä oli siis maaliskuussa, joulukauden ulkopuolella, kun Wii oli ollut markkinoilla vasta puolitoista vuotta. Selvästikin aivan valtava määrä Smashin pelaajakunnasta ei ole enää Wii U:lla. Wiin Brawl möi siis julkaisussaan noin nelinkertaisesti verrattuna Wii U:n Smashiin.
Mutta hei, ainakin Smash kasvatti Wii U:n pelimyyntejä, vai mitä? Oikeastaan sekin vähän mietityttää. Smash siis myi julkaisussaan puoli miljoonaa peliä enemmän kuin Mario 3D World vuosi sitten. Silti Wii U:n kokonaispelimyynnin kasvu oli vain sen 90 %. Wii U:n kaikkien pelien yhteismyynneistä ei tietenkään ole lukuja, mutta vähän vaikuttaa siltä, että Smashia lukuunottamatta Wii U:n kokonaispelimyynti on saattanut jopa laskea edellisvuoteen verrattuna. Kyllähän pelimyynteihin saadaan "nostetta", kun tarjolla on se odotettu ja jopa Wii U:lla yli 700 000 kappaletta myyvä Super Smash Bros., mutta se oli nyt siinä. Wii U:lle ei ole näköpiirissä enää yhtään näin isoa eikä odotettua peliä. NPD:n top 10 -lista kertoo kokonaistilanteesta: Smashin lisäksi Wii U:lle ei ollut mukana yhtäkään muuta peliä, ei myöskään multiplattareissa. Niitä pelejä ei vain yksinkertaisesti ole.
Ja siksi on täysin älytöntä puhua mistään nosteesta, kun konsoli myy Yhdysvalloissa marraskuussa 10 % paremmin kuin edellisvuoden 220 tuhatta konsolia, ja samalla vain 10 % kaikkien uuden sukupolven kotikonsoleiden kokonaismäärästä. Kun uusi Smash myy 27 % siitä mitä Super Smash Bros. Brawl möi Wiillä joulukauden ulkopuolella. Samalla kun pelkästään Japanissakin Wii U:n laskenut myynti syö jo tuon Yhdysvaltojen "nousun". Jos joku analyytikko kutsuu tätä "nosteeksi", hän ei ole palkkansa arvoinen.
Joo no mä arvelinkin, että Mahewcoro Tietää Paremmin d. Hyvä, että meillä on täällä Mahe palauttamassa meidät maanpinnalle...muuten katoaisi täysin kosketus asioiden todellisesta laidasta.
No sitähän selvästi kaivataan! Jos sinusta 10 % on "nostetta", niin ehkä olet itse hieman nosteessa. Taitaa olla epäreilujen vertailuiden aika!
Näihin Yhdysvaltain marraskuun lukuihin pätee toinenkin 10 %: se oli Wii U:n osuus 8. sukupolven kotikonsoleiden kokonaismyynneistä. Eli kun PS4 ja Xbone yhdessä möivät päälle 2 miljoonaa, niin Wii U toi siihen sen (vähän alle) 10 % päälle. Hiiop nostetta!
Marraskuu on jenkeissä todella kova kuukausi konsoli- ja pelimyynneissä. Silloin useimmat konsolit myyvät lähelle miljoonaa, jotkin ylikin. Ja sitten jotkin menevät niin yli, ettei mitään rajaa. Super Smash Bros. Brawlin julkaisuvuonna marraskuussa 2008 Wii möi yli 2 miljoonaa konsolia. Ja sekin edusti Wiille 100 %:n kasvua marraskuusta 2007. Ei tässä oikeastaan edes tarvita mitään "todellisuuteen palauttamista", kyllähän nyt ihan jokainen tajuaa miten säälittävä tuo Wii U:n lukema on.
Wii U:ltakin nimittäin olisi voinut odottaa parempaa. Tässä marraskuussa sentään julkaistiin Super Smash Bros. ja kuten myyntiluvutkin osoittivat, sillä oli huomattavasti enemmän vetovoimaa kuin viime vuoden marraskuun "isolla" julkaisulla, Mario 3D Worldilla. Lisää prosentteja: Wii U:n Super Smash Bros. möi 330 % verrattuna siihen mitä Mario 3D World möi julkaisukuukautenaan Yhdysvalloissa. Tällaisella isolla pelijulkaisulla olisi voinut odottaa parempia konsolimyyntejä. Toisaalta, ehkä Smashiltakin olisi voinut odottaa enemmän. Maaliskuussa 2008 Wiin Super Smash Bros. Brawl myi 2,7 miljoonaa peliä julkaisussaan. Ja tämä oli siis maaliskuussa, joulukauden ulkopuolella, kun Wii oli ollut markkinoilla vasta puolitoista vuotta. Selvästikin aivan valtava määrä Smashin pelaajakunnasta ei ole enää Wii U:lla. Wiin Brawl möi siis julkaisussaan noin nelinkertaisesti verrattuna Wii U:n Smashiin.
Mutta hei, ainakin Smash kasvatti Wii U:n pelimyyntejä, vai mitä? Oikeastaan sekin vähän mietityttää. Smash siis myi julkaisussaan puoli miljoonaa peliä enemmän kuin Mario 3D World vuosi sitten. Silti Wii U:n kokonaispelimyynnin kasvu oli vain sen 90 %. Wii U:n kaikkien pelien yhteismyynneistä ei tietenkään ole lukuja, mutta vähän vaikuttaa siltä, että Smashia lukuunottamatta Wii U:n kokonaispelimyynti on saattanut jopa laskea edellisvuoteen verrattuna. Kyllähän pelimyynteihin saadaan "nostetta", kun tarjolla on se odotettu ja jopa Wii U:lla yli 700 000 kappaletta myyvä Super Smash Bros., mutta se oli nyt siinä. Wii U:lle ei ole näköpiirissä enää yhtään näin isoa eikä odotettua peliä. NPD:n top 10 -lista kertoo kokonaistilanteesta: Smashin lisäksi Wii U:lle ei ollut mukana yhtäkään muuta peliä, ei myöskään multiplattareissa. Niitä pelejä ei vain yksinkertaisesti ole.
Ja siksi on täysin älytöntä puhua mistään nosteesta, kun konsoli myy Yhdysvalloissa marraskuussa 10 % paremmin kuin edellisvuoden 220 tuhatta konsolia, ja samalla vain 10 % kaikkien uuden sukupolven kotikonsoleiden kokonaismäärästä. Kun uusi Smash myy 27 % siitä mitä Super Smash Bros. Brawl möi Wiillä joulukauden ulkopuolella. Samalla kun pelkästään Japanissakin Wii U:n laskenut myynti syö jo tuon Yhdysvaltojen "nousun". Jos joku analyytikko kutsuu tätä "nosteeksi", hän ei ole palkkansa arvoinen.