Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sniper: Ghost Warrior [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coustille
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Pääsimme päivällä XShavan kanssa lounaan ohessa hieman juttelemaan Sniper: Ghost Warriorin tuottajan kanssa (joka oli Suomessa ensimmäistä kertaa). Saimme mm. tietää, että pelin läpipeluu kestää n. 9-11 tuntia, ja mies itse pelaa suosiolla Easy-tasolla. Vihjasipa jopa PS3-versiosta, jos PC- ja X360-versioiden kaupallinen menestys on tarpeeksi hyvä.

Coustille: Ghost Warrior tarjoaa 2-12 hengen moninpelin, pelimuodot ovat näitä perinteisiä eli Deathmatch, Team Deathmatch jne. Voin huomenna tarkastaa koko listan, kunhan saan töihin unohtuneen promon kiikutettua kotiin.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Tälle pelille on erittäin suuret odotukset. Nimittäin että kaikki bäfän istuvat wnb-sniperit alkavat pelaamaan tätä. :p

Eikä tämä ole edes pelkkä vitsi, vaan on hyvä että markkinoille tuodaan asiaan keskittyvä peli, jolloin sitä haluavat voivat sitä pelata. BC2:n Rush-pelimuodon suurin ongelma tuntuu tätä nykyä olevan, että hyökkäävä tiimi haluaa vain istua ja snipata puolustajia, joten toivotaan että tämä peli iskee siihen markkinarakoon.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Tälle pelille on erittäin suuret odotukset. Nimittäin että kaikki bäfän istuvat wnb-sniperit alkavat pelaamaan tätä. :p

Eikä tämä ole edes pelkkä vitsi, vaan on hyvä että markkinoille tuodaan asiaan keskittyvä peli, jolloin sitä haluavat voivat sitä pelata. BC2:n Rush-pelimuodon suurin ongelma tuntuu tätä nykyä olevan, että hyökkäävä tiimi haluaa vain istua ja snipata puolustajia, joten toivotaan että tämä peli iskee siihen markkinarakoon.

Epäilenpä että tämä ainakaan kamalasti noita sniputtajia rokottaa Bad Companyn puolelta. Meinaan eihän tämän Sniperin nettipelissä varmasti ole yhtä herkullista riistaa, joka juoksentelee kohteita tuhoamaan ja puolustamaan kuin tunnollinen taistelija Tanhunen konsanaan.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Epäilenpä että tämä ainakaan kamalasti noita sniputtajia rokottaa Bad Companyn puolelta. Meinaan eihän tämän Sniperin nettipelissä varmasti ole yhtä herkullista riistaa, joka juoksentelee kohteita tuhoamaan ja puolustamaan kuin tunnollinen taistelija Tanhunen konsanaan.

Ainakaan team deathmatchissa ei kannata juuri liikkua, koska se paljastaa aseman vihuille näppärästi. Ylipäänsä odotan moninpelistä ERITTÄIN hidastempoista kokemusta. Jos meno on samaa kuin jossain Modern Warfare 2:ssa á la lonkkasnipat niin...
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Ainakaan team deathmatchissa ei kannata juuri liikkua, koska se paljastaa aseman vihuille näppärästi. Ylipäänsä odotan moninpelistä ERITTÄIN hidastempoista kokemusta. Jos meno on samaa kuin jossain Modern Warfare 2:ssa á la lonkkasnipat niin...

Mutta ymmärtääkseni moninpelissä jokainen vastustaja näkyy punaisena merkkinä tutkassa joka kertoo suunnan, mutta ei etäisyyttä viholliseen. Eli liiallisella makkaran käristämisellä nuotiolla saatat päätyä HK:n Blööksi, mutta kunhan ei ole juuri tuota run 'n gun lonkkalaukaus ja död, hyppy,hyppy ja ohhoh katso Halo-ilmiö meininkiä.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Ainakaan team deathmatchissa ei kannata juuri liikkua, koska se paljastaa aseman vihuille näppärästi. Ylipäänsä odotan moninpelistä ERITTÄIN hidastempoista kokemusta. Jos meno on samaa kuin jossain Modern Warfare 2:ssa á la lonkkasnipat niin...

Pari moninpeliä nyt pelanneena MW2:n jälkimainingeissa parhaiten tuntui toimivan tyyli, että otetaan pistooli käteen, pistetään juoksuksi ja yritetään flankata vihollisten sivustaan. Mutta onneksi juoksentelu ei todellakaan vaikuta olevan mikään mestaritaktiikka vaan aika hyvin peleissä tuli pataan heiltä, jotka oikeasti osasivat snipailla ja ehkä jo tunsivat hieman karttoja.

Meininki tuntui kuitenkin yllättävän viihdyttävältä. Peleistä ja pelaajista vaan oli vähän pulaa, mutta toivottavasti asia ajan myötä korjaantuu.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Mites yksinpeli, miltä tuntuu? Itseä kun ei kiinnosta moninpeli ollenkaan.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Ghost Warrior tarjoaa 2-12 hengen moninpelin, pelimuodot ovat näitä perinteisiä eli Deathmatch, Team Deathmatch jne. Voin huomenna tarkastaa koko listan, kunhan saan töihin unohtuneen promon kiikutettua kotiin.
En tiedä, avautuuko noita vielä pelaamalla lisää, mutta alussa oli noiden kahden edellä mainitun lisäksi vain yksi vaihtoehto, V.I.P. Vippihenkilön pitää selvitä hengissä, kunnes kuolee ja vippivuorolainen vaihtuu. :P

PS. Oli kyllä TODELLA armoton moninpeli kaltaiselleni tumpelolle. Kun ei ole edes deathcamia, oli pelaaminen sitä, että jostain kuului naps ja olin död. 10 minuuttia kestävän session aikana sain itse kaksi tappoa ja kuolin lähemmäs 30 kertaa. Not fun.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Mites yksinpeli, miltä tuntuu? Itseä kun ei kiinnosta moninpeli ollenkaan.

Yksinpeliäkään ei ole vielä paljoa takana, mutta toistaiseksi fiilikset ovat oikein positiiviset. Useissa tehtävissä pystyy etenemään monella (tai no ainakin kahdella) tavalla: hiippailemalla ja pitämällä body countin mahdollisimman matalana tai reilusti sotien. Viholliset kun tiputtavat maahan muutakin varustusta kuin tarkka-ampujien aseita, mikään ei estä poimimasta vaikkapa AK-47:aa pykälään ja pistämästä rähinäksi. Jo normal-vaikeustasolla tosin jälkimmäinen tapa käy äkkiä aika vaikeaksi ja hyvä niin. Onhan peli kuitenkin "Sniper: Ghost Warrior" ja hiippailevampi lähestymistapa maksaa itsensä takaisin myös tunnelmassa.

Pieni budjetti ja kehitysryhmä näkyy kuitenkin siellä täällä, eikä peli luonnollisestikaan ole yhtä viimeistelty kuin suuren budjetin FPS:t. Kivääri pysyy edessä myös tikapuita kiivetessä, osa tekstuureista on läheltä todella suttuisia jne. Mutta nämä ovat pieniä kauneusvirheitä. Suuremmassa mittakaavassa pelin viidakot ovat kuitenkin hämmästyttävän hienon näköisiä.

Pelituntuma on minusta aika lähellä CoD-sarjan aiempia osia (EDIT: tarkoitan siis osia ennen CoD Modern Warfarea) eli ihan kelvollista perussettiä. Missä peli kuitenkin loistaa, on itse tarkka-ampuminen. Se on hyvin toteutettu ja ampuessa täytyy huomioida monia muitakin tekijöitä, kuin vain tähtäimen vienti vihollisen pään päälle. Tällä tyylillähän pelissä ei itse asiassa kauempaa edes osu, koska luodin lentorataan vaikuttaa yksi jos toinenkin luonnonilmiö ja fysiikanlaki. Nämä huomioiden, ampuminen on erittäin mukavaa ja hienot osumat palkitsevat.

Jo parin tunnin kampanjapelailun jälkeen peli on minusta ehdottomasti osoittautunut halvan hintansa (reilut 30e elektroniikkajätin verkkokaupassa) arvoiseksi.

Verkkopelistäkin saattaa muodostua varsin viihdyttävä kokemus jos vaan pelaajia riittää. Moninpelin kentät ovat aika hauskasti suunniteltuja ja tuntuvat tukevan snipailua, eivätkä niinkään kämppäämistä - mikäli tällainen on mahdollinen yhtälö :)
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Muinainen Rebellionin Sniper Elite oli kummallinen kokemus, jonka läpäisy kesti emännän kanssa co-oppina pelattuna 28 tuntia. Saas nähdä, miten Ghost Warrior pärjää vertailussa. Ainakin hyvät merkit ovat ilmassa. Aion arviossani pohtia sitäkin, miten hyvin moninpeli vetoaisi Modern Warfare 2:ssa ja Bad Company 2:ssa verenpainetta kohottaviin
puskarölleihin.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Kiitoksia ripardi hyvästä ja sopivan objektiivisesti arviosta pelistä. Itse ajattelin juuri tuota, että kun pelin hintaan 30e+ saa, niin voisin sen hyvin poistaa itselleni. Tuon perusteella tulen siis poistamaan. Kiitos siis vielä kerran ja palataan asiaan kun itse kokeillut.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Kuinkas pitkäkestoinen on tämä yksinpeli kampanja? Pyöriikö siinä tutussa 10h- luokassa?
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Kuinkas pitkäkestoinen on tämä yksinpeli kampanja? Pyöriikö siinä tutussa 10h- luokassa?

Saimme mm. tietää, että pelin läpipeluu kestää n. 9-11 tuntia...

Quotattu TT-2k:lta viime sivulta.

Kiitän myös Ripaa hyvästä tekstistä, kuten TT:täkin, kuullostaa juuri mun kaltaiselleni singleplayer-codisnipaajalle sopivalta peliltä. Tosin kun codissakin jo statsit on snipatessa suhteella 1-10, ni tässä voi olla melko karua jälkeä sitten multissa, jos yhtään on em. uskominen... :D
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Kampanjaa ei näemmä voi pelata kuin yksin, eli jaetun ruudun karkelot samalla sohvalla istuen saa unohtaa.:mad:
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Pitkältihän tämä nettipeli on sitä, mitä purkin kyljessä lukee. Kämppimistä tai telttailua.
Joskus myös leiriytymistä ja istumista. Sitä saa mitä tilaa, kaiketi.

Kuitenkin jotain ihan ihmeellisiä ratkaisuja, mistä päällimmäisenä se, että kompassissa näkyy niin omat kuin vihollisetkin. Tämä poistaa viimeisetkin mahdollisuudet lähteä kiertämään selustaan tai puolirynnäköllä yrittää pislattaa talon yläkertaan linnoittatunutta Jerobeam Salakyttää.

Vaikka mitään varsinaista Halo3-tyylistä läheisyyden indikaattoria ei ole, tyhmempikin voi kompassin punaisen/sinisen pallukan liikkeistä päätellä, että jahas nyt vihu hipsii lähettyvillä.

Killcamin poissaolo, hidas tempo ja iiisot kartat eivät sinäsä haittaa. Makuulle ei voi mennä eikä hengitystä pidättää (tai voi mutta siinä on mennyt MP-puolella jotain vituilleen). Niin ja mitä tämä nyt on, että kaverin kanssa ei pääse samaan tiimiin. Ohhoh.

***
Loppupeleissä (missä ne alkupelit oli?) S:GW on puolikashintaiseksi peliksi ihan käypää tavaraa. Tosin näistä piireistä aika harva nykyään kävelee GameStopiin ja lyö 69,90e pöytään mistään pelistä. 10h YP menettelee, mutta verkkopelin varaan ei kannata laskea.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Pitkältihän tämä nettipeli on sitä, mitä purkin kyljessä lukee. Kämppimistä tai telttailua. Joskus myös leiriytymistä ja istumista. Sitä saa mitä tilaa, kaiketi.

Sitähän tämä, mutta parhaimmillaan toimii kyllä pirun hyvin. Otin juuri yhden matsin S:GW:tä alkuillan BFBC2- ja MW2-sessioiden perään ja pakko on sanoa, että... jaa, en nyt keksi, että mitä on pakko sanoa, mutta kuitenkin... Pelasin pelin Team Deathmatchia, jossa molemmilla puolilla oli kolme pelaajaa. Pelin match making -systeemi taitaa pakottaa pelaamaan aika random-porukoissa, joten mahdollisuudet päästä seuraavanlaiseen unelmapeliin ovat harvassa. Pelin leaderboardien pelaajaluvut ovat muutamissa tuhansissa MW2:n miljoonien sijaan.

Joka tapauksessa: Team Deathmatch -pelit pelataan kentissä, joissa molemmilla joukkueilla on helposti puolustettavat asemat ja näitä yhdistävät etenemislinjat, joiden ylittäminen ainakin taitavampien vastustajien tapauksessa on melkoista hasardia. Näinpä ollen kyseinenkin peli meni siihen, ettei kukaan kummastakaan joukkueesta lähtenyt enetemään omasta tukikohdastaan/spawn pointistaan, vaan yrittivät hakea asemistaan mahdollisimman hyviä ampumispaikkoja.

Hetken peli eteni satunnaisena räskimisenä, kunnes joku keksi käyttää konsolien FPS-peleissä valitettavan aliarvostettua apuvälinettä: kommunikaatioota. "Oh shit, I got shot from the right house.", johon tiimikaveri, "Yeah, I saw two guys on the second floor." Ja siitähän se vasta alkoi. Tämän jälkeen peli muuttui täysin. Ensimmäisenä mieleen nousi Hurt Locker -leffan sniper duel (YouTube - Sniper Duel - The Hurt Locker): "On the ridge of that house". Tuuli suhisee korvissa, kaveri spottaa vihollisen ja antaa vinkin, yrität hahmottaa tilannettaa piipunvartta pitkin, vedät tähtäimen ylös, syke hakkaa 140:tä, etkä saa tähtäystä vakautettua, mutta pusikkohan se siellä vain heiluu. Huh heijaa! Eikun onkos siellä..? Naps ja död, TT-2k:ta lainatakseni. Turpaan tuli tuossakin pelissä, mutta harvinaisen hieno ja ennenkaikkea ainutlaatuinen pelikokemus se kuitenkin oli.

Harmillista, ettei pelissä ole kunnollista klaani/kaveritukea, koska random-pelit, joissa kokonaisuus toimii ja ryhmä spottaa vihollisia, ovat varmasti tosi harvassa.
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Healtti sanoi:
Niin ja mitä tämä nyt on, että kaverin kanssa ei pääse samaan tiimiin. Ohhoh.

Hetken peli eteni satunnaisena räskimisenä, kunnes joku keksi käyttää konsolien FPS-peleissä valitettavan aliarvostettua apuvälinettä: kommunikaatioota.

Niinpä, GW:stä saa irti hemmetin hyviäkin hetkiä, kuten ripardi tossa meille veistelikin. Se vaan, että random-porukassa järkevän tiimipelaamisen onnaaminen on jotain ihan ylivoimaista.

Hienot fiilistelyt kuitenkin. :) Näitä on aina pirun hauska lukea.

***

EDIT: Pakko laittaa tämä tänne, kun oli niin hauska tilanne. Eräs frendini kokeili mun läppärillä tätä ihan ohimennen. Kommentit kuuluivat 5 min jälkeen, että "paska kämppäyspeli" ja "mitä vi**ua, eihän tällä voi edes quickscopettaa".
Voi voi kun on MW sulattanut monien aivot. : D
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Haamusoturi saa parin viikon päästä ensimmäisen päivityksensä. AI saa lisää tekoälyä ja käyttöliittymää parannellaan monesta kohtaa. Myös moninpeliä on siistitty, ja sielläkin voi jatkossa pidätellä hengitystään.
Modifications to several important AI issues
Modifications to several GUI problems, such as (a) registration of internet profile; (b) multiplayer statistics; and (c) the removal of the ugly blink after exiting to other menus
Several multiplayer bugs will also be fixed (i.e., running outside the map, getting stuck in one place)
Increased ability to hold your breath in the multiplayer mode will be added

Lähde: Joystiq
 
Vastaus: Sniper: Ghost Warrior [X360]

Eurogamerin mukaan PC-versiolle päivitys olisi jo tullut ja Xbox 360:lle se tulee kohta. Hyvältä näyttää.

Artifical Intelligence
  • Fixed interactions of camouflage system with plants (the player will be less vulnerable to enemy sight when hidden in vegetation)
  • Adjusted AI alertness and seeing (e.g. the player will be less vulnerable to enemy sight at long distances)
  • Tweaked influence of the players posture and movement speed on being spotted by the enemies
  • Tweaked AI reactions, better behavior in combat situations
  • Removed over 95% of the static AI scripts during stealth actions and replaced with the improved stealth system
Weapons
  • Adjusted melee (knife) attack strength
  • Adjusted damage, accuracy and range of AI weapons
Lähde: Eurogamer
 
Ylös Bottom