Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu

Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tropico 5 on (vasta) vuoden vanha julkaisu. Kuinka tuoreita pelien pitäisi olla, että nämä kelpaisivat?
Enhän minä mitään pelien iästä puhunut, vaan siitä että annetaan pelejä jotka olivat juuri kuukausi takaperin mukana pääsiäiskamppiksessa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tropico 5 on kyllä mahtava yllätys, kerrankin hyvä peli [emoji4]
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mi...

Sen sijaan tuolla LocoRoco Kukkokiekuulla ei ole PSP:n LocoRoco-pelien kanssa juuri mitään tekemistä nimeä ja hahmoja lukuun ottamatta. Tuota PS3:lle julkaistua pökälettä voi lähinnä pitää interaktiivisena ruudunsäästäjänä.

No voihan lörökökkö. :/
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Tropico 5:n otan ilomielin vastaan. Tropico 4:sta tuli jokunen vuosi sitten hakattua pc:llä ja ihan hauskaa banaanivaltion rakenteluahan se oli. :)
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Enhän minä mitään pelien iästä puhunut, vaan siitä että annetaan pelejä jotka olivat juuri kuukausi takaperin mukana pääsiäiskamppiksessa.
Toki, mutta nämä kaksi tekijää (pelin ikä & alennukset) ovat sidoksissa toisiinsa. Jopa Storen puolella pelit eksyvät hyvin nopeasti julkaisun jälkeen alennuskampanjoihin. Tämä on nähty mm. Tropico 5:n tapauksessa, joka on ollut aiemminkin myynnissä alennettuun hintaan. Toisin sanoen jos toiveena on saada PS+ julkaisuja, joita ei ole hetki sitten myyty alennettuun hintaan - tulisi pelien olla suht tuoreita julkaisuja.

Sen sijaan tuolla LocoRoco Kukkokiekuulla ei ole PSP:n LocoRoco-pelien kanssa juuri mitään tekemistä nimeä ja hahmoja lukuun ottamatta. Tuota PS3:lle julkaistua pökälettä voi lähinnä pitää interaktiivisena ruudunsäästäjänä.
No nyt on havaittavissa jonkinasteista liioittelua. En missään nimessä sano että PS3:n LocoRoco olisi millään muotoa erinomainen peli. Pelisuunnittelun osalta jotkin päätökset ottivat aidosti päähän. Selkeistä puutteista/vioista huolimatta tämä tuli pelattua useampaan kertaan läpi miljoona vuotta sitten ja mielestäni metan 7/10 keskiarvo kuvastaa varsin hyvin kyseisen pelin laatua.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Olen julkaisun jälkeen ja Demon jälkeen pistänyt Tripicon ostoskoriin valehtelematta kymmenen kertaa. Aina jäänyt ostamatta vain siksi, että juuri samaan aikaan on ollut ilmestymässä joku minun lempigenren peli (ajo/urheilu).
Nyt siis todellakin vihdoin kelpaa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

No nyt on havaittavissa jonkinasteista liioittelua. En missään nimessä sano että PS3:n LocoRoco olisi millään muotoa erinomainen peli. Pelisuunnittelun osalta jotkin päätökset ottivat aidosti päähän. Selkeistä puutteista/vioista huolimatta tämä tuli pelattua useampaan kertaan läpi miljoona vuotta sitten ja mielestäni metan 7/10 keskiarvo kuvastaa varsin hyvin kyseisen pelin laatua.
Kymmenestä arvostelusta kaksi kutsui tuota yhtä lailla interaktiiviseksi ruudunsäästäjäksi, ja kenttiähän on tarjolla tasan yksi. Eikä tuo aikanaan maksanutkaan kuin (muistaakseni) alle 4 euroa uutenakaan. Yksi "läpipeluu" on 0,5-1 tunnin pikarykäisy epämääräisillä kontrolleilla, eikä ikänsä takia ole edes Trophy-tukea.

Liioittelua tai ei, oli tuo itselleni aikanaan hyvin karvas pettymys varsinaisten LocoRoco-pelien jälkeen. Mutta hyvä juttu, jos on jollekin myös maistunut paremmalta.

Update! 2,95 euroa tuo LocoRocon irvikuva maksoi, kun ostin sen 20. syyskuuta 2007. Ollaan siis todella syvällä tynnyrin pohjalla. Puolestani Sony voisi heittää PS3-pelit Plus-valikoimasta jo kokonaan vekka.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Olin mielestäni ottanut pois päältä palveluiden automaattisen uusimisen. No olin väärässä. Sain juuri sähköpostia, että korttiani on veloitettu. Ei nyt mikään erityisen iloinen yllätys. Olin ajatellut pitää palvelusta ehkä taukoa kun jäsenyyden myötä tulleet pelit eivät ole innostaneet, eikä muutenkaan pelaamiselle ole ollut liiemmin aikaa.
Mutta nyt oon sitten seuraavan vuodenkin jäsen. Ei tuo nyt rahallisesti suuri asia ole. Vähän vaan hämmentää kun olin kertaalleen poistanut tuon automaattisen uusinnan. Ja ostoillekin pitäisi olla salasanavarmistus.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Vähän vaan hämmentää kun olin kertaalleen poistanut tuon automaattisen uusinnan. Ja ostoillekin pitäisi olla salasanavarmistus.
Tuo automaattinen uusiminen kääntyy vaivihkaa takaisin päälle tietyissä tilanteissa. Ainakin PlayStation Music -tilauksen uusiminen taisi sen tehdä.
 
Tuo automaattinen uusiminen kääntyy vaivihkaa takaisin päälle tietyissä tilanteissa. Ainakin PlayStation Music -tilauksen uusiminen taisi sen tehdä.

Toi on ihan varmasti laitonta toimintaa. Koska jos olet palvelun uusimisen lopettanut ja Sony sen laittaa päälle ilman asiakkaan suostumusta on kyseessä rikos ja itse tuossa tilanteessa ottaisin Sonyyn yhteyttä ja jos rahoja ei palauteta, niin rikosilmoitus. Tai itse tekisin rikosilmoituksen jokatapauksessa koska kyseessä on sun luottokortin väärinkäyttö.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

(In B4 "höpö höpö"!)

Tai itse tekisin rikosilmoituksen jokatapauksessa koska kyseessä on sun luottokortin väärinkäyttö.

Kyllähän tuossa tosiaan voi katsoa rikoksen tunnusmerkistön täyttyvän, jos korttia laskutetaan vastoin kuluttajan nimenomaista kieltoa. Ikävä kyllä rikosilmoitus voi olla hankala väylä edetä, koska kyseessä on pikemminkin riita-asia. Käräjillä kuluttajan voi taas olla vaikea todistaa, että ei ole jossain vaiheessa sallinut automaattista laskutusta vaan täppä on siirtynyt toiseen asentoon ilman käyttäjän toimenpiteitä.

Sonyn asiakastuen ja poliisin lisäksi mahdollisia etenemisteitä ovat luottokorttiyhtiö ja kuluttajaviranomaiset.

Luottokorttireklamaatio on sekin ikävä operaatio, koska perinteisesti Sony on reagoinut moisiin jäädyttämällä pysyvästi asiakkaan käyttäjätilin, mikä tarkoittaa esim. kaiken ostetun sisällön menettämistä, mikä sekin on mielestäni selkeästi rikollista toimintaa.

Kuluttajaviranomaisten lähestyminen on pitkä prosessi, mutta käytännössä varmaan tuottaa parhaiten tulosta - ja toivon mukaan myös muutoksia Sonyn laillisuuden rajoja koetteleviin käytäntöihin.

Ihan ensimmäiseksi kannattaa tietty kokeilla, mitä asiakastuki vastaa reklamaatioon.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Juuri tuon takia jätin kortti maksamisen psn verkossa. Psn tuki Suomessa on niin huonoa että en usko että kukaan saa rahojaan takaisin, korkeintaan sieltä vittuillaan takaisin ja lopulta sinun viesteihisi ei enää vastata. Ihmetyttää miten sinne on saatu töihin tommosia pellejä. Mutta itselläni loppui tuo plus aika ja vaikka tuon tropico kiinnostaisi, niin en suolla vielä rahaa tuohon palveluun, varsinkin kun huhujen mukaan se neo versio on tulossa jakamaan pelaajat eri kastiin.
 
PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mi...

Toi on ihan varmasti laitonta toimintaa. Koska jos olet palvelun uusimisen lopettanut ja Sony sen laittaa päälle ilman asiakkaan suostumusta on kyseessä rikos ja itse tuossa tilanteessa ottaisin Sonyyn yhteyttä ja jos rahoja ei palauteta, niin rikosilmoitus.
PSN:n käyttöehdoissa kerrotaan, missä tilanteissa automaattinen veloitus kytketään takaisin päälle. Sony voi siis vedota siihen, että koska on PSN:n käyttöehdot hyväksynyt, hyväksyy myös nuo oikut. (Tietenkään mitkään käyttöehdot eivät voi maan lakien yli kävellä, se on selvää.)

Rikosilmoituksen sijaan olisin yhteydessä ihan vaan Pleikkarin tekniseen tukeen. Hyvällä tuurilla ovat suopeita ja suostuvat perumaan veloituksen.

Lähde: PSN
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Hyviä kommentteja ja toki ihan ensin Sonyn tuki ja kuluttaja asiamiehet sun muut läpi. Kuten TT-2K sanoin, vaikka käyttöehdoissa tuo asia lukisi ei tee siitä siltikään laillista toimintaa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Hyviä kommentteja ja toki ihan ensin Sonyn tuki ja kuluttaja asiamiehet sun muut läpi. Kuten TT-2K sanoin, vaikka käyttöehdoissa tuo asia lukisi ei tee siitä siltikään laillista toimintaa.

Mutta, mikä siitä tekee laittoman toiminnan? Automaattisesti _ilman_ käyttäjän toimiahan se ei siirry, vaan käyttäjän pitää hyväksyä käyttöehdot. Ymmärrän kyllä, että itseänikin tämä asia harmittaisi, mutta käyttäjähän ne käyttäjäehdot hyväksyy, jonka jälkeen automaattimaksu taas kääntyy "On"-asentoon.

Veikkaan, että tuesta kysymällä selviää helpommin, kuin rikosilmoituksella.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Hämmentää tässä sekin, että jos olen Storesta pelin ostanut, niin siihen kyllä kysyy salasanoja jne, mutta Sony voi kuitenkin suoraan veloittaa ilman mitään salasanavarmennuksia tms.

No tuskin alan tästä kauheasti vääntämään, mutta pitää joku reklamaatio asiasta kuitenkin Sonylle tehdä. Vaikka vastaukseksi tuleekin varmasti korkeintaan jotain epämääräistä pahoittelua ja loppujen lopuksi vika on minussa.

En ole koskenut Playstation Music-palveluihin tms, enkä oikein ymmärrä miten tuo palveluiden automaattinen uusiminen on tiliasetuksissa taas asettunut käyttöön. Ilmeisesti täytyy jatkossa poistaa kokonaan tuo luottokorttitieto tililtiedoista kun ei noilla käyttäjän asettamilla asetuksilla ole näköjään merkitystä.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En ole koskenut Playstation Music-palveluihin tms, enkä oikein ymmärrä miten tuo palveluiden automaattinen uusiminen on tiliasetuksissa taas asettunut käyttöön. Ilmeisesti täytyy jatkossa poistaa kokonaan tuo luottokorttitieto tililtiedoista kun ei noilla käyttäjän asettamilla asetuksilla ole näköjään merkitystä.
Ne hyppää todennäköisesti On-asentoon aina kun hyväksyt muuttuneet käyttöehdot.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En ole koskenut Playstation Music-palveluihin tms, enkä oikein ymmärrä miten tuo palveluiden automaattinen uusiminen on tiliasetuksissa taas asettunut käyttöön. Ilmeisesti täytyy jatkossa poistaa kokonaan tuo luottokorttitieto tililtiedoista kun ei noilla käyttäjän asettamilla asetuksilla ole näköjään merkitystä.
Myös noiden palveluiden trial-aikojen käyttö kääntää automaagiveloituksen salaa päälle. Olisitko esim. Spotifyn maksullisen version kokeiluaikaa käyttänyt PS3/PS4:n kautta viime aikoina?
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

En ole koskenut Playstation Music-palveluihin tms, enkä oikein ymmärrä miten tuo palveluiden automaattinen uusiminen on tiliasetuksissa taas asettunut käyttöön. Ilmeisesti täytyy jatkossa poistaa kokonaan tuo luottokorttitieto tililtiedoista kun ei noilla käyttäjän asettamilla asetuksilla ole näköjään merkitystä.

Olen ollut havaitsevinani, että firmispäivityksen asentaminenkin saattaa muuttaa ainakin joitakin asetuksia kertomatta siitä käyttäjälle. Ja nämä firmispäivityksethän ovat käytännössä pakollisia, jos ostostaan aikoo käyttää mainostetulla tavalla.

Jos tämä automaattinen veloitus vastoin käyttäjän nimenomasta tahdonilmausta katsotaan loppuun saakka, eiköhän Sony ole asiassa varsin heikoilla. Tämän vuoksi olisi mielestäni hyvä, että ongelma tuotaisiin toistuvasti kuluttajaviranomaisten tietoon.

Siihen saakka on tosiaan viisainta olla luovuttamatta luottokorttitietojaan Sonylle vaan maksaa ostokset ja jäsenyydet erikseen lunastettavilla koodeilla. Usein se on paitsi turvallisempaa, myös halvempaa.
 
Vastaus: PlayStation Plus - PSN:n maksullinen lisäpalvelu (Lue FAQ ennen kuin kysyt mitään!)

Olen ollut havaitsevinani, että firmispäivityksen asentaminenkin saattaa muuttaa ainakin joitakin asetuksia kertomatta siitä käyttäjälle. Ja nämä firmispäivityksethän ovat käytännössä pakollisia, jos ostostaan aikoo käyttää mainostetulla tavalla.
Tuo koskee "onneksi" vain itse konsolin asetuksia. PSN-tunnuksen asetukset ja tiedot eivät ole laitteesta tai sen päivityksistä riippuvaisia.

Siihen saakka on tosiaan viisainta olla luovuttamatta luottokorttitietojaan Sonylle vaan maksaa ostokset ja jäsenyydet erikseen lunastettavilla koodeilla. Usein se on paitsi turvallisempaa, myös halvempaa.
Tämä on hyvä neuvo.
 
Ylös Bottom