Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pelaajien sijoitus on reaaliaikainen, eli dataa liikkuu koko ajan.

No äh mitä puppua taas, eihän ole.

Let's Dance videot on valmiita motion cap -videoita, sun heiluminen liittyy tasan tarkkaan siihen mitä pisteitä joko camin tai ohjaimen gyron perusteella annetaan. Eikä siellä liiku reaaliajassa edes pisteet, ellei kyseessä ole paikallinen multiplayer. Muistutan vaan, että katsoin juuri Let's Play -videoita.

Serverit ei päivitä mitään ihmeen 3D-objekteja, vaan paikkadataa ihan samaan tapaan kuin Just Dancet. Se 3D-objekti piirretään sun clientissä. 3D-objektit on sattumoisin helposti 300kb skeletonille ja useita megatavuja skineille. Koko väite on järjetön koska sulla ei olisi toivoakaan liittyä koko multiplayeriin ilman 20mbps nettiä.

En tiedä mitä sä näillä PS-tunnuksilla loppujen lopuksi ajoit takaa. Asynchronous multiplayer ei vaadi Plus-tilausta, ja synchronous vaatii. Varauksella voi löytyä karkeasti kahdentuhannen PS4-tittelin joukosta poikkeuskin, mutta tämä on se nyrkkisääntö :)

Ja pahoittelut OT kaikille muille, lopetan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

No äh mitä puppua taas, eihän ole.

Let's Dance videot on valmiita motion cap -videoita, sun heiluminen liittyy tasan tarkkaan siihen mitä pisteitä joko camin tai ohjaimen gyron perusteella annetaan. Eikä siellä liiku reaaliajassa edes pisteet, ellei kyseessä ole paikallinen multiplayer. Muistutan vaan, että katsoin juuri Let's Play -videoita.

Serverit ei päivitä mitään ihmeen 3D-objekteja, vaan paikkadataa ihan samaan tapaan kuin Let's Dancet. Se 3D-objekti piirretään sun clientissä. 3D-objektit on sattumoisin helposti 300kb skeletonille ja useita megatavuja skineille. Koko väite on järjetön koska sulla ei olisi toivoakaan liittyä koko multiplayeriin ilman 20mbps nettiä.

En tiedä mitä sä näillä PS-tunnuksilla loppujen lopuksi ajoit takaa. Asynchronous multiplayer ei vaadi Plus-tilausta, ja synchronous vaatii. Varauksella voi löytyä karkeasti kahdentuhannen PS4-tittelin joukosta poikkeuskin, mutta tämä on se nyrkkisääntö :)

Ja pahoittelut OT kaikille muille, lopetan.

Älä nyt lopeta kun vedät niin hyvin! Onnistuit käsittämään väärin ihan joka ikisen pointtini.

Ensinnäkin, katsoit pari videota Just Dancesta ja nyt luulet tietäväsi miten sarjan eri pelit toimivat? Hieno homma!

Lisäksi, luulitko minun tarkoittavan että serverit käsittelisivät 3D-grafiikkaa? Ja samalla luulet että vaikka Call of Duty käsittelee "paikkadataa" samalla tavalla kuin Just Dance? Nyt ihan oikeasti.

Juttu PS-tunnuksista saattoi liittyä edellisellä sivulla käytyyn keskusteluun. Jos muistisi prakaa, kokeile vaikka käydä lukemassa nuo viestit uudelleen.

Ja miksi kutsut Just Dancea yhtäkkiä "Let's Danceksi" kun äsken vielä muistit sarjan nimen oikein? Käyttääkö tunnustasi useampi henkilö? (Se selittäisi tuon omituisen vastausviestin.)
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ensinnäkin, katsoit pari videota Just Dancesta ja nyt luulet tietäväsi miten sarjan eri pelit toimivat? Hieno homma!

Juu, luulen. Katsoin Let's Playt sekä JD2016 ja JD2017 World of Dance -moodeista. Videot ruudulla on valmiita, sun motioncap vaikuttaa pisteisiin, ja kilpailijoiden pisteitä ei esitetä ennen session loppua. Se on by definition asynchronous multiplayer. Toki jos sulla on lähde joka osoittaa toisin, niin ole hyvä.

Lisäksi, luulitko minun tarkoittavan että serverit käsittelisivät 3D-grafiikkaa? Ja samalla luulet että vaikka Call of Duty käsittelee "paikkadataa" samalla tavalla kuin Just Dance? Nyt ihan oikeasti.

Totta, kun menettää maltin niin lukee väärin. Tosin tuota seuraavaa väitettä ei lue. Vinkki: CoD käsittelee paikkadataa ihan samalla tavalla kuin Just Dancekin. Toki jos sulla on lähde joka osoittaa toisin, niin ole hyvä.

Ja miksi kutsut Just Dancea yhtäkkiä "Let's Danceksi" kun äsken vielä muistit sarjan nimen oikein?

Korjaan heti! Ja nyt takaisin keskusteluun myyntiluvuista. Popcorn on me :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ehkä osan tuosta 160 miljoonaa myytyä laitetta vs. 100 miljoonaa tunnusta epäsuhdasta selittää se, että jonkin verran on laitteita toki hajonnut ja niiden tilalle ostettu/saatu takuusta uusi. Ei tosin ehkä enempää kuin 5%. Lisäksi taloudessa voi olla useampi laite ja esim. omassa taloudessa olen ainoa, joka pelaa sonyn vehkeillä (tai ainakin ainoa, jolla on tunnus), vaikka vehkeitä on 2x ps3, 1 ps4 ja 1 vita.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ehkä osan tuosta 160 miljoonaa myytyä laitetta vs. 100 miljoonaa tunnusta epäsuhdasta selittää se, että jonkin verran on laitteita toki hajonnut ja niiden tilalle ostettu/saatu takuusta uusi.

Ei sen selityksen tarvitse olla noin monimutkainen. Täällä foorumilla vain pyörii täysin erilainen yleisö kuin mitä valtaosa kuluttajista on, ja meidän on vaikea ymmärtää, miten kukaan ostaa vuonna 2017 konsolin mutta EI kytke sitä internetiin. Ja tällaisia käyttäjiä kuitenkin riittää.

Yksinpelit tai saman sohvan moninpelit ovat edelleen ihan valtavirtaa. Pelaamisen puoli tuntia viikossa käyttävälle viikottainen pari erää NHL:ää kaverin kanssa ennen lauantaisaunaa on ihan riittävä annos videopelejä.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tutuista löytyy aktiivipelaajia, joille verkkopelit ja niiden palvelut ovat tyystin koskematon maaperä. Menty uskollisesti sillä linjalla joka omaksuttu naperona. Television alta löytyy nykykonsolit ja netti vain kännykästä. Tämä on se alkuperäinen pelaamisen DNA.

Markkinoinnissa konsolivalmistajat haluavat usein liittää brändinsä näihin hyviin nostalgisiin hetkiin. Arki on usein kuitenkin toisennäköinen. Verkkopelaajana arvostan molempia yhtä lailla.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Toukokuussa 2017 usan myydyimmäksi konsoliksi palasi ps4. Switchillä edelleen saatavuusongelmia.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1394470


Hardware:

PlayStation 4: #1

Notes:
- “Year to date, hardware spending has grown 18 percent as gains in console spending have offset declines in portable.”
- “On a time-aligned basis over each product’s first 43 months in market, the combined installed base of Sony’s PlayStation 4 and Microsoft’s Xbox One now exceeds the combined installed base of the PlayStation 3 and Xbox 360 by 29 percent.”
- "Hardware spending grew 7 percent compared to May 2016, to $147 million. Nintendo Switch continues to be the primary catalyst for hardware spending gains, as it has since launching in March 2017.”
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Tuo ei yllätä yhtään. E3:ssa 2DS:n ja 3DS:n tulevien pelien lista paisui useilla nimikkeillä, ja selvästi Nintendolla on vahvat odotukset New 2DS XL:n julkaisulle. Täällä New 2DS XL:n kanssa julkaistaan kolme peliä samana päivänä, ja selvästi tarkoitus on saada laitteen uudet omistajat sijoittamaan myös syksyn tuleviin peleihin kuten uuteen Metroidiin, Fire Emblem Warriorsiin ja uuteen Pokemoniin. Pelijulkaisujen puolesta vuosi 2017 on muodostumassa 2DS:lle (ja 3DS:lle) jopa paremmaksi kuin vahva vuosi 2016, ja sen voi odottaa näkyvän myynneissäkin.

Esimerkiksi noissa yllä linkitetyissä NPD-tiedoissa Fire Emblem Echoes pärjäsi erittäin vahvasti ottaen huomioon että kyseessä on japanilainen RPG jenkkimarkkinoilla, ja nosti yksinään koko käsikonsolisegmentin myyntejä 10 %:

The launch of Nintendo’s Fire Emblem Echoes: Shadow of Valentia pushed May portable software spending up 10 percent versus year ago.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Pleikka nelonen myy saman verran kuin tekivät PS3 ja Xbox 360 yhteensä. Alkaen julkaisuhetkestä.

DDBqd6WUIAIVe3h


DDBp4ANV0AAXNOq


Lähde: https://twitter.com/zhugeex/status/878319007266250754
Lähde: https://twitter.com/zhugeex/status/878318361762856960
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Mario Kartit myy aina hyvin. Jos katsoo vanhojen Zeldojen ja Mario Karttien myyntilukuja niin ei tämän pitäisi olla yllätys.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Ammatikseen peliteollisuutta analysoiva Michael Patcher uskoo Switchin myyvän tänä vuoinna enemmän kuin Xbox One.

“Switch could sell as many as 14 million [this year] and if that happens, that’s more than Xbox One, which sells about 10-11 million per year”.

Lähde: http://nintendotoday.com/michael-pachter-says-switch-could-outsell-xbox-one-this-year/
Perinteistä Patcheria, arvaillaan vaan jotain ja sit jos niin käy, niin jotain tapahtuu. Tässä tapauksessa Switch myisi julkaisuvuotenaan enemmän kuin Xbox One useampi vuosi julkaisunsa jälkeen.

Kuka oikeasti saa jotain informaatiota tällaisesta? Ihan sama kun itse sanoisin että "Switch voi myydä tänä vuonna 15 miljoonaa. Se on enemmän kuin mitä Xbox One myy normaalisti vuodessa."
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Kuka oikeasti saa jotain informaatiota tällaisesta? Ihan sama kun itse sanoisin että "Switch voi myydä tänä vuonna 15 miljoonaa. Se on enemmän kuin mitä Xbox One myy normaalisti vuodessa."

Eikö toi ole ei ihan, vaan täsmälleen sama :D Paitsi ettet ole Patcher toki.
 
Vastaus: Keskustelua myyntiluvuista (NPD, FIGMA ja niin edelleen)

Voisin itsekin heitellä ja luetella samanlaisia uskomuksia ja arvioita...Ja voisin tehdä sen jopa puolet Pachteria halvemmalla! :D
 
Ylös Bottom