Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Kung-Fu LIVE [PSN]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Kung-Fu LIVE

Ja voi pojat, että tässä pelissä tulee kuuma!! :D

Kuulostaa sellaiselta jumppapeliltä, jota minäkin voisin tykittää. :D

Onneksi jouluun ei ole pitkä aika, joten ehtii tännekin tulla enemmän ihmisiltä palautetta tästä tsydeemistä. On kyllä jännän oloinen. Saako tässä vaihdettua pelin omat musat meitin tykkäämiin biiseihin?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kung-Fu LIVE

Vaikeinta pelissä on saada huone tarpeeksi valoisaksi, ja toisekseen suunnattua kamera niin, että koko hahmosi näkyy pelissä.
Myös liikkuminen pelissä luo omat vaikeutensa, itse pahisten hakkaaminen onkin sitten hauskaa!! Kentän läpäisemisen jälkeen tulee mukava lyhyt sarjakuva, jossa sinä tietenkin olet mukana. Avainsana tässä on ilmeet..;)

Ja voi pojat, että tässä pelissä tulee kuuma!! :D

Olen aika pitkälle samoilla linjoilla. Jos konsolisi sattuu olemaan ahtaassa huoneessa, niin kannattaa tämä peli jättää väliin sillä peli tosiaan tarvitsee hyvin paljon tilaa. Ei pelkästään se, että saat mahtumaan itsesi kokonaan ruutuun, mutta lisäksi sinun pitäisi pystyä "sen kokoisena" liikkuumaan suht reilusti vasemmalle ja oikealle.

Valojen säätämistä en ottaisi pelin ongelmaksi vaan huoneiston. Sama juttuhan se on muidenkin pelien kanssa. Mutta sitten kun kaikki on kohdallaan niin kyllä hauskaa on... ja KUUMA TULEE!
 
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Kun vaimo ja vauva olivat pistäneet nukkumaan, vedin Kung-Fu LIVE -bandanan (kiitos VAGC!) päähän ja testailin peliä kotioloissa. Ensinnä on sanottava olohuoneestamme sen verran, että koska sohvapöytä on ihan liian raskas yksin siirrettäväksi, piti improvisoida. Laitoin PS Eyen sojottamaan noin 45 asteen kulmassa telkkariin nähden sivulle, jotta sain sain itselleni tarpeeksi liikkumatilaa. Sitten peli käyntiin ja kalibroimaan...

Ensimmäinen yritys meni täysin puihin, sillä vaatteet olivat liian samanväriset taustaan nähden. Valkoinen wifebeater ei juurikaan erottunut takana olleesta valkoisesta seinästä, ja tummat farkut sulautuivat turhan hyvin tummanvihreään sohvaan. Tuloksena oli siis kovasti reikäinen mies. Ratkaisu? Vaatteet pois! Tosin koska bokseritkin oli tummat, tuli peli sitten kuohineeksi miehuuteni tekemällä tilalle ammottavan reiän. Mutta mitäpä ei tekisi pelin eteen? Ei muuta kuin bokseritkin pois! Tässä vaiheessa totesin, että munasillaan kung-fuilu olisi ehkä aavistuksen liian härskiä. Siispä vaatekaapista punaiset bokserit, ja olin valmis tappelemaan.

Medium-tasolla en päässyt edes toisen chapterin viimeisestä vastustajasta eteenpäin, joten oli pakko nöyrtyä ja vaihtaa vaikeuksitasoksi iisipiisi. Sillä mätkintä sujuikin niin hyvin, että kuuden chapterin jälkeen oli lopettava yksinkertaisesti kunnon loppumisen vuoksi.

Todennäköisesti johtuen juuri tuosta kameran sijoittelusta, oli pelillä välillä vaikeuksia tunnistaa "vie kädet sivuille -superlyönti". Toisinaan hahmoni myös lähti lentelemään ihan omia aikojaan. Tuo saattoi johtua siitä, ettei kuvassa alunperinkään näkynyt jalkoja kuin about polviin asti.

Kiusasin vielä hieman pelin tekniikkaa sammuttelemalla ja sytyttelemällä valoja kesken kaiken. Parhaan tuloksen sai, kun piti kirkasta jalkalamppua päällä. Silloin taustaerottelu toimi varsin mallikkaasti. Tuli jopa kokeiltua GH-kitara kädessä heilumista, mutta ei se ollut oikeasti hauskaa. Ehkä pesäpallomaila tai muu vähän kiinteämpi objekti toimisi paremmin?

PS. Tuli muuten aika irvokkaita sarjakuvaotoksia bokserisillaan. Varsin kekseliäästi poseerauksia sarjakuvaruutuihin oli lopulta yhdistetty. Ja ei, en aio laittaa kuvia jakoon - paitsi jos hinnasta sovitaan. (Tai ehken edes sitten...)

Update! Huomasin tämän kysymyksen vasta äsken.

Saako tässä vaihdettua pelin omat musat meitin tykkäämiin biiseihin?
Ei valitettavasti saa. Voin tietysti kysyä VAGC:n pojilta, voisiko custom soundtrackit saada myöhemmin päivityksellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Tämä ja tammikuussa tuleva Vihaiset Linnut -peli taitavat olla minulla ostoslistalla. En ole koskaan PSN:stä mitään ostanut. Jos muuten PS3 hajoaa niin saako pelit vielä imuroitu ilmaiseksi uudestaan uuteen PS3:seen PSN:stä? Haluaisin vaan ostaa pelit levynä enkä minkään imuroinnin kautta.
 
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Tämä ja tammikuussa tuleva Vihaiset Linnut -peli taitavat olla minulla ostoslistalla. En ole koskaan PSN:stä mitään ostanut. Jos muuten PS3 hajoaa niin saako pelit vielä imuroitu ilmaiseksi uudestaan uuteen PS3:seen PSN:stä? Haluaisin vaan ostaa pelit levynä enkä minkään imuroinnin kautta.

Saa haettua uudelleen ilmaiseks. Ostetut (ja muut ladatut tiedostot) säilyvät latauslistalla PSN:ssä, josta ne voi ladata helposti uudelleen.
 
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Juu, tulihan tämä sijoitettua, suomalaista hyvää pitää aina tukea. Ja ideakin on vielä niin pirun loistava.

Arvioin näin, että alun kamera/valo/etäisyys-oppituokion jälkeen vihdoin loytyi mullekkin kuntopeli! Ihan käsittämätöntä, että vetää äijän ihan piippuun tommonen "leikki kung-fu" häröily (Tai no tunnustetaan, että yhtä kung fun tyylisuuntaa on tullut aikoinaan opiskeltua.)

Tyttärillä oli kans ihan pirun kivaa pelin/sarjakuvien kanssa! Toinen tytöistä nautti pelistä niin, ettei kyennyt oikeastaan koko pelaamisen aikana pystynyt kuin nauramaan, kun näkyi itse teeveen ruudulla pelin keskellä häröilemässä. Akoilla oli myös hauskaa kun isi sovelsi välillä erilaisia aseita, joita sattui käteen lähistöltä löytymään pahiksia vastaan(ilmapallot, pehmoleijona nunchukina, star wars miekka, keppihevonen) ;D

Kyllä tätä lämpimästi suosittelen kaikille, kunhan vaan tosiaan kameran ja miehen väliin saa sen 2.5m. Muuten saa kalibroida kyykyssä. ;D
 
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Demon kokeilun jälkeen tuli tämäkin ostettua ja alustavien kokeilujen perusteella peli kyllä toimittaa sen minkä lupaa. Hahmontunnistus toimii moitteetta luonnonvalossa ja valaistussa tilassa enkä ainakaan itse joutunut sen kanssa ongelmiin tai jatkuvasti kalibroimaan uudestaan. Varmaankin eniten haittaa, jos on pukeutunut "maastopukuun" eli samanväriseen kuosiin, kuin mitä tausta on.

Taustan poisto toimii hämmästyttävän hyvin vaikka tausta onkin melkoisen vaihteleva.

Täytyy kyllä sanoa, että kun pelissa hieman innostuu, loppuu ainakin itseltä kirjaimellisesti kunto kesken, ja on pakko pitää huohotustaukoja muutaman ottelun jälkeen. Menee kyllä treenauksesta oikein mainiosti.

Tilaa huitominen kyllä vaatii, sillä sivuttaisliike on oleellista pelimekaniikassa - 3-4 metriä tilaa sivuttaisuunnassa ei ole yhtään liikaa.

Seikka, ettei iskut ja lyönnit perustu mihinkään skriptattuihin liikesarjoihin, vaan pelaaja on vapaa iskemään ja lyömään täysin vapaasti, tuo peliin oman viehätyksensä. Käteen voi ottaa myös lähimmän astalon ja peli huomioi sen lennossa, ja katu-ganstoja voi kurittaa vaikka mattopiiskalla. Todellista vapaataistelua, siis. Erikoisliikkeet, kuten superiskut, ovat tietysti skriptattuja, mutta perus-turpasauna hoituu täysin vapaasti.

Kinectin toimintaan verrattuna en huomannut mitään oleellista eroa. Kaikki raajat ja pelaajan hahmo tunnistui tälläkin tekniikalla hyvin ja seuranta oli varsin viiveetön. Toisaalta samanlainen pieni epätarkkuus ohjauksessa ja liikkeissä on, mutta se on puhtaasti kameraan perustuvan hahmontunnistuksen perusongelma, vaikka PS Eye -kameran erottelutarkkuus onkin luokassaan hyvä.
 
Vastaus: Kung-Fu LIVE [PSN]

Äsken tulleessa Prisman tiedeohjelmassa käsiteltiin konenäköä. Esimerkkinä käytettiin tämän ketjun peliä ja aidon pelaamisen ohella toimari ehti antaa toimittajalle haastattelun. Mukana myös kuvaa devauslaitteistoista sekä hiukan teknistä selvitystä aiheesta. Kannattaa käydä katsomassa YLE Areenasta.
 
Ylös Bottom