Vastaus: Gran Turismo 5 - keskustelua pelistä
Oiskohan sul sama ongelma, ku mulla aikoinaan DFP:n kans, elikkäs kaasu menee lähes heti pohjaan. kannattaa seurata kaasu ja jarrupalkkia, et meneekö oikein.
Ei ollut tästä kiinni, ja epätodennäköiseltä se tuntuikin, koska olin vain muutamaa päivää aiemmin pelannut samalla ratilla GT4:ä ja GT5P:tä.
Oletko vaihtanut pelilaitteidesi asetuksia tai onko esimerkiksi televisiosi vaihtunut?
Laitteistokin pysyi samana, koska pelikokemuksien välillä vain päiviä.
Onhan TT-2k varmasti myös optionsin rattiasetuksista amateur vaihdettu pro tai simulation tasolle?
Mutta täältä löytyi se ratkaisu! Muistelin laittaneeni ratin(kin) asetukset kuntoon jo ekalla käynnistyksellä, mutta tuo oli jäänyt Amateur-asentoon. Vaihto Simulation-valintaan ja voi pojat ja veljentyttäret - vaikka minulla edes ole veljeä, paitsi ehkä Paavi - kun alkoikin taas sujua ja maistua!
Eli mitä ilmeisimmin Amateur-säädöllä tulevat automaattiset helpotukset yhdistettynä poistettuihin ajoapuihin tekivät sen, että kaikki muu toimi realistisesti paitsi ratti itse. Ratti ikään kuin itsestään yritti tehdä jotain korjauksia ja vastaheittoja. Simulation-asetuksella oli enää mies ja ratti, ja johan rupesi autot pysymään tiellä. Aivan mahtavaa!
Isot kiitokset siis deequlle (ja muillekin toki sinällään asiallisista vinkeistä). Vaimo tosin saattoi pettyä, kun en voikaan luopua ratista. Seuraavaksi pitäisi keksiä olohuoneesta sellainen tuoli, jossa voisi ajaa luonnollisemmassa asennossa. Ajokaukaloa meille ei yksinkertaisesti tilanpuutteen vuoksi voi tulla.
PS. Nyt on sekä A- että B-Spec pelattu Beginnerin kaikkien kisojen osalta kultaan, ja Amateur-tasoakin hyvän matkaa eteenpäin. Autotallissa on jo yli 50 kärryä, joista ehkä puolet on täysin kokematta.