Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

GT5 Super GT Suomisarja 2. kausi; LUE 1. VIESTI JA ILMOITTAUDU!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Big-Bad
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: GT5 Super GT Suomisarja

Oletkohan nyt ihan varmasti katsonut aloitusviestin?:rolleyes:

Ok.Jos ymmärsin oikein niin se ARTA NSX ´06 olisi vapaana.
Ottaisin sen jos sopii.

PSN:ID oli eppe00

EDIT: Toi ID saattaa hämätä, olen 37v ja ajelen poikani ID:llä kuin sillä on kaikki autot...Ratilla tietysti
A-Spev lvl 34 ja vissiin vähän päälle 33.000 tkm mittarissa.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Ok.Jos ymmärsin oikein niin se ARTA NSX ´06 olisi vapaana.
Ottaisin sen jos sopii.

PSN:ID oli eppe00

EDIT: Toi ID saattaa hämätä, olen 37v ja ajelen poikani ID:llä kuin sillä on kaikki autot...Ratilla tietysti
A-Spev lvl 34 ja vissiin vähän päälle 33.000 tkm mittarissa.

Olethan lukenut aloitusviestin alusta loppuun ja siten tietoinen sarjan säännöistä? Jos näin on ja täytät oikeasti kriteerit, niin tervetuloa mukaan. Anteeksi pienoinen epäilykseni, mutta hieman hämärää on miten olet osannut ohittaa "varatut autot -listan".

Lisäsin sinut listaan ja lisäilen tässä piakkoin myös psn -kaverilistalleni.

Olethan lukenut aloitusviestin alusta loppuun ja siten tietoinen sarjan säännöistä? Jos näin on ja täytät oikeasti kriteerit, niin tervetuloa mukaan. Anteeksi pienoinen epäilykseni, mutta hieman hämärää on miten olet osannut ohittaa "varatut autot -listan".

Lisäsin sinut listaan ja lisäilen tässä piakkoin myös psn -kaverilistalleni.

Kyllä minä sen listan näin, mutta etsin jotain LINKKIÄ missä olisi vapaat autot (koska siinä on muistaakseni vielä joku nuoli), no ihan sama, tajusin lopulta!:o

Olen kyllä lukenut, ja en ole ensimmäistä kertaa Online ajoissa mukana...
Olen mukana esim. GT Planetin kisoissa, joissa aina tiukat säännöt.

Minut voi vapaasti muutkin (jotka ajavat esim Deep Forestin alta 1.10 Super GT autolla) lisäillä. Pelailen melkein joka ilta Online kisoissa.

Otetaan huomenna porukalla reeniä. Laitan aulan pystyyn siinä 12.00-13.00 välillä. Tulkaahan kääntään rattia!

Moro.

Olenko mukana sarjassa?
Treenataanko tänään sittenkään?

Laitoin sulle kaveripyynnön eli se tarkoittaa, että olet mukana sarjassa. Olen kyllä kirjoittanut ohjeet miten liittyminen menee ensimmäiseen viestiin.

Ajetaan reeniä, veny vaan himaan tulo. Laitan ihan just aulan pystyyn.

Laitoin sulle kaveripyynnön eli se tarkoittaa, että olet mukana sarjassa. Olen kyllä kirjoittanut ohjeet miten liittyminen menee ensimmäiseen viestiin.

Ajetaan reeniä, veny vaan himaan tulo. Laitan ihan just aulan pystyyn.

Ok.Siinä vaan luki jotain yksityisviestistä, jota en ole mun mielestä saannut.
Mutta hyvä näin.Nähdään radalla.

En valitettavasti pääse tämän illan kilpailuun. Ratti on kaverilla lainassa, enkä muistanut tänään hakea sitä.

Noin omituinen kisa. En kyllä hahmota miten onnistuin ajamaan paalulle. Sitten kisassa kyllä meni kaikki arkuuden piikkiin, meikäläisen replay voi olla aika "mitä sä teeet!" tyyppistä kattottavaa. :)

En huomannu tuota ite kopioida. Mitä äkkiä koitin Monacoa niin 1.33 meni kolmannella nopealla, mennee alle 1.30 ens viikolla ajat. Ahtaan olosta.

Noin omituinen kisa. En kyllä hahmota miten onnistuin ajamaan paalulle. Sitten kisassa kyllä meni kaikki arkuuden piikkiin, meikäläisen replay voi olla aika "mitä sä teeet!" tyyppistä kattottavaa. :)

En huomannu tuota ite kopioida. Mitä äkkiä koitin Monacoa niin 1.33 meni kolmannella nopealla, mennee alle 1.30 ens viikolla ajat. Ahtaan olosta.

Paljo sulla oli se aika-ajokierros?

Joku kierros oli 1.26.8xx, nyt en kuollaksenikaan muista oliko tuo harjotus vai aika-ajoissa. tykkään että kisassa en päässy alle 1.27 vaikka liki kyllä.

edit. kuitenkin niin, että nopeintakin olin parhaimmillaa 0.3 edellä, mutten saanu kasaan ehjää loppua. Ultra vaikee se eka mutka ja se vaikutti niin paljon siihen miten siitä toisesta pääsi ulos. Sitä viimestä ennen ovaalille menoa leikasin parikin kertaa aika kovin, mutta tykkään että täytin sen kahdet renkaat radalla säännön.

Pisteet päivitetty, tarkistakaa omanne!

No niin saatiin uusi voittaja. Onnea voittajalle, loistavasti ajettu!

Ajelin 19 kierrosta keulilla, mutta olin viimeisillä kierroksilla täysin aseeton. Renkaat oli aivan finaalissa. Mietinnän paikka mihin minä ne syövytin, koska reeneissä vedin 20 kierroksen kisan 16 sekunttia nopeempaa. Puren hammasta ja reenaan lisää ;)

Lisää aktiivisuutta tarvitaan kaikilta. Nyttenkin oli vain 10 mukana. Ja tosiaan koittakaa kaivaa ittellenne 1-2 tuntia viikossa aikaa reenata seuraavaa rataa. Saadaan vielä parempi sarja tästä ja useempia kärkikahinoihin. Sovitaan vaikka alustavasti, että torstaina (20.1.) klo 20.00 eteenpäin hinkataan Monacoa. Selvitän siihen mennessä kierrosmäärän.

Niin ja vielä renkaista sen verran, että niiden vaihtoa ei kannata tehdä näissä meidän ajoissa koska kisat on liian lyhyitä hyödyn saamiseksi. Kannattaa reenata miten saa renkaat kestämään paremmin vaaditut kierrokset. Erittäin oleellinen taito, sanovat isot pojat.

Koodi:
GT5 Super GT Suomisarja  Indianapolis MotorSpeedway Road Course  Kierrosmäärä: 20

Sija Kuski		Kokonaisaika	  Ero		Paras kierros
 1. Metsapicasso	 29.52.866			  1.27.593
 2. Mulkvist		 29.56.348	+3.482		  1.27.335
 3. SchudelflossFIN	 30.33.058	+40.192		  1.28.811
 4. Eppe00		 30.40.880	+48.014		  1.27.635
 5. PGN-1		 30.54.920	+1.02.054	  1.26.996
 6. Teijo76		 30.59.087	+1.06.221	  1.29.649
 7. Anz3lemo76		 30.59.150	+1.06.284	  1.28.105
 8. Jalmari		 31.33.957	+1.41.091	  1.29.284
 9. Juhohfin		 32.51.921	+2.59.055(+1Lap)  1.30.984
10. Nordqv1st		 xx.xx.xxx	Ret. Lap 2 	  1.49.628

Pitäisi reenata jotta pysyisi muiden mukana mutta mistä saisi kiinnostusta peliä kohtaan? En ole pelannut turismoa oikeastaan lainkaan viime viikon kisan jälkeen kun on tullut lähes totaalinen kyllästyminen peliin.

Edit. Nordq1st lisätty tuloksiin.

Koodi:
GT5 Super GT Suomisarja  Indianapolis MotorSpeedway Road Course  Kierrosmäärä: 20

Sija Kuski		Kokonaisaika	  Ero		Paras kierros
 1. Metsapicasso	 29.52.866			  1.27.593
 2. Mulkvist		 29.56.348	+3.482		  1.27.335
 3. SchudelflossFIN	 30.33.058	+40.192		  1.28.811
 4. Eppe00		 30.40.880	+48.014		  1.27.635
 5. PGN-1		 30.54.920	+1.02.054	  1.26.996
 6. Teijo76		 30.59.087	+1.06.221	  1.29.649
 7. Anz3lemo76		 30.59.150	+1.06.284	  1.28.105
 8. Jalmari		 31.33.957	+1.41.091	  1.29.284
 9. Juhohfin		 32.51.921	+2.59.055	  1.30.984
					(+1 Lap)

Pitäisi reenata jotta pysyisi muiden mukana mutta mistä saisi kiinnostusta peliä kohtaan? En ole pelannut turismoa oikeastaan lainkaan viime viikon kisan jälkeen kun on tullut lähes totaalinen kyllästyminen peliin.

Mistä sinä oikeen kaivat nuo ajat? Katotko uusinnan ja käsinkirjotat vai enkö tiedä jotain?

Mitä kyllästymiseen tulee itse peliä kohtaan, niin harmihan se on jos näin on. Itse en näitä ajosimulaattoreja ajattele peleinä vaan ajosimulaattoreina. Ja itse kierrosten "hinkkaaminen" on "se juttu" mikä rata-autoilussa kiinnostaa ja tietysti kisaaminen ihmisiä vastaan. Tämän tyyppisiin "peleihin" ei voi kyllästyä jos on kiinnostunut nimenomaan kilpa-autosimulaattorista. Suosittelen tulemaan mukaan online reeneihin ja kiertään rataa oppimismielessä. Se on hieno fiilis kun saa nipistettyä pikkuhiljaa aikaa pois kierroksesta ja saa oman ajon sille mallille, että voi vetää puolentunnin kisan pysymällä radalla ja ajamaan ihmisiä vastaan kilpaa.

Mistä sinä oikeen kaivat nuo ajat? Katotko uusinnan ja käsinkirjotat vai enkö tiedä jotain?

Taulukot tulee kirjoitettua käsin notepad:iin ja ajat löytyy lobbystä ja replaysta.
Alla ohjeet taulukon kasaamiseen:

Kokonaisaika: Se pitää ottaa ylös heti kisan jälkeen lobbyn sisällä olevista tuloksista (samasta paikasta mistä voi tallentaa replayn) ennen seuraavaa kisaa tai poistumista lobbysta. Käsittääkseni sitä ei saa enää muualta ylös.

Loput tiedot: Sijat, kuskit, erot ja parhaat kierrokset löytyy replayn live timing osiosta eli replay pyörimään --> valitaan vasemmasta alakulmasta Live Timing(tjsp) --> annetaan replayn pyöriä mahdollisimman pitkälle jotta mahdollisimman moni kuski on ehtinyt maaliin mutta ennen kuin replay loppuu --> pause --> otetaan tiedot ylös paperille tai tietokoneelle.

Taulukko on tullut tehtyä käsin notepad:iä käyttäen. Jos haluaa lisätä taulukon Kfin:in foorumille lähetettyyn viestiin niin pitää valita tekstilaatikon yläpuolelta # tai kirjoittaa [CODE*]Taulukko tähän[/CODE*] ilman tähtiä. Taulukon teksti on hyvä kirjoittaa notepadissä kuntoon ja sitten kopioi/liitä toimintoa hyväksi käyttäen siirtää tagien väliin. Jos kirjoittaa viestiin muutakin tekstiä kuin taulukon niin taulukko voi näyttää sekavalta mutta se kannattaa tarkistaa se esikatsele viestiä-toiminnolla. Jos kaikki meni oikein taulukon pitäisi näkyä samalla tavalla kuin notepadissä.

Taulukot tulee kirjoitettua käsin notepad:iin ja ajat löytyy lobbystä ja replaysta.
Alla ohjeet taulukon kasaamiseen:

Kokonaisaika: Se pitää ottaa ylös heti kisan jälkeen lobbyn sisällä olevista tuloksista (samasta paikasta mistä voi tallentaa replayn) ennen seuraavaa kisaa tai poistumista lobbysta. Käsittääkseni sitä ei saa enää muualta ylös.

Loput tiedot: Sijat, kuskit, erot ja parhaat kierrokset löytyy replayn live timing osiosta eli replay pyörimään --> valitaan vasemmasta alakulmasta Live Timing(tjsp) --> annetaan replayn pyöriä mahdollisimman pitkälle jotta mahdollisimman moni kuski on ehtinyt maaliin mutta ennen kuin replay loppuu --> pause --> otetaan tiedot ylös paperille tai tietokoneelle.

Taulukko on tullut tehtyä käsin notepad:iä käyttäen. Jos haluaa lisätä taulukon Kfin:in foorumille lähetettyyn viestiin niin pitää valita tekstilaatikon yläpuolelta # tai kirjoittaa [CODE*]Taulukko tähän[/CODE*] ilman tähtiä. Taulukon teksti on hyvä kirjoittaa notepadissä kuntoon ja sitten kopioi/liitä toimintoa hyväksi käyttäen siirtää tagien väliin. Jos kirjoittaa viestiin muutakin tekstiä kuin taulukon niin taulukko voi näyttää sekavalta mutta se kannattaa tarkistaa se esikatsele viestiä-toiminnolla. Jos kaikki meni oikein taulukon pitäisi näkyä samalla tavalla kuin notepadissä.

Eli siis manuaalisesti kirjoittelet nuo. Tiedän kyllä mistä nuo ajat saa. Aattelin, että onko noi saatavissa jotenkin järkevämmin. Saisivat toden totta parantaa netti ja replay -ominaisuuksia. Esim. ajat pitäs näkyä kisan jälkeen suoraan jossain taulukossa, paras kierros näkyä kisan aikana kaikille, aika-ajossa tuloslista selattavissa jne... Niin ja se on todella ankeaa, että näkee vain eron johtavaan autoon.

Jaa, että sellainen rutistus eilen. :) Sain hyvän lähdön viimeisestä rivistä ja taisin olla ensimmäisellä kierroksella vielä viiden joukossa. Ovaali osuudella lähdin imusta ohittamaan edellä olevaa autoa. Siinä samassa auto osui edellä olevaan, jonka seurauksena auto lähti heittelehtimään ja spinnasin maalisuoralla. Olisin muuten ajanut kisan loppuun, mutta kärkeen taisi olla jo +40sek ja olin liian väsynyt jatkaakseni. Ja jos simulaattoreista puhutaan niin tässä pelissä en osaa säätää autoa niin hyvin kuin esim. GTR2 pelissä.

Moi.

Kiva kisa oli, kovaa taistelua ja tiukkoja tilanteita.Pieniä osumia,mutta ei rikkonut
ainakaan mun autoa.Tein ehkä sittenkin turhaan varikkopysähdyksen kun näköjään
pystyi ajamaan maaliin samoilla, mutta oli varmasti liukasta siellä kärjessä!

Olisihan se aina vielä kivempi jos olisi 16 autoa tällaisella radalla..Monacosta sitten taas en tiedä kuin kiva se olisi..Vaikea rata näillä autoilla.Jos ei iso raha pyörisi siellä oikeesti niin ei siellä järjestettäisi kuin korkeintaan mikroauto kisoja :)
Ehdottaisin vaikka näin uusi jäsen olenkin että Damaget olisi poiskytkettynä siellä, tiedän kokemuksesta että pelti rytisee, varsinkin jos siellä yrittää parannella asemia, elikkä ajaa kilpaa. Ennemmin sitten kisan jälkeisiä sekuntirangaistuksia kolareitten aiheuttajille. Tai sitten että jos kolarin aiheuttaja hyötyy kolarista niin loppupisteissä hän vaihtaa paikkaa sen kaverin kanssa joka joutui kärsimään.

Sitten niistä autojen tasoeroista sen verran että maailmalla järjestetään vastaavia
Super GT 500 Championshippejä missä tehot on rajattu 542 hevosvoimaan.Se tarkoittaa että voi viritellä vajaatehoisempia ja kisoista tulee näin paljon tasaisempia.

Offtopic: Suunnittelen tässä yhden Ruotsalaisen kaverin kanssa Nordic Super GT Championshippiä, jossa olisi 4 kuskia 4 eri Pohjoismaasta. Se on auki vielä jos 2 ajaisi GT 500 autoa ja 2 GT 300 tai ainoastaan GT 500 autoilla. Se tekee sarjasta entistäkin kiinnostavamman koska kilpaillaan myös maitten välillä (merkkimestaruus).
Jos jollain kuskilla esteitä niin hän hommaa kaverin tuuraamaan.Tällä periaattella saisi aina 16 autoa kisaan! Jos kiinnostaa niin pistäkää meiliä macke72(at)gmail.co
Ja lisätkää kaikki muutkin mun PSN ID: eppe00 niin harjoitellaan.

Autojen tasapaino suhteessa toisiinsa ei ole pelkastään hevosvoimien numerossa. Esim Honda menee Gt-ärrää lujempaa suoralla vaikka tehonumero on pienempi. Itse ajan hondalla ja nissanilla samoja aikoja. Lexusta en omista, mutta mitä tuolla gt planetin vastaavan sarjan aikoja katellu niin kovia aikoja kellottavat. Ja kaikki ajavat vakioviritteisillä autoilla. Mielestäni autojen virittämisellä ei saavuteta todellista hyötyä tässä suhteessa. Päätyykö virittämisenkään jälkeen kaikki autot tasanumeroihin tehoissa ja onko silloin autot todellisuudessa kokonaisuutena tasavertaisia? Uskon, että super-gt luokan autot on tehty peliin tasavertaisina kokonaisuutena tarkastellessa. Radoissa voi tietysti olla eroja mikä auto saa etua jollekin osalle rataa jne. Esim. Nismo Z tuntui olevan Indissä nopea, tosin sen tehoetu numeroissa on kyllä kohtalaisen suuri, ja ehkä sen jättäminen pois tulevaisuudessa on mahdollista.

Jos meinaatte ajaa sarjaa pehmeillä renkailla ja kisapäivä sopii kalenteriini, niin messissä oon. Saadaan tästä sarjasta varmasti hyvä tiimi sinne jos muitakin tulee matkaan.

Ajatko muuten itse Suomen vai Ruotsin lipulla?

Suomen lipulla ilman muuta vaikka "rannikkohurri" oon :D
Isoisät sotinu samat sodat ku "finskit" ;)

Joo, kyllä mä uskon jo ton yhden kisan perusteella et täältä sais joukkueen kasaan.
Te olitte tasasen nopeita metsapicasson kaa, ja PGN oli "yhden kierroksen ihme".
Mutta kuten sanoin et vielä suunnitteluvaiheessa.Kaikki on vielä auki, Racing soft
renkaat kyllä mutta muut säännöt vielä auki.Itse haluaisin kisata ilman Damagea,
mutta taas kaveri haluaisi sen olevan FULL. Hänen mielestä kisasta tulee siistimpi.
No siinä menee monta kertaa kisa piloille jo muitten törmäilyjen takia, ja kisasta
ei muutenkaan tule mitään taistelua paikoista ku kaikki ajaa hissukseen et välttyis
ulosajoilta ja kolareilta. Niitä aina sattuu ja pitää sattuakin, kuuluu lajiin(esim DTM)
missä nojataan jo vähän liikaakin välillä...

Ja sit taas se Penalty homma tuntuu vähän hassulta kans.Ainakin noi läpinäkyvät autot...Ja noi sakot menee aika usein väärin kolaritilanteissa.

EDIT: Juu en mä niistä muista ole niin huolissani kuin Lexuksesta, pitää hommata yks et pääsee oikein kellosta näkemään eron.
Jos se Nordic kisa ajettaisi niin että joka maalla on oma merkki, niin saattais tulla itkua siltä maalta joka saa Lexuksen...

Ylös Bottom